Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Anticonceptie

Starter

Moet ik voor de anticonceptie pil mijn eigen risico van 375 betalen? Ik ben 21 jaar en ben 3 sterren aanvullend verzekerd

• Medicijnen

Anticonceptie

OPGELOST
32 ANTWOORDEN

Re: Anticonceptie

Moderator

Als je 21 of ouder bent, dan wordt anticonceptie pil vergoed uit de aanvullende verzekering met 1 ster of hoger. Je betaalt dan geen eigen risico. Wanneer het over een spiraaltje gaat, is het eigen risico soms wel van toepassing. 

Bij enkele medische indicaties wordt anticonceptie uit de basisverzekering vergoed. Je arts zet dan de indicatie op het recept (de reden dat je de anticonceptie-pil slikt, is dan niet anticonceptie). In dat geval betaal je wel eigen risico.

Je vindt de vergoedingsinformatie over anticonceptie op onze website. Hier lees je bijvoorbeeld bij welke medische indicaties er een vergoeding uit de basisverzekering mogelijk is. Of welke vormen van anticonceptie voor vergoeding in aanmerking komen. 

Update: bovenstaande informatie is ook van toepassing in 2016. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer

Hoi,

Ik ben voor 1 ster verzekerd, geld het bovenste dan ook voor mij?

Moderator

Hoi vraagje,

Wanneer jij ook ouder dan 21 jaar bent geldt het bovenstaande ook voor jou. Je krijgt de vergoeding uit je aanvullende verzekering en je betaalt hiervoor geen eigen risico. Uitgebreide info staat ook op onze website.

Leuk dat je je hebt aangemeld op de community om je vraag te stellen. Misschien vind je het leuk jezelf voor te stellen in het speciale 'Stel jezelf voor' topic?

Anticonceptie, voorbehoedsmiddelen vergoed?

Starter

Met de 1 ster Aanvullend staat dat Anticonceptie 100% wordt vergoed. Ik neem aan dat dat ook geldt voor condooms. Hoe werkt dat dan met declareren? Is er een maximum per maand (1 x per dag?).

Re: Anticonceptie, voorbehoedsmiddelen vergoed?

Medewerker

Hallo @saintnick,

helaas is er alleen nog een vergoeding voor condooms vanuit de oude Take Care Now pakketten. Vanuit de de Zilveren Kruis pakketten helaas niet meer. Er is voor gekozen om dezelfde lijn van de basisverzekering aan te houden. 

Starter

Bedankt voor uw antwoord. Maar dat strookt niet met de informatie op deze pagina:

http://www.studentengoedverzekerd.nl/zorgverzekering/aanvullendeverzekering/

Mvg

Expert

@saintnick De informatie op deze pagina is inderdaad beperkt. De volledige informatie vindt je hier onder het kopje 'wat krijg je vergoed'.

Er zijn meerdere redenen waarom Zilveren Kruis condooms niet op heeft genomen in de aanvullende verzekering. Condooms zijn preventieve hulpmiddelen met lage kosten. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de pil dat een geneesmiddel is en om die reden niet zomaar verkrijgbaar is. Vanwege de lage kosten kunnen verzekerden dit het beste zelf betalen. Het is in die zin te vergelijken met zelfzorgmiddelen zoals paracetamol.

Productmanager

vergoeding anticonceptie LEVON

Voorbijganger

Wordt de anticonceptiemedicijn LEVON/ETHINYL helemaal vergoed door de aanvullende verzekering en zoja wat is de vergoeding hiervoor? bij mijn vrouw's huidige verzekeraar zorg en zekerheid  krijgt ze van de gedeclareerde 10,66 voor 126 stuks maar 8,36 terug.

Nuvaring, collectiviteitskorting Rabobank, geen extra vergoeding?

Nieuwkomer

Hallo,

Op de website staat dat er geen extra vergoeding is voor anticonceptiva vanaf 21 jaar bij Rabobank collectiviteitskorting. Wat wil dit zeggen?

Vraag 1:

Wordt de nuvaring wel of niet volledig vergoed bij collectiviteitsvoordeel via de Rabobank? 

Vraag 2:

Moet er over de vergoeding van de nuvaring wettelijk eigen risico worden betaald? Momenteel worden bij CZ deze kosten volledig vergoed.

Gr, Maurice

Zorgverzekering.JPG

Re: Nuvaring, collectiviteitskorting Rabobank, geen extra vergoeding?

Fanatiekeling

Hallo, wat bedoelt u met Rabobank collectiviteitskorting? Bedoelt u daarmee dat u de Interpolis basisverzekering heeft ? ( die hetzelfde is maar wel 10% goedkoper is). Of bent u medewerker van de Rabobank? 

De kreet " geen extra vergoeding" betekent volgens mij dat u via de collectiviteit niet méér korting krijgt dan iemand anders met dezelfde aanvullende verzekering.

Het is verstandiger om de aanspraken niet via de website op te zoeken maar via de pdf van de polisvoorwaarden. Klik op het tweede tabblad bovenaan, https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/service/Paginas/downloads.aspx?skipdetail=1&vergoedingenset...

Of klik direct op https://www.zilverenkruis.nl/VergoedingenDownloads/Voorwaarden-2016-Basis-Budget-Zeker-Exclusief-904...

Meer informatie over de voorwaarden, praktische informatie en kosten in de bijlage.

Groet, Feina.

Re: Nuvaring, collectiviteitskorting Rabobank, geen extra vergoeding?

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

@rikali3, voor dit middel heeft iedere verzekeraar een andere afhandeling zie ik. Het handigste is het artikelnummer doorgeven. Daar zit namelijk nog verschil in wat betreft de vergoeding. Heb je die voor mij?(staat ook op de nota).

@MauriceLemmens, zo te zien heeft Feina je vraag al beantwoord. Kom je eruit met deze informatie? Anders help ik je graag verder. 

Anticonceptie

Nieuwkomer

Hallo,

Ik ben naast basis zeker 3 sterren aanvullend verzekerd.

Ik gebruik Ethinyl/levonorgestrel mylan als anticonceptie bij een gecontracteerde apotheker.

In mijn zorgverbruik zag ik dat de anticonceptie niet door jullie is vergoed.

Hoe kan dit?

Mvg, Tessa Janmaat. 

Voorbijganger

Is er misschien een lijst die wij als klant kunnen inzien wat er aan medicijnen vergoed wordt?

Medewerker

Hoi Tjanmaat,

Deze anticonceptie wordt niet vergoed uit de basisverzekering, maar uit de aanvullende verzekering. Daarom kan een apotheker dit niet direct bij ons indienen. Jij heb waarschijnlijk ook een nota meegekregen van de apotheker. Heb je die al bij ons ingediend voor vergoeding? 

Groeten, Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Medewerker
Hoi Rikali3,

Met de geneesmiddelenzoeker zoek je zelf de kosten op van je medicijn. Je ziet direct:
  • of je het medicijn vergoed krijgt
  • onze maximale vergoeding voor het medicijn
  • hoeveel eigen bijdrage je betaalt

Groetjes, Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Voorbijganger

Heb het gevonden en opgezocht.

Het is me alleen niet duidelijk of ik het helemaal vergoed krijg. er staat dat het vergoed wordt onder voorwaarden en het afhangt van de polis.

Medewerker

Ik wil wel even meekijken. Als je mij een privéberichtje stuurt met je relatienummer en het artikelnummer van het medicijn, kijk ik even mee.

Nieuwkomer

Hoi, ik ben 21 plus en heb 3 sterren verzekering. De apotheek zei dat ik Mycrogynon 30 van Bayer zelf moest betalen, dus dat heb ik gedaan. Nu lees ik dat het toch onder de verzekering valt. Klopt dat? En kan ik het geld nog terugkrijgen? Zo ja, hoe?

Bij voorbaat dank.

Groet, Janne

Webcare
Webcare

Hoi @Janne80, welkom en leuk dat jij je vraag hier stelt!
De pil vergoeden wij uit jouw aanvullende verzekering. De apotheek kan die kosten niet direct bij ons indienen, vandaar dat jij die zelf aan hun betaalt. 
Je kunt de rekening van de apotheek bij ons declareren. Dat kan via Mijn Zilveren Kruis of de declaratie app. Hier lees je er meer over.
Ik wens je een goed en gezond 2016!
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.