Alternatieve pil

Nieuwkomer
uiteraard had ik in het nieuws gelezen dat er problemen waren met de levering van de pil. Ik mocht volgens de apotheker van geluk spreken dat er nog 1 doosje was van een soortgelijke pil van een ander merk. Deze heb ik gedeclareerd, maar is afgewezen. Jammer dat er niet wordt meegedacht en dat de consument moet opdraaien voor dit probleem, iets waar wij niets aan kunnen doen. Kan dat niet anders?

Alternatieve pil

5 ANTWOORDEN 5

Re: Alternatieve pil

Fanatiekeling

Ik kan niet geloven dat de andere pil, die uit noodzaak geleverd werd, niet vergoed wordt! Hoe kan dat???? 

Ik vermoed dat de apotheker de fout heeft gemaakt: hij had het zelf moeten declareren bij Zilveren Kruis. Hij had geen geld mogen vragen aan de klant. Maar uiteraard behoort de verzekerde niet het slachtoffer van deze situatie te worden. Ik vind dat Zilveren Kruis het moet regelen met de apotheker.

Groet, Feina.

Webcare

Hoi Sam,

Fijn dat er nog een doosje voor je beschikbaar was, ik ben wel benieuwd waarom we de declaratie hebben afgewezen als je de pil normaal vergoed krijgt.

Wil je mij een privébericht sturen met je relatienummer, postcode en geboortedatum? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken.

Groeten,

Nathalie

Webcare

Goedemiddag Sam,

Bedankt voor je gegevens en je privéberichtje!

De declaratie die je hebt ingediend voor de pil is afgewezen omdat je hier geen aanvullende verzekering voor had vorig jaar. Alleen met een aanvullende verzekering wordt de pil vergoed. De declaratie die je eerder in hebt gediend in 2018 was ook afgewezen. Het ligt er dus niet aan dat het om een andere pil gaat dan normaal.

Groeten,

Nathalie

Fanatiekeling

@Nathalie_ , 

En misschien is het goed om te benadrukken dat Zilveren Kruis NOOIT een declaratie van een apotheekrekening vergoedt. Dus als de apotheker jou laat betalen voor een medicijn, dan kun je de rekening nooit indienen bij ZK. Ook als de apotheker anders suggereert. Graag bevestiging van ZK.

Groet, Feina.

Webcare

Goedemiddag Feina,

Het is niet juist om te stellen dat een verzekerde declaratie van een medicijn in alle gevallen wordt afgewezen.

- Gaat iemand naar een gecontracteerde apotheek én gaat het om medicijnen die onder de basisverzekering vallen? In dat geval moet de apotheek de kosten direct declareren en wijzen wij een declaratie gedaan door de verzekerde inderdaad af.

- Gaat het om een verstrekking die niet onder de basisverzekering maar wel onder de aanvullende verzekering valt (zoals bijvoorbeeld de pil vanaf 21 jaar). Dan kan de rekening wel bij ons worden ingediend. 

- Gaat iemand naar een niet gecontracteerde apotheek? Ook dan accepteren wij een declaratie door de verzekerde zelf. Wij vergoeden wel een lager tarief.

Groeten, 

Joram