Alphega apotheek

Starter

Ik heb een vraag over de ziezo selectief en basis budget.

Ik las dat je bij deze verzekeringen alleen bij gecontracteerde zorgaanbieders terecht kunt, waar dus ook de apotheek onder valt. 

De dichtsbijzijnde apotheek bij mij in de buurt is in Obdam. Deze apotheek is onderdeel van Alphega apotheek west-friesland (Spanbroek). 

Als ik in de zorgzoeker kijk kan deze alleen de vestiging in spanbroek vinden en niet in obdam. 

Graag zou ik wel de medicijnen in Obdam ophalen. Kan dat met deze verzekeringen dan gewoon niet? of wel omdat Obdam onderdeel is van Alphega west-friesland?

Ook wil ik graag weten of je met een ziezo verzekering je recepten altijd online moet bestellen, of dat dit ook volgens de normale manier kan (recept in de hand).

• Medicijnen

Alphega apotheek

OPGELOST
5 ANTWOORDEN

Re: alphega apotheek

Fanatiekeling

Ik ben niet van Zilveren Kruis. 

Ik heb de apotheek ook gecheckt in de zorgzoeker. Hij staat er niet in. Maar op de website van de apotheek in Opmeer staat ook de apotheek in Obdam genoemd. De apothek in Obdam heeft zelfs geen eigen emailadres en telefoonnummer. Dus je kunt ervan uitgaan dat het dezelfde apotheek is. 

Bij een apotheek moet je altijd opletten of je een factuur krijgt. Zodra je een factuur voor een medicijn krijgt, is ofwel de apotheek niet gecontracteerd, ofwel krijg je een medicijn dat niet in de basisverzekering zit, ofwel moet je een ( kleine) eigen bijdrage betalen. Dit laatste kan bij alle apotheken gebeuren, ook de gecontracteerde. Een ongecontracteerde apotheek zal dit duidelijk aan zijn klanten moeten aangeven. Als de apotheek dit jaar gecontracteerd is, hoeft dat volgend jaar nog niet zo te zijn. 

Zie de bijlage met twee pagina's.

Groet, Feina.

Re: alphega apotheek

Webcare
Webcare

Hallo Bianca, welkom op ons forum!
Ik zie op de website van Apotheek West Friesland dat de locatie in Obdam een onderdeel van hun is. Zoals Feina ook aangeeft kan je er vanuit gaan dat Obdam onder het contract van de locatie in Opmeer valt.

Voor ZieZo is het de bedoeling dat je de medicijnen via een internetapotheek bestelt (Alphega, Benu, Boots, Leef.nl of Mediq). Zo kunnen wij de premie lager houden. Als er spoed bij is kan je wel naar de apotheek bij jou in de buurt. Bijvoorbeeld als je naar de huisarts gaat en hij een medicijn voorschrijft die je meteen moet gebruiken. Herhaalrecepten kan je via de internetapotheek regelen.
Weet je zo genoeg?
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Alphega apotheek

Fanatiekeling

Die verplichting om bij Ziezo van een internetapotheek gebruik te maken is een heikel onderwerp. 

Er staat namelijk op de website dat als je daar geen zin in hebt, het dan ook niet hoeft.

Ook is er een ander topic waarin het volgende antwoord door @Kim werd gegeven: " 

Goedemorgen Henk, welkom op ons forum!
Het is de bedoeling dat je bij ZieZo de medicijnen online bestelt. Hierdoor is de ZieZo lager in prijs. Als je niet online wilt of kunt bestellen of er is spoed bij, dan kan je gewoon naar de gecontracteerde apotheker in het dorp.
Groet, Kim

Bij Independer staat ook niet aangegeven dat bij ZIezo een internetapotheek verplicht is. 

Hoe zit het nu precies?

Groet, Feina.

Webcare
Webcare

Hallo Feina, met de ZieZo hóéf je niet naar de internetapotheek, maar het is wel de bedoeling. Als iedereen die bij ZieZo verzekerd is naar de apotheek om de hoek gaat worden de kosten hoger en gaat de premie omhoog: zonde! Bij herhaalrecepten en anticonceptie weet je vooraf wanneer je de medicijnen weer nodig hebt. Die kan je eenvoudig via de internetapotheek bestellen en heb je dan op tijd in huis.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter

Oke top! Duidelijk!