Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

pijnstillers voor kankerpatiënten

Bewerkt 
Nieuwkomer

Waarom krijgen kankerpatiënten de hoognodige pijnstillers niet vergoed. Ik begrijp dat je ze niet vergoed krijgt voor een plotseling optredend pijntje. Maar bij kankerpatiënten is de pijn 24 uur elme dag aanwezig daarom behoort dit in de basis.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

pijnstillers voor kankerpatiënten

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: pijnstillers voor kankerpatiënten

Medewerker

Hallo @hts,

allereerst van harte welkom bij de community, goed om te zien dat je hier je vraag stelt. 

Heeft je vraag betrekking op een persoonlijke situatie of gaat het om de vergoeding in zijn algemeen? Wanneer het om een persoonlijke situatie gaat zou ik graag je polisnummer in een privébericht ontvangen, dit omdat de community je niet met deze vraag kan helpen. 

Wanneer het om de algemene vergoeding van pijnstillers gaat zou je dan kunnen aangegeven om wat voor pijnstillers het gaat en waar staat dat deze niet vergoed worden in geval van kanker?

Re: pijnstillers voor kankerpatiënten

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey hts, we hebben geen privé bericht meer voorbij zien komen. Ik leg je graag uit hoe ons geneesmiddelenbeleid werkt. Wanneer je arts medicijnen (of in dit geval pijnstillers) voorschrijft, haal je deze af bij je apotheek. Alleen als het middel in de GVS (geneesmiddelenvergoedingssysteem) van de overheid is opgenomen is er vergoeding mogelijk. De apotheek geeft dan het merk mee dat voor vergoeding in aanmerking komt.

Wanneer een geneesmiddel door je behandelend arts in het ziekenhuis word meegegeven valt dit binnen je behandeltraject. Het ziekenhuis declareert 1 bedrag bij ons, waar eventuele meegegeven geneesmiddelen binnen vallen. Deze zijn dan dus niet voor jouw kosten, en worden via het behandeltraject vergoed.

Meer informatie kun je vinden op de pagina over ons geneesmiddelenbeleid.

Ik hoop dat dit zo duidelijkheid schept. Mocht je nog een vraag hebben hoor ik het graag.