Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Worden reiskosten vergoed wanneer ik bestralingen moet ondergaan?

Bewerkt 
Nieuwkomer

beste zilverkruis,

ik moet straks een aantal bestralingen ondergaan in het AvL te Amsterdam.
woon zelf in Beverwijk. Kom ik in aanmerking voor een vergoeding van de reiskosten?

met vriendelijke groet,
T P. Jansen

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Worden reiskosten vergoed wanneer ik bestralingen moet ondergaan?

OPGELOST
4 ANTWOORDEN

Re: reiskostenvergoeding

Bewerkt 
Moderator
ted jansen schreef:
beste zilverkruis,

ik moet straks een aantal bestralingen ondergaan in het AvL te Amsterdam.
woon zelf in Beverwijk.
kom ik in aanmerking voor een vergoeding van de reiskosten?

met vriendelijke groet,
T P. Jansen

Hoi Ted, welkom op ons forum!

Om voor een vergoeding voor vervoerskosten in aanmerking te komen, kan je contact opnemen met onze vervoerslijn. Zij kunnen bepalen of je recht hebt op een tegemoetkoming. Hier kan je informatie vinden over het declareren van vervoerskosten.

Sterkte met je behandelingen!

Ik verplaats je vraag naar het topic Voorwaarden en Vergoedingen.

reiskostenvergoeding

Bewerkt 
Voorbijganger

Het zijn 2 dingen die ik u wil voorleggen:
[list=1]

• Volgende week krijg ik een hartkatheterisatie en mag dan niet autorijden of met de bus. Komt dat in aanmerking voor vergoeding? Ik heb geen bekenden die me kunnen rijden.
  • Mijn vrouw is in behandling bij het Oogziekenhuis te Rotterdam. Zij is visueel gehandicapt en kan niet met het openbaar vervoer reizen. Niemand heeft ons er ooit op gewezen dat dat in aanmerking komt voor vergoeding. Kan zij die vergoeding over het nabije verleden alsnog krijgen?
    Voor het eerstvolgende bezoek zullen we bijtijds de vervoerslijn bellen (ik geloof dat dat de weg is om het aan te vragen??)

Bj voorbaat dank.

Bewerkt 
Fanatiekeling

Er is een brochure met informatie over de vergoeding van vervoer. Op p. 3 van deze brochure is te lezen bij welke medische indicaties u hierop recht heeft. Een hartcatheterisatie geldt niet als indicatie voor de basisverzekering. Wel heeft u volgens deze brochure nog kans om een vergoeding vanuit de aanvullende verzekering te krijgen. ( eveneens pag. 3 brochure). 
 Uw vrouw heeft volgens de informatie in deze brochure ( ook p. 3 ) in principe wel recht op vergoeding vanuit de basisverzekering. Er is een machtiging nodig. Hierbij wordt beoordeeld of haar handicap haar recht geeft op de vergoeding. Ik vermoed dat zij niet met terugwerkende kracht recht krijgt op deze vergoeding. 

Kijkt u ook eens op p. 25/26, artikel 35, van de polisvoorwaarden. ( gedeelte basisverzekering). Er geldt een eigen bijdrage van ?95 per jaar. 

Op pagina 38 van bovengenoemde polisvoorwaarden, artikel 25,  staan uw rechten op basis van de aanvullende verzekering. Vanaf een aanvullende verzekering met 3 drie sterren bent u verzekerd. Ook hier geldt een eigen betaling van ?95 per jaar. Ook dit moet van te voren aangevraagd worden bij de vervoerslijn ((071) 365 41 54). Voor eenmalig vervoer levert u dit dus geen voordeel op, tenzij u meer ziekenhuisbezoeken verwacht en/of  de taxikosten hoog zijn. 

Bewerkt 
Webcare

Hallo Klaproosje,
Hoe is het gegaan met je in het ziekenhuis? Heb je een goed gevoel over de uitslag?
Elze30, bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Klaproosje, heb je de vervoerslijn inmiddels gebeld?
Als we je verder kunnen helpen met vragen, altijd welkom op dit forum.
Ik wens je sterkte.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.