Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Worden borstreconstructie of borstvergroting vergoed?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Beste..

In 2006 werd ik ziek doordat er in één borst kwaadaardig weefsel zat. Daardoor heb een borstoperatie moeten ondergaan aan beide borsten. De operatie was dan wel " borstbesparend" maar ik ging van cup B naar cup 0. In de tijd na de operatie was mijn eerste preoriteit om te herstellen van de operatie en bestraling. Maar nu ik een aantal jaren verder ben en gezond, heb ik ontzettend veel moeite met het feit dat ik " geen" borsten heb. Wat er nog van over is staat absoluut niet in verhouding tot de rest van mijn lichaam. Nu overweeg ik een borstvergroting uit te laten voeren. Ben ik daar  voor verzekerd?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Worden borstreconstructie of borstvergroting vergoed?

8 ANTWOORDEN

Re: Borstvergroting

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Hallo Reginac, fijn om te lezen dat je genezen bent! Zal ook niet makkelijk zijn om zulke privé zaken op het forum te plaatsen. Fijn dat je dit wel aandurft. Er is vergoeding mogelijk voor een borstreconstructie. Voor meer informatie verwijs ik je graag naar deze pagina.

Ik verplaats dit topic naar het forum ziekenhuis.

Fanatiekeling
Op de pagina waarnaar verwezen wordt staat alleen iets over borstprothesen. Er staat niets over een borstconstructie? Dat kan ik niet vinden. 

Waar kan ik iets lezen over de vergoeding voor een borstreconstructie? 

Elze, ik doelde ook op borstprothesen die worden geplaatst. Om deze vergoeding gaat het. Er is geen specifiek artikel over reconstructie.

Fanatiekeling
Mij lijkt dat deze vraag dan op een andere manier beantwoord moet worden: nl. vanuit de plastische chirurgie. 
Ik weet daar niets over, dus ik verzoek ZK het antwoord te geven.

Ik ga aanvragen of de informatie over reconstructie erbij kan worden gezet of dat er kan worden doorgelinkt. Het is beide wel onderdeel van.

Moderator
Hoi Elze,

dit valt inderdaad onder plastische chirurgie. Ik heb de link van Jeppe aangepast.

groetje,
Sophie

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer

Hoi,

Ik had ook een vraag over borstvergroting. Ik heb lichamelijk en geestelijk last van mijn lichaam. Ik heb haast geen borsten. Ik ben student en kan de borstvergroting niet zelf betalen. Ik wil graag een borstvergroting in buitenland. Krijg ik daar dan een vergoeding voor?

Alvast bedankt

Groetjes

semra

Community Manager

@Semra27 Psychische problemen door een te kleine borstomvang zijn helaas niet voldoende reden deze behandeling vergoed te krijgen.

Wij betalen het plaatsen of verwijderen van een borstprothese wel:

• Als het gaat om een borstreconstructie na amputatie bij borstkanker..
  • Als er sprake is van lekkage van silliconenprothese, aangetoond door mammografie.
  • Als er sprake is van kapselvorming Baker klasse 4
  • Als er sprake is van een infectie door de aanwezigheid van de prothese welke niet reageert op andere behandelingen zoals antibiotica.
  • Bij interfentie met de behandeling borstkanker door aanwezigheid borstprothese.
  • Als het gaat om een PIP of M-prothese of Rofil.
  • Als er sprake is van een verschil van 2 cupmaten waarbij de kleinste borst cupmaat AA of A heeft.