Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wens: betere samenwerking tussen regulier en alternatieve geneeswijzen

Bewerkt 
Nieuwkomer

Het is eigenlijk geen vraag, echter een constatering. 4 jaar lang (na borstkanker) probeer ik grond aan de voet te krijgen tijdens controles.
Ik heb na de chemo's blijvende klachten en telkens bij de controle wordt ik weggestuurd met: het is allemaal overgang, in de gaten houden. Ondanks dat ik gezegd heb dat zij geen idee hebben wat er met je gebeurd omdat zij dit zelf niet hebben meegemaakt, zijn deze mensen niet in staat met je mee te denken. In mijn ervaring zou het de gezondheidszorg heel wat geld schelen als we meer gaan samenwerken en ook de patient zijn/haar verantwoordelijkheid laten nemen om een goede kwaliteit van leven te behalen. Uiteindelijk besluit je buiten het ziekenhuis om gehoor te vinden bij een andere sector. Je weet dat het geen overgangsklachten zijn, maar wat dan wel? Daar heb ik toch kennis van een ander voor nodig. Het voelt alsof het ziekenhuis enkel geldgericht is en niet een kwaliteitsverbetering voor beide partijen. Je zou denken dat dit juist ook de zorgverzekering ten goede komt. Ik begrijp dat in Nederland niet zo goed. Er zullen ongetwijfeld ziekenhuizen zijn die hier anders mee omgaan, althans dat hoop ik. Vandaar dat ik er zelf voor kies langer te gaan reizen en dus naar een ander ziekenhuis te gaan. Is het in ons land mogelijk dat regulier gaat samenwerken met alternatief? dat gebeurd in sommige landen standaard. Resultaat is dat de kosten uiteindelijk lager zijn en de patient sneller door het circuit gaat. Het gaat naar mijn gevoel alleen maar om geld verdienen. Medicijnen uitschrijven waar afspraken over gemaakt zijn met de farmaceutische industrie. Kost handen vol geld en of dit altijd wijsheid is? Misschien wordt het tijd dat we ombuigen en zelf ook verantwoordelijkheid nemen? Een mens kan veel en een lichaam is sterker dan je soms denkt. Ik zal wellicht een roepende in de woestijn zijn maar met de hoge kosten in de gezondheidszorg vraag ik me toch af of we niet anders kunnen gaan denken, Als het sneller kan door regulier/alternatief samen te laten werken, waarom gebeurd dat dan niet? Is dit niet een verkenning waard? Dan kunnen we kosten lager houden wat iedereen ten goede komt?
Bedankt voor de aandacht.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

OPGELOST
1 ANTWOORD

Bewerkt 
Moderator

Hoi Purmer2,

deze post sluit aan bij het gesprek dat we binnen het topic alternatieve geneeswijzen voeren. Ik zag dat je daar ook aan deelneemt. Ik verplaats je post daarom naar het topic alternatieve geneeswijzen.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.