Waar kan ik inhoudelijk informatie over oncologische fysiotherapie vinden?

Starter

Mijn conditie is na een aantal chemokuren helaas flink teruggelopen. In verband met het starten van meer bewegen en sporten na deze chemokuren zou ik graag inhoudelijk meer over oncologische fysiotherapie "op het internet" willen gaan lezen. Dit met het doel om mijzelf zo een beter beeld van dit voor mij onbekende fenomeen te vormen. Eventueel wil ik t.z.t. een afspraak met een oncologische therapeut gaan maken. Op dit moment probeer ik langzaam met wandelen en fietsen een basis-conditie op te bouwen. Wie heeft dezelfde route gevolgd en kan mij misschien een beetje verder op de goede weg helpen? Alvast bedankt voor al jullie hulp en tips! 

Waar kan ik inhoudelijk informatie over oncologische fysiotherapie vinden?

3 ANTWOORDEN

Re: Waar kan ik inhoudelijk informatie over oncologische fysiotherapie vinden?

Community Manager

Welkom op de community @Eibar. Goed dat je hier op zoek gaat naar informatie en kennis! Gaan wandelen en fietsen lijkt me een prima start om fitter te worden. Misschien heb je ook iets aan de vergoeding 'fysiotherapeutisch (na)zorgtraject zonder chronische indicatie'? Zijn er nog mensen die tips hebben voor Eibar?

Starter

Corine bedankt voor je reactie! Het gaat mij vooral om welke zaken ik qua inspanningen kan en mag doen. Ben dus op zoek naar een soort trainingschema. Nu probeer ik elke dag 60 tot 90 minuten te fietsen. Ik weet dus niet of ik goed begonnen ben c.q. bezig ben. Ik wil mij op dit moment, een weekje na de laatste chemokuur, in ieder geval niet bij een overenthousiaste fysiotherapeut, over de kop gaan werken. Want ik zit echt nog op de ondergrens van mijn reserves. Verdere tips zijn van harte welkom!  

Community Manager

Ik heb nog even nagedacht over jouw vraag @Eibar. En al zoekend op onze interne kennisbank en onze website kwam ik ook nog op de Oncokompas. Ik vond daar ook nog dit persbericht 'Oncokompas als ondersteuning voor patiënten met kanker' van ons over. En deze pagina geeft tips over bewegen. Ik heb geen idee of het iets voor je is maar ik wilde het toch even met je delen. Hopelijk melden zich hier nog ervaringsdeskundigen met tips voor jou.