Reiskosten - Kilometervergoeding ziekenhuisbehandeling

Starter

Ik woon in Duitsland en ben Buitenlands Gerechtigde. Ik onderga een behandeling voor kanker (chemotherapie) in Nederland. De reisafstand is 696 km heen en terug.  Ik heb een machtiging gekregen voor een kilometervergoeding van 200 km. 

Krijg ik nu 1 x 200 km vergoeding (enkele reis) of 2 x 200 km vergoeding (retour) 

Door de afstand en lichamelijk conditie na de chemobehandeling kan ik niet op dezelfde dag terug reizen.

Reiskosten - Kilometervergoeding ziekenhuisbehandeling

4 ANTWOORDEN 4

Re: Reiskosten - Kilometervergoeding ziekenhuisbehandeling

Fanatiekeling

Ik ben niet van ZK!

Ik denk dat het om 200km enkele reis gaat, en dat dit per behandeling altijd twee keer vergoed wordt ( of u nu op dezelfde dag of op een andere dag terugreist is niet van belang). 

Dit kan geconcludeerd worden uit de polisvoorwaarden: " door de verzekerde bij ons aangevraagd zittend ziekenvervoer per eigen auto, in de
laagste klasse van het openbaar vervoer of taxi over een afstand van maximaal 200 kilometer enkele reis of verder als u van ons toestemming heeft gekregen voor reizen over een grotere afstand. Aan de hand van de aanvraag wordt vastgesteld welk soort vervoer (openbaar vervoer, auto of taxi) u nodig heeft."

Groet, Feina.

Webcare

@Thea natuurlijk moet je hier duidelijkheid over krijgen. Je kunt het beste bellen naar onze afdeling Groep Buitenlands Recht via tel 0031 (0) 33 445 68 70, bereikbaar van 08.30 tot 17.00 uur van maandag tot en met vrijdag. Zij bemiddelen in medische kosten voor buitenlandse verzekerden. Zij zijn verantwoordelijk voor het hele proces.

Je kunt ook mailen naar basisverzekering@zilverenkruis.nl

Vermeld svp je volledige gegevens met je vraag.

Ik wens je heel veel sterkte met de behandelingen. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Highlighted

Starter

Na contact opgenomen te hebben met de Groep Buitenlands Recht van het Zilveren Kruis is het inderdaad 2 x de afstand met een maximum van 200 km. Ik krijg dus nog een nabetaling.

Bedankt voor de reacties :-)

Thea

Webcare

Fijn dat je ons dit laat weten Thea, we zien je graag weer eens terug als je weer vragen hebt.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.