Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Preventieve Borstamputatie - beter ** of ***?

Nieuwkomer

Ik word in 2016 preventief geopereerd vanwege een genetisch defect. Om borstkanker te voorkomen worden beide borsten verwijderd en direct gereconstrueerd met siliconen.

De operatie wordt vergoed vanuit de basisverzekering, maar als nabehandeling zijn -afhankelijk van het herstel- verschillende opties mogelijk (fysio, oedeemtherapie etc).

Op dit moment ben ik aanvullend verzekerd (**). Ik overweeg uitbreiding naar *** ivm meer fysiotherapie.

Zijn er bij die aanvulling andere ruimere vergoedingen waar ik baat bij kan hebben?

Eventueel is ook lipofilling wenselijk om de gereconstueerde borsten natuurlijker te laten lijken.

Is er een mogelijkheid dat mee te verzekeren?

• Leven met kanker
  • Ziekenhuiszorg (MSZ)

Preventieve Borstamputatie - beter ** of ***?

1 ANTWOORD

Re: Preventieve Borstamputatie - beter ** of ***?

Medewerker

Hallo CS,

wat een heftige operatie zeg!

De heb in de vergoedingen gekeken en zie niet zo snel ruimere vergoedingen waar je baat bij zou kunnen hebben. Wel zie ik een vergoeding staan die wellicht kan helpen na de operatie. Het gaat om Hulp aan huis bij uitval ADL . Binnen 5 dagen na de operatie kun je hiervoor contact opnemen met een zorgcoach die de recht op vergoeding bepaalt en ook de hoogte ervan.

Wat betreft de lipofilling heb ik helaas geen goed nieuws. Hier is geen vergoeding voor vanuit de verzekering.

Heel veel sterkte met de behandeling en hoop dat het herstel en de operatie voorspoedig gaan!