Levering van tamoxifen Mylan

Nieuwkomer

Wat ik als borstkankerpatiënt ieder kwartaal weer spannend vind is of mijn medicatie leverbaar is.

Sinds begin 2015 gebruikte ik tamoxifen van sandoz. Wel eens een ander merk gekregen maar daarvan raakte ik uit balans. 

Afgelopen jaar heb ik een heftige bijwerking gehad van de sandoz. Ik blijk allergisch te zijn voor een hulpstof. Deze zit alleen in de mylan niet, dus na onderzoek bij de allergoloog overgestapt op de mylan. Toch blijf ik ondanks aantekening van de oncoloog steeds wisselende merken krijgen waar de hulpstof in zit waar ik niet tegen kan.

Als patiënt maar ook als leerling verpleegkunde in de gerontopsychiatrie, begrijp ik dat de kosten een belangrijk iets zijn in de gezondheidszorg, toch echter een maar: kwaliteit van leven bij kankerpatiënten is ook belangrijk... en... een goede begeleiding. Met name bij deze medicamenten kunnen wij als vrouwen gemaakt of gebroken worden. Wat zal het fijn zijn als deze medicamenten worden meegenomen in het convenent mbt het wisselen van merken.

Levering van tamoxifen Mylan

1 ANTWOORD 1

Re: Levering van tamoxifen Mylan

Community Manager

Goedemorgen Bianca, allereerst wil ik even mij excuus maken. In ons systeem popt jouw berichtje op en ik zie nu dat deze al van een week geleden is. Normaal duurt het niet zolang voordat we iets van ons laten horen! Sorry daarvoor.

Ik kan mij jouw spanning goed voorstellen. Wanneer je weet wat er gebeurd wanneer je uit balans raakt en/of een allergische reactie krijgt van een bepaalde medicatie is dat heel vervelend. En wanneer je niet zeker weet of je, voor jou, de juiste medicatie meekrijgt is dat een extra onzekerheid. Ik hoop dat je mij iets kan verduidelijken uit jouw verhaal. Ik lees dat je bij een allergoloog bent geweest en dat deze een aantekening heeft gemaakt aangezien je allergisch bent voor bepaalde stoffen. Klopt het dan dat er telkens iets mis gaat wanneer je andere medicatie krijgt? Of lijkt de aantekening van de allergoloog niet voldoende?

Ik hoop van je te horen!