Is er vergoeding voor Lipofilling na een borstbesparende behandeling?

Bewerkt 
Gast

In 2011 is bij mij borstkanker geconstateerd. Ik heb een borstsparende operatie ondergaan, radio- en chemotherapie. Waarschijnlijk door de bestralingen is het litteken gaan verkleven, waardoor de borst pijnlijk trekt (hiervoor onderga ik nu fysiotherapeutische behandelingen) en lelijk van vorm is. Inmiddels heb ik 2 x een lipofilling ondergaan, waarvoor de toestemming in juli 2013 verliep. Er is in oktober of november j.l. opnieuw toestemming aangevraagd. Na enige tijd kreeg ik een schrijven waarin mij gevraagd wordt foto's van mijn borsten op te sturen (NB naar een zeer algemeen post- of mailadres!) en mijn klachten te formuleren. 
Hierop heb ik mijn klachten doorgegeven en het (mail- of post-) adres gevraagd van uw medisch adviseur om deze -indien absoluut noodzakelijk- gevraagde foto's op te sturen. Hierop heb ik nog geen reactie ontvangen. Het is een zeer confronterende vraag om een borstkankerpatiënte met een verminkte borst te vragen naar dergelijke foto's. De vorige x heeft de plastisch chirurge nadere informatie verstrekt. 
Waarom moet dat deze x anders, wanneer wordt lipofilling vergoed?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Is er vergoeding voor Lipofilling na een borstbesparende behandeling?

OPGELOST
16 ANTWOORDEN

Re: Is er vergoeding voor Lipofilling na een borstbesparende behandeling?

Bewerkt 
Webcare

Hallo Babita, wat dapper dat je op het forum deze vraag met ons deelt. Ik begrijp dat je moeite hebt met de foto's die gevraagd worden maar dat je ook vragen hebt over de vergoeding nadat de machtiging is verleend. Ik heb er even over nagedacht, het lijkt me het beste dat jij me een privébericht stuurt met je relatienummer en je 06. Dat doe je door op mijn foto te klikken. Natuurlijk ga ik dan voor je navragen bij de afdeling machtigingen hoe het in elkaar steekt. Maandag werkt die afdeling weer. Wat me opvalt is dat jij ook de manier van adressering en communicatie van dit gevoelige onderwerp lastig vond. Dit signaal vind ik belangrijk en ik snap hoe jij hier over denkt. Ga ik ook mee aan de slag. Zie graag je privébericht Babita, dan help ik je verder ok?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bewerkt 
Gast

Pauline, dat lukt niet: "Pauline van Zilveren Kruis heeft aangegeven geen privéberichten te willen ontvangen of heeft geen rechten om privéberichten te ontvangen. Daarom kun je geen berichten aan hem/haar sturen." krijg ik te lezen als ik je een PM probeer te sturen!

Bewerkt 
Webcare

Hoi Babita, Sorry dat het niet lukte. Zou je het nog eens willen proberen? Ik heb nu iets veranderd aan mijn instellingen.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bewerkt 
Gast

Lukt nog niet...

Bewerkt 
Fanatiekeling

Mij lukt het ook niet.

Bewerkt 
Webcare

Babita, heb het zelf uitgeprobeerd met een collega, 3x scheeprecht... Zie graag je bericht!

Bewerkt 
Webcare

Babita, ben blij dat ik je gesproken heb. Was onder de indruk van je verhaal. Top dat je het forum hebt gekozen voor je vraag. I'll keep you posted!

Bewerkt 
Gast

Fijn dat je me belde en wat met mijn opmerkingen gaat doen. Ik zal jou ook op de hoogte houden, eerst vrijdag een weekje vakantie met mijn dochter en intussen afwachten op de beslissing van de medisch adviseur.

Bewerkt 
Webcare

Hoi Babita, wat fijn, in deze tijd een week vakantie! Ga er van genieten met je dochter en heel veel plezier samen. Even niet denken aan verzekeringen komende week. Ben ook benieuwd naar de beslissing van de medisch adviseur!

Bewerkt 
Gast

Ik ben nu 2 1/2 jaar na mijn diagnose, en borstkanker gaat meer en meer naar de achtergrond, maar is altijd aanwezig, al was het al vanwege de lichamelijke beschadigingen. Ook als ik op vakantie ben zal het dus deel uit maken van mijn leven, in Córdoba gaan we naar een hammam voor bad en massage en zal duidelijk zijn dat ik "anders" ben, en diep van binnen hoop ik dat ik toestemming krijg om er wat aan te laten doen met lipofilling, om de verminkingen te verminderen, en mijn pijnklachten te verlichten. Genieten gaan wij zeker, maar nooit meer zonder de schaduw van de kanker, helaas.

Bewerkt 
Starter

Met belangstelling heb ik deze vraag gevolgd. Jammer dat er niet staat of deze mevrouw de lipofilling vergoed heeft gekregen. Ik denk dat heel veel lotgenoten met deze vraag rondlopen. Ik wel in ieder geval.

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey Jeanette, ik kan me voorstellen dat je dit wilt weten. In verband met de privacy kunnen we daar helaas niets over zeggen. Ligt de beoordeling voor jou ook bij de medisch adviseur?

Bewerkt 
Starter

Dit is toch geen privacy gevoelige vraag? Gaat gewoon over vergoedingsoverzicht? Zeker gezien het standpunt van de NVPC
http://www.nvpc.nl/nieuws_detail.php?nieuws_id=203

Bewerkt 
Moderator

Hoi Jeanette,

deze behandeling moet aangevraagd worden. Elke aanvraag wordt individueel beoordeeld door onze medische adviseur. Daarom is het wel privacygevoelig of Babita de behandeling vergoed gekregen heeft.
Als je deze behandeling wilt ondergaan, dan doet je arts een aanvraag voor je. Onze medische adviseur beoordeelt dan jouw situatie.

Nieuwkomer

Ik heb een aanvraag gedaan voor lipofilling en die zonder beoordeling van een medische adviseur medisch adviseur. Waarom wordt bovengenoemde anders behandeld dan mijn aanvraag?

Webcare

Hoi IngridBeerta, goed dat je ons forum hebt gevonden voor je vraag. Je vraag is voor mij echter niet helemaal duidelijk. Wat wil je precies weten over de aanvraag? Ik help je graag verder.

groetjes Pauline