Gezocht tips na operatie long kanker.

Stamgast

Bij toeval is er ongeveer drie weken geleden longkanker gevonden bij mijn vrouw. Het is gevonden in de rechter long en dan de bovenste/eerste longkwab. Binnen drie weken maar mogelijk eerder zal er een operatie plaatst vinden.

Buiten dit heeft mijn vrouw een broze gezondheid waaronder een transplantatienier, vasculaire dementie en hartklachten.

De longarts heeft het advies gegeven voor de operatie al fysiotherapie+ te gaan volgen om zo wat (meer) conditie op te doen.

Voor mijn vrouw en mij is dit een hele nieuwe situatie, en we zijn toch al behoorlijk door de wol geverft qua ziektes.

Wie kan ons wat tips geven. Waar moeten we aan denken etc. Dingen vooraf regelenen.?

Gezocht tips na operatie long kanker.

5 ANTWOORDEN 5

Re: Gezocht tips na operatie long kanker.

Community Manager

Beste @Eric-W, wat ontzettend treurig om te horen! En dat alles zo snel op elkaar volgt, zal een overdonderend gevoel geven, stel ik mij zo voor.

Toen ik je bericht zag, heb ik gelijk de Zorgcoach gevraagd om je bericht te lezen en wat tips vanuit ons te delen. Zij merken op dat de operatie al snel mogelijk is. Dus dat gaat zoals jullie verwachten? Mocht het toch anders lopen, laat de Zorgcoach weten, en je hebt wel hulp nodig bij bijvoorbeeld wachtlijstbemiddeling, zorgverleners vergelijken of second opinion, dan kan je altijd contact met hen opnemen.

De Zorgcoach vertelde mij ook dat zij er bekend mee zijn dat fysiotherapie soms wordt aangeraden om fysiek fitter een operatie in te gaan. Zo kan het lichaam meer hebben.

Ik zie dat andere community-leden nog niet hebben gereageerd op je verzoek om tips te delen. Waarschijnlijk omdat je bericht nog niet is gevonden door iemand die in dezelfde situatie is geweest. Wil je dat we hier meer aandacht vragen voor je oproep? Daar helpen we graag bij natuurlijk.

Ontzettend veel sterkte en beterschap de komende tijd, in een al moeilijke periode. We leven met jullie mee!

Stamgast

@Rogier  bedankt voor de mooie reactie. Het helpt zeker.

Het is idd allemaal wat. Maar we gaan onze stinkende best doen ons ook hier doorheen te slaan.

Ik heb er vertrouwen in dat de oproep voor operatie snel zal komen. Er is een goed contact met de artsen.

Voor wat betreft tips zou ik heel graag extra aandacht wensen. Mede omdat er meer gezondheids en psychologische redenen meespelen bij mijn vrouw en ik haar zo goed als mogelijk wil voorbereiden en opvangen.

Stamgast

Vandaag belde de afdeling planning van het ziekehuis waar de operatie zal plaats vinden mij.

17 april 2019 zal mijn vrouw worden opgenomen en 18 april zal de operatie plaats vinden.

Wij gaan zo rustig als mogelijk naar het moment toe werken. Het heeft met mijn vrouw wel wat voorbereiding nog.

Community Manager

Beste @Eric-W, wat een spannende tijd is dit voor jullie! Gelukkig is er meteen ruimte gemaakt voor de zorg voor je vrouw. Ik hoop nu dat zij een rustige voorbereiding, een voorspoedige operatie en een comfortabel verblijf in het ziekenhuis zal hebben. En ook heel belangrijk: ze heeft een ontzettend zorgzame man aan haar zijde, is mijn indruk. Veel sterkte en kracht toegewenst, ook namens al mijn collega's!

Stamgast

Beste @Rogier en jouw collega,s ik waardeer dit bericht ontzettend. Dit soort berichtjes steunen.

Dank jullie wel.