@Verwijderde account Wat een nare ervaring Monique. @SandraThijssen, hoe ging dat bij jou?
Jeetje Sandra wat heftig! Kan mij voorstellen dat je daar best een trauma aan overhoudt. Gelukkig is het de keren daarna wel gelukt (met helaas toch nog een aantal keer prikken).
Hoe gaat het nu met jou? En je 2 zoons?
Wat heerlijk zeg; 2 actieve knullen. Zal druk én gezellig zijn bij jullie thuis! Heel fijn dat de laatste controle weer goed was. Wat een opluchting voor jou en je gezin.
Groetjes, Kim
Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.
Worden de uitslagen van deze darmonderzoeken in ieders electronische patienten dossier (EPD) vastgelegd. Zo nee, waarom niet. Zo ja , hoe kan ik dat zlef inzien, checken/ GRAAG UW REACTIE
Goede vraag @DickLuijten25! Ik durf je eigenlijk niet te zeggen hoe dat precies werkt. Ook op internet kan ik zo 1,2,3 het antwoord niet vinden. Het RIVM coördineert het bevolkingsonderzoek. Heb je daar toevallig al contact mee gehad? Via de website van het RIVM kan je ook een vraag stellen aan de screeningsorganisatie van je eigen regio. Hier is het linkje: https://www.rivm.nl/bevolkingsonderzoek-darmkanker/veelgestelde-vragen
Misschien weet één van de communityleden hier meer over te vertellen?
Daarom roep ik de mensen die eerder in dit topic hebben gereageerd er even bij: @Moppje, @F-v-Baars, @mieke bult, @wijnands, @SandraThijssen, @Stanleynl, @view2008 en @Nanda. Ik begrijp dat niet iedereen van jullie mee heeft gedaan. Maar wie weet hebben jullie nog extra informatie voor Dick?
Wat me nog wel nieuwsgierig maakt. Vanwaar deze vraag? Heeft het antwoord bijvoorbeeld invloed op het wel of niet meedoen aan het onderzoek?
Over het opvragen van je medisch dossier kan ik wel wat meer zeggen. Dat kan via je huisarts. (Al weten we dus op dit moment nog niet of dat die informatie erin staat.) @johnmaso, jij weet ook aardig wat van het EPD. Misschien kan jij nog iets toevoegen, kijkende naar de vragen van Dick?
@Eva S. Dank voor je advies.
Ik ben benieuwd naar het antwoord van het RIVM. En dus op jouw oorspronkelijke vraag. Wil je dat ook hier delen Dick? Misschien help je er zo meteen mensen mee die met dezelfde vraag zitten.
Wat mooi om te lezen hoe jij de regie pakt over je eigen gezondheid en vitaliteit. Uit nieuwsgierigheid heb ik net ook even mijn (gelukkig vrij kleine) patiëntendossier van een ziekenhuis bekeken. Om te zien hoeveel je nu werkelijk kan inzien. Inderdaad nog niet de details die jij omschrijft. Maar volgens mij zal dat ook wel verschillen per ziekenhuis. We zullen inderdaad gaan zien wat de toekomst gaat brengen. Genoeg interessante ontwikkelingen.
Succes met je volgende afspraak en onderzoek. Hopelijk weer met goede resultaten!