‘Vaste klanten voordeel’ als je langer bij ons verzekerd bent?

Re: ‘Vaste klanten voordeel’ als je langer bij ons verzekerd bent?

Geregelde bezoeker

Ja Corine V ik bedoel het anders. Geef alle klanten de zorg die hij/zij nodig heeft.

Als je  4 sterren verzekerd bent moet je niet vaste klanten korting geven maar de zorg waarom je je 4 sterren verzekerd hebt. Maakt niet uit of je 1 of 10 jaar verzekerd bent bij Zilveren Kruis.

Als er een verzekeraar komt die gaat aanbieden wat de klant nodig heeft al moet ik dan 4 sterren verzekerd zijn ben ik de eerste die overstapt.Nu betaal ik 180 euro premie 385 euro eigen risico en na 36 weken iedere week 33 euro voor de fysiotherapeut. Ik ben chronisch ziek zonder code werk nog 32 uur in de week. Maar na de 36 week moet ik nu ziek vieren of 33 euro betalen.  Zo vergaat het veel "klanten" behandelingen zijn niet het HELE jaar toegangkelijk voor mensen. of het nu om een persoon met een nier, hart, spier, of wat voor ziekte ook gaat. Maar waarom schrijf ik het nog eens op jullie doen toch wat jullie zelf willen. Precies wat veel mensen hier op het blok ook aangeven. Het heeft totaal geen nut om hier te reageren.

Medewerker

Snap ik het goed als ik zeg dat jij graag een 'all-inclusive' verzekering zou willen hebben waarin alles vergoed wordt @dolpha? Als dat zo is dan zou je daar een 'denk-mee' idee over kunnen maken.

Of ben je teleurgesteld omdat de dekking voor de vergoeding van fysiotherapie in de aanvullende verzekering met 4 sterren minder is geworden en wil je het daarover hebben? Dat kan ook. Maar ook dan is dat een ander onderwerp dan het onderwerp van dit topic. En staat het je vrij om daarover een topic te openen.

Geregelde bezoeker

Hoi Corine V,

Hou jij je maar lekker dom. Ik ga geen nieuwe topic opzetten. Die is er ook al geweest. Wat wil ik in de aanvullende verzekering.

Mensen sluiten een verzekering af omdat ze de behandeling die ze nodig hebben betaald willen krijgen. Vervoerskosten voor die wat iedere week naar Amsterdam moet voor zijn behandeling tegen kanker. Waarom een maximum? ik heb geen vervoerkosten nodig maar wel de fysio. Een kind met een oogziekte heeft ieder jaar een dure bril nodig Betaal dan voor die bril.Laat dat kind niet met verkeerde glazen een jaar lang rondlopen. Die persoon die naar de pijnpoli wil omdat hij er baat bij heeft. Scheep hem niet af met fysio die niet werkt. Dus geen vaste klantenkorting op bepaalde behandelingen maar kijk wat de mensen nodig hebben en vergoed dat. Ik hoop dat je het nu snapt en neeeee ik begin geen nieuwe topic want die is er al geweest. En daar hebben jullie ook al niet naar de mensen geluisterd.

Medewerker

Duidelijk @dolpha, bedankt voor de toelichting. Het meeste wat je noemt in jouw bericht hierboven gaat inderdaad over de invulling van de aanvullende verzekering. En hoort bij het topic 'Welke vergoedingen voor zorg en vitaler leven wil jij graag in de aanvullende verzekering?'. In dat topic legde ik al uit waarom het langer duurt voor er iets gedaan wordt met jullie feedback. al dit:

De informatie die in dit topic gegeven wordt, verzamelen we voor onze mensen die zich met de polisvoorwaarden bezig houden. Het aanpassen van de aanvullende voorwaarden is een ingewikkelde en tijdrovende klus. Nadat jullie wensen hebben geuit volgt er een heel traject. En kan het wel 1 tot 2 jaar duren voordat er echt iets 'op de markt' komt. We gaan bijvoorbeeld onderzoeken of bepaalde wensen door een bredere groep verzekerden gedragen wordt. We moeten kijken hoe we wens precies vorm gegeven kan worden. Er volgt een kosten/baten-onderzoek. En er moeten de polisvoorwaarden geschreven en goed gekeurd worden. We zijn dus inderdaad groot en log, Hetty. We ontkomen daar als zorgverzekeraar helaas niet aan. Maar achter de schermen zijn we ermee bezig.

Voorbijganger

Ik vind alle onderstaande ideeen fantastisch! Hieruit zou blijken dat Zilveren Kruis "Zorg" verleent en trouw beloont. 
Drie jaar vooruit betalen is wel een heel groot bedrag...... Maar een contract tekenen dat je de komende jaren ook bij ZK blijft is natuurlijk evengoed.
En het zou natuurlijk voor trouwe klanten veel fijner zijn als die trouw beloont wordt, dan nu net als dit jaar (2019) je eigenlijk gestraft voor voor je trouw. Bijvoorbeeld de Alternatieve geneeskunde gaat er ineens € 100.= op ACHTERUIT! Terwijl bijv. de medicijnen voorgeschreven door een echte arts (en geen knoeier) een stuk goedkoper zijn dan de meeste regeliere medicijnen.
Wat ik persoonlijk zeer zou kunnen waarderen is dat ZK een keer in bijv. de 2 jaar een basic borstprothese BH vergoed. Met een max. bedrag? Ook OK. 
Maar vergeet niet. Op dit moment krijgen al 1 op de 8 vrouwen borstkanker. Sommige zijn al 6 jaren werkeloos, sinds de crisis. Dan heb je al die jaren zuinig gedaan met je oude BH's,  geen enkele keer een nieuwe gekocht en dan krijg je vorig jaar te horen dat iedereen zijn eigen BH moet kopen omdat het kleding is en dat je dat altijd nodig hebt....?! Ik had er 12! in de kast liggen, maar daar had ik niets meer aan.

Bij een bril krijg je ook een montuur vergoed: een keer per drie jaar! En prothese plakstrips worden wel vergoed, maar dat is natuurlijk luxe! Alhoewel ik er niet aan moet denken om die op een geamputeerde borst te plakken.

Ik waardeer het dat we  mogen meedenken.
Het allerbeste voordeel zou ik het vaste klantenvoordeel willen noemen. Zo hou je klanten vast. Dat zouden meer bedrijven moeten doen!

Bekend gezicht

Ik heb helaas nog steeds geen enkel idee hoe en wat ZK wil.

Om b.v. het voorbeeld van de bril te nemen uit het vorige bericht.

Vroeger kreeg ik boven de -6 3/4  vergoed , tegenwoordig ben ik volkomen afhankelijk van aanbeidingen die soms volkomen onbegrijpbaar zijn , als de 3e bril gratis die ik dan weg kan geven.

En dat terwijl zowel ik als manlief een goede bril nodig hebben.

Ik heb inmiddels zo'n -12 , dus een standaardglas zou uiteraard inhouden dat ik terugval naar de beruchte jampotglazen.

Is dit luxe om dan naar de dun geslepen glazen te gaan ?

In mijn ogen niet , want zet zelf maar eens zo'n ding de hele dag anders op je neus.

Tel daarbij de leeftijd op , en dat worden al snel glazen met leesgedeelte en een groot computergedeelte want we moeten wel allemaal mee in deze tijd van nieuwe media.

En dan heb ik het niet altijd over die moderne mobiel ,want die heb ik niet eens.

Zijn meekleurende glazen een luxe ?

Het blijft van wel.

Maar ja , er moet ook nog en bril bij met dezelfde enorme sterkte , niet te dikke glazen ,want anders is autorijden geen optie meer.

Manlief heb ik dan nog even niet meegerekend.

Even afrekenen met zijn tweetjes leveren vaak met de enorme korting die ZK geeft , een rekening op van ruim 1400 euro , en dat met beide een Wao en Iva uitkering.

Dat is dus het vakantiegeld.

En laat ik nu denken dat dat geld voor vakantie is. Nee , die is er om de noodzakelijke bril te kunnen aanschaffen.

Dat heet namelijk tegenwoordig een luxe , een bril ....

Zonder dat ding , kom ik natuurlijk niet uit de voeten.

En zo kan ik wel even doorgaan.....

Nederland , zorgland.....Met Zorgverzekeraars waar de mentaliteit om te begrijpen soms ver te zoeken is......

Doodmoe wordt ik ervan.......

Mee willen denken , waarmee in godsnaam ?

Voorbijganger

Goedemiddag, 

Leuke vraag. (ik ben een beetje nieuw hierzo)

Voor mij zou het meest passende een deel (zoveel mogelijk) ongebruikte vergoedingen meenemen naar volgend jaar. Ik heb het wel eens aan de hand gehad met fysio therapie na een wiplash en daarvoor met een gebroken enkel. Dan is het fijn als er bijvoorbeeld nog iets extra beschikbaar is voor de fysioterapeut of een osteopaat. 

Een verzekering afsluiten voor meerdere jaren lijkt me ook een goed idee.

Een cashback/premiekorting spreekt mij niet zo aan, maar die valt geloof ik bij andere mensen niet helemaal in goede aarde hahahahaaa. 

Ik heb meestal de pech dat ik bijvoorbeeld in jan iets zou declareren van 20,- en er in december achter zou komen dat dit het enige geweest is. Achteraf had ik dan liever die 20,- zelf betaald om zo toch in aanmerking te kunnen komen voor de cashback/premiekorting. Smiley Vrolijk

groeten,

Rene

Vaste bezoeker

Gezonde mensen hebben al 385 euro winst per jaar. Daarom ga ik voor een vaste klantenkorting voor de zieken die al langer 3 jaar of 5 jaar bij jullie klant zijn. Zowel voor de basispremie als de aanvullende premie. Je kan zeggen voor de basispremie is dat zoveel en als je ook een aanvullende verzekering hebt dan komt daar een bedrag bij. Dan de grote bazen maar wat minder bonus. De mensen op de werkvloer krijgen ook geen extra bonus.