‘Vaste klanten voordeel’ als je langer bij ons verzekerd bent?

Re: ‘Vaste klanten voordeel’ als je langer bij ons verzekerd bent?

Voorbijganger
Of iedereen een korting die langer verzekerd blijft bij jullie of niemand. Dat is eerlijk.
Wat betreft fysio, er is een maatschappij waar je een aantal behandelingen van je partner mag gebruiken. Dat zou een fijne tegemoetkoming zijn tenslotte moet je ook dan allebei ervoor verzekerd zijn. Collectieve voordelen eventueel ook voor partners.....

Bekend gezicht

Dat vind ik idd wel een goeie. Het kunnen delen en of gebruiken van elkaars pakket.

Een verzekeringspakket voor in ons geval bijvoorbeeld, voor twee personen.

Heb ik bijvoorbeeld geen fysio nodig maar mijn vrouw wel... Gebruik van elkaar, of eigenlijk het aantal behandelingen uit het pakket. Rekening houdende met behoefte. Wij hoeven geen kraamhulp in het pakket als voorbeeld.

Community Manager

Welkom bij de community @Hetty1 Bedankt voor je input. 
Duidelijke ideeën! Om te beginnen een korting bij langer verzekerd zijn. Gewoon voor iedereen. Geen verschil in groepen. 
Hoe zou dat er dan uitzien? Bijvoorbeeld kijkende naar hoeveel jaren iemand de verzekering heeft. Zijn daar nog verschillen in? NardaStip heeft het eerder in dit topic over een korting bij langer dan 5 jaar lid zijn. Wat denk jij Hetty1? En de andere leden? 

De inhoud van je verzekering delen met een partner is ook een interessante die ik nog niet eerder heb gehoord hier. Zo te lezen ziet Eric dat ook wel zitten! Zien jullie dat als link met 'vaste kanten voordeel'? Dat het alleen na een bepaalde periode verzekerd zijn beschikbaar wordt bijvoorbeeld.  Of is dit meer een algemene wens over de aanvullende verzekering? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger
Ik denk dat behandelingen delen met partner zeker pas na een aantal jaren zou moeten. Inderdaad 5 jaar ofzo. En het voordeel zou je ook kunnen koppelen aan aantal jaren dat je je aanvullende verzekering afsluit. Bijvoorbeeld bij 3 jaar zoveel procent maar bij 5 jaar iets meer. Geeft voor jullie en de klant voordeel.

Bezoeker

Het delen van de aanvullende verzekering met je partner staat mij wel aan.

Ik zou alleen het termijn na 2 jaar vaste klant doen i.p.v. 5 jaar. Er zijn al verzekeringsmaatschappijen waar dit kan.

Community Manager

Bedankt voor je input @jolandap. Nog een voorstander van het delen met je partner idee zo te lezen!

Ik moet soms wel denken aan de mensen die geen partner hebben. Wat zouden we kunnen doen om ook die groep blij te maken met een regeling als deze? 

De korting afhankelijk van het aantal jaar is ook nog een interessante @Hetty1. Waarbij het mijzelf ook logisch lijkt: hoe langer hoe hoger de korting. Dat zet me wel aan het denken. Daar is misschien ook wel mooi in te variëren. Je hebt natuurlijk korting maar ook allemaal andere extra's die interessant zijn. Zoals het delen van aanvullende verzekering met je partner. En nu geef ik alvast antwoord op mijn eigen vraag. Want heb je dan geen partner, dan zijn er misschien wel andere opties voor je om 'aan te vinken'. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Geregelde bezoeker
Alle punten waarbij je een korting krijgt omdat je geen zorg nodig hebt gehad, is een klap in het gezicht van de chronische patient! Zorg wordt onbetaalbaar voor een chronische patient!

Voorbijganger
Volgens mij moet je ook geen voordeel krijgen als je zorg niet gebruikt maar als je lang verzekerd bent/blijft bij het zilveren kruis.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Fijn dat jullie hier op reageren @Antoinette en @Hetty1,

Antoinette, er zijn inderdaad 2 opties waarbij je korting krijgt als je een jaar geen zorg gebruikt. Het is duidelijk dat deze twee opties je niet aanspreken. Ik ben erg benieuwd welk van de andere opties jou dan het meeste aanspreekt? Of heb je zelf nog een ander voorstel?

@Hetty1, het gaat er inderdaad meer om dat je voordeel krijgt als je langer bij Zilveren Kruis verzekerd bent / blijft.

Nieuwkomer
Als je een aanvullende verzekering hebt en er geen gebruik van maakt, net als bij de auto verzekering meer korting hoe langer je er geen gebruik van maakt. Maar het ook mogelijk maken dat mensen zelf voor zorg uit de basisverzekering de goedkoopste aanbieder zoeken in binnen of buitenland. Een behandeling die hier € 2500 kost kost elders € 300 en uitgevoerd door een arts die hier gestudeerd heeft. Een ticket daarheen kost€ 500 en 3 weken vakantie € 800. Dan heb je al € 1000 bespaard betaal dat maar terug. Als ik antibiotica nodig heb kan ik dat voor € 4 per kuur in het buitenland kopen bij de apotheek daar hier kost het zelfde kuurtje € 22. Als ik jullie de rekening van die buitenlandse apotheek geef€ 7 incl. verzendkosten krijg ik dat niet van jullie terug.
Er is veel mis met de zorgverzekeringen. Het levert de verzekeringsmaatschappijen zoveel op dat ze niet de ballen hebben om tegen de regering te zeggen wat er anders moet en dat ze anders volgend jaar geen zorgverzekering meer aanbieden. Er buitenlandse verzekeraars die hier graag aan de slag willen met een premie die minder dan de helft is.

Starter

Beste Gerrit, goe opgemerkt maar het kan de verzekeraars helemaal nix schelen. Ze hebben veel te veel ruimte gekregen om hun praktijken uit te voeren. Van realistisch meedenken EN er naar handelen hebben ze nog nooit gehoord en hebben ze ook geen belang bij. Het geld komt toch wel binnen en dat vindt ook de overheid prima. Kijk maar eens naar Belgie, geweldige zorg voor een fractie van wat wij moetn ophoesten. Men kijkt toch zo graag naar het buitenland? Nou niet als het ze niet zo uitkomt. En dit soort podia - de community - is niets anders dan een doekje voor het bloeden waar door de ZK medewerkers volgens mij hard om gelachen wordt. Ik was als "ervaren" WimKoerten ruimschoots bekend maar onder die naam en wachtwoord kom ik er niet meer in. Ik zal wel te lastig geweest zijn. Nu is het WimKoerten33 geworden maar dat heb IK niet opgevoerd!! 

Welkom op de community @GerritSchekkerman. Je deelt een aantal interessante gedachten met ons. Jouw eerste idee past goed bij het onderwerp van dit topic. Wat vinden anderen van het van Gerrit om korting te geven als je geen gebruikmaakt van de aanvullende verzekering? Jouw andere ideeën zijn zeker een discussie waard maar passen minder goed bij dit topic. Ik stel voor dat je daar een ander topic/ andere topics over opent.

Graag wil ik ook reageren op @WimKoerten33. We hebben ook gezien dat je nu gepost hebt onder een ander account. Ik heb gekeken en kan niets 'raars' zien aan jouw eerdere account @WimKoerten. Er is van onze zijde in ieder geval geen sprake van opzet om dat account te blokken. Dus ik denk dat er technisch iets raars gebeurd is. Krijg je een foutmelding als je op dat account inlogt? En zo ja, welke melding krijg je dan? Ik kan het password van @WimKoerten voor je resetten. Je kunt dan zelf een nieuw password maken zodat je weer van je oude account kan gebruiken. Zal ik dat doen? Ik stuur je nog even een privébericht hierover.

Vertrouwd gezicht

Hmmm, vreemd. Ik kon vorige week niet meer inloggen onder WimKoerten. Kreeg als melding dat wachtwoord en gebruikersnaam niet bij elkaar hoorden. In plaats daarvan was wel een account WimKoerten33 ontstaan. Dat heb ik echter niet ingesteld! Ik zou niet weten waar "33" op slaat. Nu weer even geprobeerd en jawel het "oude account" doet het weer! Met betrekking tot uw antwoord dat mijn eerdere antwoord niet geheel op dit topic slaat heeft u wel gelijk. Ik heb de neiging om mijn antwoorden breed te maken. Pure ergernis !! Ik vind elke korting die gegeven kan worden prima. Een soort "no-claim" ,alleen doet zich alsdan wel weer het fenomeen voor dat ziekte leidt tot meer kosten in de premiesfeer. Dat wringt bij mij want het betreft tenslotte geen "autoverzekering".  Je zou dan ook de premie, min of meer, kostendekkend + kunnen maken en daarmee voor iedereen lager. Het plusje is dan voor de broodnodige-?? winst van de verzekeraar.

Fijn dat je weer onder je eigen account kunt inloggen @WimKoerten. Ik kan niet goed terughalen wat er gebeurd is. Maar ik ben blij dat het weer werkt!

Geregelde bezoeker

Geweldig al die opties. Ik wil alleen mijn vergoeding hebben waar ik 4 sterren voor verzekerd ben. Alweer meer premie betalen en al weer 4 behandelingen minder vergoed krijgen dat slaat de plank steeds mis voor mij.Wij verzekerden moeten solidair zijn onder elkaar. Wanneer wordt Zilveren Kruis eens solidair met de premiebetaler.

Zie jij extra vergoeding voor fysiotherapie dan als een voordeel voor vaste klanten @dolpha? En hoe stel je je dat dan voor? Of bedoel je dat anders?

Voorbijganger

De nieuwe regels omtrent fysio bij COPD zijn funest voor deze patienten! 

Verder vind ik het stuitend dat het aantal aanvallen en evt ziekenhuisopname criteria zijn voor het aantal behandelingen. Ik heb vanuit de longrevalidatie een behandelplan opgesteld die ik samen met de longverpleegkundige regelmatig bijstel. 

Als mijn dlijm verkleurt of ik heb het gevoel dat er wat aankomt mag ik bepaalde pufjes ophogen. Vaak werkt dit voor mij. De laatste keer dat ik een kuurtje moest gebruiken kreeg ik devraag of ik dat in het ziekenhuis wilde dorn of thuis. Ik ben toen naar huis gegaan, maar de volgende keer kan ik beter in het ziekenhuis blijven.

De mensen die veel in aan zelfmanagement doen hebben net zo goed behoeft aan beweging maar worden nu afgestraft,

het is beter om alles maar te laten gebeuren en je alles aan laten leunen, dan krijg je de meeste zorg.

verder heb ik als Alpha-1 patient te maken met een erfelijke oorzaak voor mijn COPD, de kwaliteit van mijn longen gaat achteruit daar heb ik geen longaanval voor nodig! Maar dat telt dan weer niet.

Echt een waardeloze regeling die als enigste insteek heeft om te bezuinigen! Dit heeft niks met betere zorg te maken en heel zeker niet aandacht en respect voor jullie klanten!

Voorbijganger
Wel jammer dat het er nu al zo lang over gaat in het forum. Maar er gebeurt helemaal niks! Zorg wordt weer verminderd 2019! Leuk reacties van fijn dat je meedenkt maar doe er wat mee. Jullie brengen het heel leuk, de klachtenlijn belt super vriendelijk terug, maar oplossen ho maar...
Jammer, maar andere kant wel de zorgverleners dwingen om zorg te verminderen liefst af te breken. Ik hoop dat er eens wat gebeurt in de grote logge Achmea groep want daar zitten de mensen die het geld van ons willen verdienen. Zorg en geld heel apart dat gezondheid in geld uitgedrukt wordt😭

Welkom op de community @AntoinetteHamers.

In dit topic bespreken we  of je een ‘vaste klanten voordeel’ zou willen als je al jaren een aanvullende verzekering hebt. Of juist niet. Als je in gesprek wil over fysiotherapie voor COPD patienten dan kan dat bijvoorbeeld in het topic 'Is er in 2019 vergoeding voor fysiotherapie bij COPD?' .

Ik begrijp jouw feedback @Hetty1. De informatie die in dit topic gegeven wordt, verzamelen we voor onze mensen die zich met de polisvoorwaarden bezig houden. Het aanpassen van de aanvullende voorwaarden is een ingewikkelde en tijdrovende klus. Nadat jullie wensen hebben geuit volgt er een heel traject. En kan het wel 1 tot 2 jaar duren voordat er echt iets 'op de markt' komt. We gaan bijvoorbeeld onderzoeken of bepaalde wensen door een bredere groep verzekerden gedragen wordt. We moeten kijken hoe we wens precies vorm gegeven kan worden. Er volgt een kosten/baten-onderzoek. En er moeten de polisvoorwaarden geschreven en goed gekeurd worden. We zijn dus inderdaad groot en log, Hetty. We ontkomen daar als zorgverzekeraar helaas niet aan. Maar achter de schermen zijn we ermee bezig.

Bekend gezicht

Ik zou er zeker niet op rekenen !

Zeker degene die hier al wat langer meelopen op verschillende onderwerpen , weten dat de stelling is , we willen praten , maar voor de rest , gebeurt er niets.....

Was het maar waar ......