‘Vaste klanten voordeel’ als je langer bij ons verzekerd bent?

Community Manager

Heb jij al jaren een aanvullende verzekering? Zou je dan een ‘vaste klanten voordeel’ willen? Of juist niet?

We zijn benieuwd wat je vindt van de volgende ideeën:

• Elk jaar een iets hogere vergoeding
    • in 2018 maximaal € 150 voor steunzolen, in 2019 € 160.
  • Ongebruikte vergoeding meenemen naar volgend jaar
    • Neem de helft van je behandelingen mee naar volgend jaar. Denk bijvoorbeeld aan fysiotherapie. Heb je je 12 behandelingen dit jaar niet gebruikt? Dan kun het jaar erna 6 extra behandelingen krijgen als je dan een blessure krijgt.  
  • Een verzekering voor meerdere jaren
    • Sluit een verzekering af voor bijv. 3 jaar.  Voor een vaste (lagere) prijs. Zodat je voor de komende jaren weet waar je aan toe bent.
  • Cash-back
    • een jaar geen zorg uit de aanvullende verzekering? Dan krijg je een deel van je premie terug.
  • Premiekorting 
    • een jaar geen zorg uit de aanvullende verzekering? Dan krijg je het jaar erna korting op je premie.

Welk idee past het best bij jou? En waarom?

‘Vaste klanten voordeel’ als je langer bij ons verzekerd bent?

33 ANTWOORDEN

Re: ‘Vaste klanten voordeel’ als je langer bij ons verzekerd bent?

Bezoeker

Mensen die ziek zijn misschien een korting geven? Waarom zou je mensen een korting geven als ze niet ziek zijn? Deze mensen hebben al minder kosten dan iemand die ziek is. Ik betaal bv voor 2 personen de volle lading aan eigen risico, dat is dit jaar weer 770 euro extra!

Mensen die ziek zijn:

- Hebben vaak problemen met salaris ivm ziekte dagen

- Moeten vaker vrije dagen opnemen

- Hebben extra stress om rond te komen

- Zijn constant bezig met de gezondheid en idiote bureaucratische omwegen die we hier hebben

Mensen die niet ziek zijn:

- Betalen als nog een rot vermogen elke maand

Kortom: Ben je ziek, dan kan je wel een extra'tje gebruiken. Wat dacht je van teruggave van eigen risico als je langer "klant" bent (ja gadver, we zijn verplicht klant! Ipv patient)?

Met de hoeveelheid geld die er weggegooid wordt in de zorg (bv via bonusen), kunnen wij, de gewone Nederlander, ook wel eens een extra'tje gebruiken.

Starter

Waarom enkel voor de aanvullende verzekering korting toekennen omdat men al jaren vaste klant is? Iemand die geen aanvulleverzekering heeft betaalt toch  ook maandelijks premie!

Er zijn medelanders die zich een aanvullende verzekering niet kunnen veroorloven. Deze mensen kunnen juist een korting goed gebruiken. Mij dunkt dat u dan meer klanten binnenhaalt!

Starter

Lagere premie als je al langer dan 5 jaar lid bent.

tegemoetkoming in vergoeding sportschool ouderen.

en meer voor ouderen in een pakket en geen dingen erin, wat wij niet meer nodig hebben.

korting niet rokers.

Bezoeker

Ongebruikte vergoeding meenemen naar het volgende jaar. En naar het jaar daarop. En naar het jaar daarop, enzovoort. Zo spaar je voor je oude dag.

Als je langer moet doorwerken, krijg je ook meer kwalen. Je zou ook kunnen kiezen voor een zelf samen te stellen pakket, in plaats van dat wat Zilveren Kruis voor je "samenstelt". Dus ook geen verplicht basispakket meer. Nu betaal je voor dingen die je nooit gebruikt (hebt) zoals "kraamzorg". Eens per jaar een behandeling bij de pijnpoli heb ik onbeschrijfelijk veel baat bij, maar daar wordt helemaal niets van vergoedt, kosten voor mij 300 euro. Wel mag ik tientallen keren naar de fysiotherapie, waar ik bijna geen baat bij heb, maar toch maar ga, wat door Zilveren Kruis wel vergoedt wordt, ik maak dan ook alle 18 behandelingen op. Het zou voor jullie veel goedkoper zijn,  300 euro per jaar te vergoeden voor een behandeling bij de pijnpoli in plaats van 18 x 45 euro voor de fysiotherapie. Kunnen we daar niet eens over praten?

Vaste bezoeker

Als je al jaren klant bent, klinkt een vasteklantenvoordeel als muziek in mijn oren, want meestal wordt het ieder jaar ergens verborgen steeds een beetje duurder.

het zou voorkomen dat klanten die zich thuisvoelen bij hun verzekeraar en dat ook willen blijven voelen, inderdaad belonen met een blijfpremie, ja het klinkt aantrekkelijk. Ook het voorstel van steunzolen na een jaar met een vergoeding van 10,00 extra verhogen, goed plan.

Of voor ouderen NIET eens in de 3 jaar een bril vergoeden maar om het jaar, zou ook een goede suggestie kunnen zijn.

Bezoeker

Ik vind geen van de opties aantrekkelijk.

Een belangrijke reden voor mij om geen aanvullende verzekeringen te nemen, is de vergoeding van alternatieve 'geneeswijzen'. Ik wil niet meebetalen aan kwakzalverij.

Bezoeker

Man VerdrietigIk zou liever zien  dat zieke en invalide mensen  een korting krijgen  we worden nu gestraft omdat we ziek zijn ,medicijnen moeten we betalen  en eigen risico is op die manier zo aan de 385 ,die eigenlijk niet op te hoesten is , ja van het vakantie geld waardoor we weer extra worden gestraft , van dat kleine beetje vakantie geld kon de dan net een keer extra een dagje uit  nu moet je het aan de zorgverzekering betalen ,als je ziek  bent heb je al extra kosten .misschien iets om over na te denken  ,i.p.v gezonde mensen  een extraatje te geven  en chronische zieken   te straffen  

Gast

Als ik dat rijtje met opties zo doorlees, denk ik meteen: waarom niet ALLE opties actief maken? Wat is daar mis mee? De zorgverzekeringen leveren met elkaar vele miljarden aan geld op. Mag daar nu eindelijk eens wat van terug naar de betalers die nu al jarenlang tot op het bot betalen voor zorg die door de marktwerking (en de buitenissige salarissen van alle directeuren e.d.)? Het is al steeds meer duidelijk geworden hoe dit verdienmodel ten koste is gegaan van alle burgers. Daar is de armoede in NL enorm door versterkt geworden. Managers zijn niet tevreden met een normaal inkomen, nee, ze moeten zich meten met wat er in de VS aan wantoestanden bestaat wat inkomen betreft, alleen maar omdat ze zich een titel hebben eigen gemaakt. Het heeft een giga grote scheefstand veroorzaakt in gelijkwaardigheid, want die is heel erg ver te zoeken. Hoe zou het leven eruit zien als de vuilnismannen niet meer alle vuil ophalen gedurende een week? Nou, dan zou het vuil ook bij die managers flink opstapelen en zouden zij eindelijk eens voelen hoe belangrijk dat beroep is. Alle beroepen zijn essentieel, heus niet alleen het beroep van manager! Om die reden vind ik dat managers net zoveel mogen verdienen, of iets meer vanwege hun zogenaamde verantwoording (die eigenlijk door ondergeschikten ten volle wordt gedragen!), pas dán zijn we allemaal gelijkwaardig en hoeft niemand meer te betalen dan nodig is, vooral niet aan exorbitante salarissen. Want dankzij die salarissen, waarvan iedereen vindt dat het geld juist besteed moet worden aan zorg en dus NIET aan die salarissen(!!!), is NL rap aan het armer worden!!!

Gast

Het gaat over geld, zorgpremie welke de pan uit rijst, eigen bijdragen... We kunnen er helemaal op los gaan. Het lijkt wel een straf als je ziek bent, je moet dan ook nog eens hoge kosten betalen.

Ik persoonlijk heb er een iets ander gevoel over. Mijn vrouw is chronisch ziek met multi aandoeningen. Haar behandelingen op jaarbasis kosten een klein fortuin. Onze bijdragen in deze kosten aan premie zijn rond de E2000 op jaarbasis. Als ik bekijk wat mijn vrouw afgelopen aan zorgkosten heeft gekost en ik zet de jaarpremie hier tegenoven is dit een 2% wat wij hier aan hebben meebetaald.  Geloof mij als ik schrijf dat dit pijn doet in onze portemonnee maar als ik het zo in perspectief zet......

Ik heb mij er op een gegeven moment eens in verdiept, geinformeerd bij de zorgverzekering. Er zijn goede regelingen te vinden welke wij kunnen aanspreken voor vergoedingen. Ik ben al 25 jaar mantelzorger van mijn vrouw. Zilveren Kruis heeft mogelijkheden om mij op verschillende manieren te ondersteunen en overeind te houden. Mijn vrouw ontvangt bijvoorbeeld ook een pgb vanuit de zorgverzekerings wet. Dit alles door het betalen van een premie a E2000 op jaarbasis.

Tot zover de tevreden berichten.

Het mee betalen aan de zorgkosten worden steeds duurder en soms domweg niet meer op te brengen. Zeker als je in een sitautie zit zoals die van mij. Om voor mijn vrouw te blijven zorgen ben ik minder gaan werken dus ook minder gaan verdienen.

Er zijn vele mogelijkheden om verzekerde te bedanken voor de trouw.

Ik zag sportschool al voorbij komen. Vind ik zelf een goeie. Belonen als mensen niet roken. Vind ik een lastige. Ik heb zelf nooit gerookt. Maar of dit een beloning nodig heeft.

Als mensen chronisch ziek zijn hebben deze vaak hoge kosten. Misschien is het een idee om deze mensen te compenseren met de eigen bijdragen. Maar wat dan als je nooit ziek bent of in iedergeval je eigen bijdragen niet hoeft te betalen. Gelukkig ben je dan schijnbaar gezond. Top. Deze mensen betalen wel premie en maken het hierdoor mede mogelijk om de zorgkosten betaalbaar te houden. Het zou een mooi gebaar zijn deze mensen toch te belonen. Hoe dit er uit moet zien is lastig. Kortingsbon voor een dagje naar een dierentuin.? Korting op sportschool.? Korting op de premie.?

Waar ik overigens bedenk ik mij nu wel in zou kunnen vinden: chronisch zieken brengen ook veel bezoekjes aan bijvoorbeeld het ziekenhuis. De parkeerkosten zijn soms echt mega. Ik vind dit echt niet kunnen. Laatste keer waren wij weer E10 kwijt. Hierinzou een compensatie passen.

Bezoeker

"Een belangrijke reden voor mij om geen aanvullende verzekeringen te nemen, is de vergoeding van alternatieve 'geneeswijzen'. Ik wil niet meebetalen aan kwakzalverij."

Acupunctuur valt ook onder alternatieve geneeswijzen, is ook geen kwakzalverij.

Community Manager

Wat fijn om binnen 1 dag al zoveel reacties te zien hier. Bedankt allemaal voor het meedenken!
Jullie meningen en ideeën zijn erg waardevol in dit project. Onze collega's die gaan over de aanvullende lezen ook mee in de twee topics om al jullie input te verzamelen. 

Ik zie in jullie reacties een hoop interessante dingen terugkomen! Ik vat het kort samen en reageer er graag op. 

Om te beginnen de reactie van @JoostK1953 
Waarom nu korting voor enkel de aanvullende verzekering? 
Niet iedereen heeft een aanvullende verzekering, zoals ook @NNN aangeeft. 
Ik kan me voorstellen dat meer mensen deze vraag hebben.

De korting van de basisverzekering zit vaak verwerkt in de collectiviteit. Er is dan wel een belangrijke regel waaraan we ons moeten houden: Er mag wettelijk gezien maximaal 10 procent korting geboden worden op de basisverzekering. Daarnaast zijn er nog 3 opties: verhogen eigen risico, premie betalen over een langere termijn voor korting en een budgetpolis. 

Algemeen gezien zie ik dat iedereen wel een voorstander is. Met allemaal een eigen voorkeur. Of het nu een premiekorting is, het meenemen van vergoedingen of een hogere maximale vergoeding. 
@fpo zegt dan ook: "Alle opties actief maken". Ik begrijp dat je argument hier financieel is ingestoken. Ik kan me alleen ook wel indenken dat het hier ook persoonlijke situaties zijn. Iemand die zorg gebruikt zou zelf niet zo veel hebben aan een cash back actie die alleen van toepassing is als er juist geen zorgkosten zijn gemaakt. 

Ik zie ook twee groepen terug komen; de ouderen en de (chronisch) zieke mensen. 

@NardaStip en @Boris hebben een aantal ideeën als het gaat over de ouderen. Zoals sporten voor ouderen en een aangepaste bril vergoeding. Hebben jullie nog andere concrete ideeën? En vinden jullie dan dat er vooral gekeken moet worden naar ouderen? Ben benieuwd naar jullie ideeën!

Een aantal van jullie zou graag zien dat juist ook de zieke mensen een korting kunnen krijgen. Als ik kijk naar de voorbeelden van Sophie dan zijn er inderdaad een aantal opties die uitgaan van minder tot geen zorgverbruik. Ik zie wel twee opties waarbij dat niet het geval hoeft te zijn:  Elk jaar een iets hogere maximale vergoeding en een verzekering voor meerdere jaren. Zouden dit dan interessante opties zijn vanuit jullie invalshoeken @Iltar en @dogfan? Wat zou anders een interessante korting zijn voor deze groep?
Ter info: Ik zie dat één van de voorstellen gaat over het eigen risico. Dit is een wettelijk vastgesteld bedrag dus daar kunnen we niks aan veranderen. 

Eric-W geeft in zijn reactie ook mooi de twee verschillende groepen weer. Mensen die relatief veel zorg gebruiken en mensen die geen tot weinig zorg gebruiken. Met welke vorm van korting is welke groep nu het meeste geholpen? Het blijft een interessant vraagstuk! Net zoals het de aspecten van gezond leven. Zoals wel of niet een korting voor de rokers. Waar Eric-W en Narda het over hebben. 

@Eric-W Wat mooi dat je jullie situatie en zorgkosten hier met iedereen deelt.Ik kan me voorstellen dat het inderdaad wel wat perspectief kan bieden. Ook al stopt jullie persoonlijke situatie daardoor natuurlijk niet, met het minder werken en de hoge eigen kosten. 

Tot slot wil ik nog reageren op één laatste onderwerp: de invulling van de pakketten.
Jeltje en Narda komen beide met het voorstel om iets te doen aan de invulling van de pakketten. Van zelf samenstellen tot een pakket wat past bij een bepaalde groep (zoals ouderen). Misschien is het andere topic daarom ook interessant om eens te bekijken: Welke vergoedingen voor zorg en vitaler leven wil jij in de aanvullende verzekering? Ik zie dat Narda daar ook al in gesprek is! Leuk. Zijn er bepaalde vergoedingen die jullie missen? Laat het dan ook zeker weten in dat topic. Misschien ook een mooie voor de parkeerkosten waarover je schrijft Eric-W! 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker

@Eva S"Ik zie dat één van de voorstellen gaat over het eigen risico. Dit is een wettelijk vastgesteld bedrag dus daar kunnen we niks aan veranderen."

Hoeft ook niet, maar die "korting" kan wel op een andere manier terugkomen. Misschien is het een idee om vanuit de verzekering eens te pushen dat het eigen risico afgeschaft moet worden? We worden elk jaar weer, keer op keer, gestraft om ziek te zijn.

Stamgast

Stamgast

Ik zou als vaste klant , zeker wel gecompenseerd willen worden.

Het mooiste zou zijn , iets te doen aan de eigen bijdrage , want zowel mijn man als ik zijn chronisch ziek en bingo , je wordt vanzelf wel een zorgmijder..... Ik puf b.v. al maar 1 keer , want ik ken de prijs van zo'n puffer.... Manlief heeft de eerste dosis medicatie net besteld en zit al direct bijna erdoorheen. Wat inhoudt betalingsregeling en dan moet ik dus ook nog volgen.  Je hebt verschil tussen medicatie en medicatie , maar als ik zie wat b.v. dus zo'n puffer kost en 2 medicaties die manlief moet , met de nadruk op moet , hebben , krijg je al een bijna een hartstilstand voor je aan de maand februari/maart begint.  Tel daarbij alle extra's op aan zorginstantie's die ook een graantje meepikken, en of daar nu een enorm goed inkoopbesluitvorming is durf ik sinds ik sinds kort wordt afgerekend op een eigen bijdrage van het CAk e.d. te betwijfelen.  Ziek zijn en ziek worden is ongetwijfeld een enorme aanslag in het gezin. Ik kan het niet meer terugdraaien , maar toen ik vroeger nog bij het ouderwetse ziekenfonds werkte , draaide de wereld ook door. Sinds de wijzing naar zorgverzekeraar , is de wereld er qua zorg niet veel beter van geworden , echter de premie en daarnaast het eigen risico ( ja , we moesten ons bewust worden van de prijzen ) , lopen gigantisch de pan uit. De prijzen van de medicatie die ken ik nu wel , en ik ben best bereid dit te begrijpen tot een zeker punt. Met 2 persoonshuishouden , dik 350 euro aan premie , en 2 x 385 eigen bijdrage. Manlief is volgens de werkgever heel stout geweest door ziek te worden en is inmiddels afgekeurd. De inkomsten dalen dus , en niet zo'n beetje , maar de rest blijft fantastisch doorgaan..... Soms heb ik echt het gevoel een crimineel te zijn die wordt afgestraft op wat ons is overkomen.  Over de keuze die ik zou maken , ik denk dat er op dat vlak veel meer maatwerk kan komen , de een ziet graag een nieuwe bril , de ander een extra brace , we moeten allemaal langer blijven wonen in ons eigen huis , ik ben nog geen 60 , maar maak me nu al flinke zorgen hoe dat straks moet met aow en pensioentje , als dat nog bestaat.  Dus ja , waarom geen extra bonus of volledige kwijtschelding van die vreselijke eigen bijdrage ?    

Bezoeker

Is het ook niet zo, dat als je wat ouder bent, je al meer betaalt aan de premie?

Dus als je ouder wordt en je meer moet betalen, krijg je korting, waardoor je dan dus net zoveel gaat betalen dan de "jongeren"? Eigenlijk vindt ik het discriminatie, laat mensen zelf kiezen welke onderdelen ze in hun pakket willen

Vertrouwd gezicht

Vaste klanten voordeel vind ik , excuus, onzin! Je bent verplicht je bij een zorgverzekeraar aan te melden en je kiest dan de voor jou beste zorgverzekeraar. Dat kan gebaseerd zijn op prijs van de premie en/of de inhoud van de aanvullende verzekeringen. Je bent nadrukkelijk geen "lid" van een zorgverzekeraar want het is geen vereniging. Was dat maar zo want dan zou je als lid pas echt invloed kunnen uitoefenen op het beleid.  Nu dienen deze community stellingen naar mijn mening alleen maar als een doekje voor het bloeden ter meerdere eer en vermaak van de ZK medewerkers. Er is voor de zorgverzekeraars maar 1 belang en dat is hun eigen commerciele belang. Je veroorzaakt met die vaste klanten voordelen verder een situatie waarin er verschillende "soorten" verzekerden zijn. De ANWB doet ook zoiets. Als "nieuw" aangeslotene ben je "minder" dan de al eerder, premiebetalende, aangeslotene/verzekerde en betaal je dus méér premie/lidmaatschap. Ik vind dat een onwenselijke situatie. Ik ben collectief verzekerde bij ZK en eigenlijk is dat ook geen goede zaak maar past het wel bij het commerciele bedrijf van zorgverzekeraar. Zorg, ziekte en alles wat daarbij komt kijken zou geen commerciele zaak mogen zijn. Naar mijn mening moet de huidige zorgverzekeringswet die door de heren Hoogervorst [VVD] en Klink [CDA] is ingevoerd zo snel mogelijk in de prullenbak als mislukt experiment en vervangen worden door een nationaal gezondheidsheid ministerie waarbij iedereen naar draagkracht premie betaalt analoog aan de vroegere ziekenfondsen zonder de uitwassen van "particulier" verzekerden. Er zou dan overigens ook geen maximum premieloon meer moeten bestaan danwel een veel hogere grens teneinde solidariteit - of die rijken dat nu fijn vinden of niet - te bevorderen. Bij een nationaal georganiseerde organisatie spaar je voorts de exorbitante salarissen van directeuren en managers van de vele verzekeraars uit hoewel dat op het totaal van uitgaven maar een deel van het budget is. Belangrijker is dat er 1 centrale administratie komt dat veel efficienter/goedkoper werkt dan al die verschillende administraties. En wil je als "fonds"verzekerde extra's? Dan komen de huidige verzekeraars mogelijk weer in beeld.

Starter

Een verzekering afsluiten voor 3 jaar met lagere premies. De rest is niet vantoepassing voor mij. In januari is mijn eigen bijdrage al op. Het is dus voor mij zeer duur, zeker als jullie nu ook nog weer eens de premie gaan verhogen zoals de kranten berichten. 

Community Manager

Fijn om te lezen dat er weer een aantal reacties op dit topic zijn gekomen. Dank voor de moeite en tijd die jullie daarin hebben gestoken! 

@Iltar, je zet dat die "korting" wel op een andere manier kan terugkomen. Mijn collega Eva vroeg het al eerder maar welke van de 2 voorbeelden om korting te krijgen lijken je dan het interessantst? Elk jaar een iets hogere maximale vergoeding of een verzekering voor meerdere jaren met een lagere prijs?

@Kruk, ik kan me goed in je verhaal inleven. En begrijp dat de grote hoeveelheid kosten die er in het gezin worden gemaakt, ondanks dat jullie er niet zelf voor hebben gekozen voelen alsof je wordt afgestraft. En ik ben erg benieuwd of je het over het eigen risico hebt (de wettelijke € 385,- per jaar per persoon die door de politiek wordt vastgesteld) of over de eigen bijdrage? Dit staat los van het eigen risico en is het bedrag dat je bij bepaalde zorg zelf betaalt, niet iedereen maakt hier dus gebruik van. De eigen bijdrage zou een optie kunnen zijn om elk jaar dat je klant bent, de eigen bijdrage een stukje lager te maken. Het wegstrepen van de eigen bijdrage in 1 keer zal lastiger worden. Misschien zou daar wel tegenover staan dat de maandelijkse premie dan wel een stukje duurder wordt. Zou je dat ervoor over hebben? Of hoe zou je dit zelf invullen?

@Jeltje, voor de premie van de basisverzekering speelt leeftijd geen rol. Zo wordt de meest noodzakelijke zorg op een solidaire manier betaald. In onze aanvullende verzekeringen is de premie wel leeftijdsafhankelijk. Bij het bereiken van een leeftijdscategorie, stijgt de premie.

Als wij de premie voor alle leeftijden gelijk houden dan betalen jongeren net zoveel als ouderen. Veel jongeren vinden de premies dan te hoog voor de aanvullende / tandartsverzekeringen. Door een lagere premie te berekenen voor jongeren houden we de aanvullende verzekeringen aantrekkelijk en toegankelijk voor deze doelgroep. Jongere leeftijdsgroepen betalen toch mee aan de zorg van ouderen en zieken, ook al betalen jongere leeftijdsgroepen een lagere premie. In principe is solidariteit hier dus ook het belangrijkste. En kunnen ouderen en jongeren beiden korting krijgen met de scenario's die worden genoemd?

@WimKoerten, goed dat je in dit topic van je laat horen. Je hebt een interessante kijk op de zorgverzekeringswet. Het nut van een collectiviteit is wel echt een ander onderwerp, maar wel erg interessant. Als je het leuk lijkt kun je hier zelf een nieuw topic over openen? Ik noteer in ieder geval je stem voor juist geen voordeel.

@InekeBoonstra, welkom op de community en wat fijn dat je hier van je laat horen. Je hebt een duidelijke redenering bij je antwoord. Dit zal door mijn collega's die over de aanvullende verzekering mee gaan worden meegenomen. 

Zoals ik bij Kruk al aan gaf zal de keuze voor een bepaald scenario wel gevolgen met zich meebrengen. Als het bedrag voor een bepaalde vergoeding per jaar dat je lid bent iets meer wordt, kan dit voor iedereen wel een iets hogere maandpremie met zich meebrengen. Ook al maakt niet iedereen gebruik van een bepaalde vergoeding, je betaalt er in principe wel een beetje aan mee. Hoe staan jullie daar tegenover?

Stamgast

@ Jordan,

Ik kom bv net van de huisarts i.v.m. klachten , en krijg een recept mee.

Bij de betreffende apotheek aangekomen , krijg ik te horen dat dit niet vergoed wordt en of ik eerst misschien bij b.v. de gewone drogist wil kijken voor dit ?

Gezien de specifieke verhoudingen van het medicijn , voor mij op dit moment onmisbaar , en andere mogelijkheden zijn i.v.m. mijn aandoeningen even niet mogelijk , verwacht ik gezien het recept een medicatie die gewoon bij de apother verkrijgbaar is en wordt vergoed ....Helaas , voorgeschreven 30 pillen om te kijken of het helpt , en ik ben verplicht een pot van 100 tabletten aan te schaffen van even 25 euro , en het moet ook nog even apart besteld worden. Op mijn aangeven dat ik verrek van de pijn in mijn benen en ik niet tot volgende week kan wachten , heb ik gelukkig nog een apotheek die meedenkt en de bestelling doorspeelt naar de concurrent , die sneller kan bestellen. En dan denk ik , oke , wat moet ik nu als leek met zo'n recept ? Ik betaal genoeg , maar als het erop aan komt , zie ik met de vergoedingen door de bomen echt het bos niet meer. Vitamine d krijg ik vergoed via capsules , calcium/magnesium 2:1 mag je zelf betalen , de logica is voor mij volkomen onduidelijk.....En zo blijft het maar doorgaan..... Ik vind zoals ik aangaf , de premie al hoog genoeg om het bedrag van 385 , vastgesteld door de regering , de prullenbak in te laten verdwijnen , en de eigen bijdrages die er bij bepaalde medicijnen zijn , is helemaal een kwestie van onlogica. Een fabrikant maakt mijn medicatie en alsnog mag ik dat betalen , ( ik kan dus niet eens kiezen met 1 fabrikant ),  om vervolgens dit weer te sturen naar het Zilveren Kruis om via de aanvullende verzekering terug te krijgen .....  Om over het hele preverentiebeleid maar niet te praten..... Het wordt steeds meer betalen en minder te krijgen , maar iedereen weet het zo te draaien dat het lijkt alsof het willen , perse willen wordt. Als niet iedereen zo aan het merk zou hangen , is steeds de opmerking , de mensen hangen daar vaak niet zomaar aan vast , in een heleboel gevallen kan het echt niet anders...... Maar ik kan net zo goed praten tegen een boom denk ik weleens.....