Licht

Nieuwkomer

Minimaal  4 maal per week rijd ik 's avonds laat zo tegen 23.30 u langs het zilveren kruis/ achmea gebouw.

Op meerdere etages van het gebouw staat er altijd nog het licht aan, niet ergens hier en daar een lampje op een kamer of zo, nee  hele vloerdelen zijn helder verlicht. Het betreft altijd de poot van het gebouw dichts bij het station.

Het ziet er niet uit dat mensen daar nog bedrijvig aan het werk zijn en het licht staat dus aan voor niets. Deze energierekening moet uiteindelijk ook betaald worden. Daarbuiten is het heel slecht voor het milieu en denk ik dat het een goed idee is om je  eens bewust te worden om het licht uit te doen als je klaar bent met werk. 

Licht

2 ANTWOORDEN

Re: Licht

Fanatiekeling

Ik vind dat zo'n groot bedrijf als Zilveren Kruis Achmea is, ( 4 miljoen klanten), best zijn licht mag laten schijnen. Bovendien denk ik dat er best nog wel mensen aan het werk zijn. Veel ICT werkzaamheden moeten namelijk 's nachts gebeuren ( onderhoud, batchverwerking).

Groet, Feina.

Re: Licht

Moderator

Welkom op de community @bb1. Wat goed dat je meedenkt! En scherp gezien van jou dat in de toren die het dichtst bij het station staat nog laat licht te zien is. Het licht brandt daar namelijk altijd 24 uur per dag en 7 dagen per week. In die toren zitten namelijk onder andere de mensen van Eurocross Assistance. Zij bieden de beste hulpverlening op momenten die er echt toe doen, waar ook ter wereld, onder welke omstandigheid dan ook. En zij staan 24 uur per dag klaar om mensen te helpen.

Ook onze klantenservice mensen zijn er tot 22.00 uur. En verder werken in die toren -  zoals @Feina ook al zegt - de mensen die in de nachtelijke uurtjes releases voor doen voor de website en onze administratieve systemen. De afdelingen waar in de nacht mensen zijn, zitten vanuit het energie- en beveiligingsoogpunt allemaal in die toren.

De grote lichten gaan overigens automatisch uit als er geen beweging meer geconstateerd wordt. Dus als er licht brandt, is er ook echt iemand ;-).