Hoe vind ik als partner het polisblad van mijn man op Mijn Zilveren Kruis?

Geregelde bezoeker

Als je partner iets overkomt is daar veel voor geregeld. Allleen bij drugs en alcoholverslavingen wordt ook aan partners of gezinsleden zorg verleend bij sommige instellingen.
Mijn man is blind geworden en heeft daar alle mogelijke hulp voor gekregen. Wel eens teveel zorg aangeboden die hij niet nodig had Smiley Vrolijk (daar zal wel een stuk 'verdiensten' bij zitten, is mijn mening). Maar voor mij was er geen hulp. Het heeft ons leven totaal op zijn kop gezet en hoe ga je daar als partner mee om? Gelukkig was ik goed in staat dit te verwerken en oplossingen te vinden maar dat lukt niet iedereen. En dan bedoel ik niet alleen over blindheid, maar ook andere problemen die partners kunnen overkomen.
Er zou hier ook een topic 'partner' kunnen komen. Omdat ik best veel moeite moet doen om bijvoorbeeld zijn polis uit te printen. Moet hem eerst nog weten te vinden...

Hoe vind ik als partner het polisblad van mijn man op Mijn Zilveren Kruis?

6 ANTWOORDEN

Re: Steun voor partners

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Beste @Ernya,

Welkom op de community en wat goed dat je hier van je laat horen!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je zelf ook tegen het een en ander aanloopt als je partner in jouw geval blind is geworden of iets anders overkomt. Waar zou je graag met andere mensen over in gesprek willen? Je bent hier op de juiste plek om ervaringen te delen en om vragen te stellen. Dus doe dat vooral.

Is het al gelukt met het vinden van zijn polis blad? Zo niet, dit doe je door in te loggen op Mijn Zilveren Kruis. Ben je zelf verzekeringsnemer? Als je verzekeringsnemer bent kun je ook de gegevens (inclusief het polisblad) van je man inzien. Let er wel op dat je met SMS controle bij mijn Zilveren Kruis inlogt. Op het moment dat je bent ingelogd kun je bij berichten het polisblad vinden. Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten!

Groeten Jordan

Geregelde bezoeker

Dank je wel Jordan, 

Het is een mooi forum waar mensen iets kunnen delen. Ik vroeg mij af of er ook andere mensen waren die een soortgelijke ervaring hadden als ik. Vaak sta je als partner in de kou als het op hulp aankomt. Ik begrijp ook wel dat alle aandacht naar de patient gaat, maar het is toch iets om over na te denken. Wat kun je als partner doen? Welke middelen zijn er beschikbaar? Wat moet je wel en zeker niet doen? Hoe verandert je eigen leven? Zo zijn er meerdere vragen mogelijk.

Nee, het is nog niet gelukt het polisblad van mijn man te vinden. Bij mij berichten staat alleen mijn polisblad. En ja, ik heb met sms controle ingelogd. En ja, ik ben de verzekeringsnemer. Dus als je mij het kopje verteld waar de polisbladeren staan ben ik goed geholpen. Alvast bedankt.

Fijne donderdag, Ernya

Webcare

Goedemorgen Ernya,

Ik ga even in op het laatste gedeelte van jouw bericht. Jordan zal nog terugkomen op het eerste deel!

Vervelend dat je het polisblad van jouw man niet kan vinden in Mijn Zilveren Kruis. 

Ik begrijp uit het bericht dat je jouw eigen polisblad wel heb kunnen vinden. Hoeveel pagina's heeft dat document? In de meeste gevallen koppelen we de polisbladen van gezinsleden in een document. Dat zou betekenen dat je vanaf pagina 3 het polisblad van jouw man kan vinden.

Laat je even weten of het is gelukt?

Groet,

Jasper

Geregelde bezoeker

Hallo J, 

Ik heb het polisblad van mijn man gevonden. Het staat bij mijn berichten wel allemaal onder mijn naam, vandaar dat het moeilijk te vinden was. Bedankt.

Beste @Ernya,

Fijn om te horen dat het vinden van het polisblad van je man gelukt is!
Misschien is het interessant als je zelf al wat antwoorden op je vragen geeft. Ik kan me heel goed voorstellen dat je zelf al een beeld hebt bij hoe het je leven verandert. En welke middelen heb jij bijvoorbeeld gebruik? Dit zou een goede opening kunnen zijn om andere ook hun verhaal te laten doen.

Beste @Ernya,

Ik ben zo vrij geweest om je eigen ervaring naar een nieuw topic te verplaatsen. Zo houden we het stukje over het vinden van het polisblad van je man en de vraag om ervaringen te delen los van elkaar. De link voor het nieuwe topic is: https://forum.zilverenkruis.nl/t5/Mantelzorg/Hoe-verandert-je-eigen-leven-als-je-partner-iets-overko...

Groeten

Jordan