0 likes
Opmerkingen
Moderator

Hoi Juby,
Bedankt voor het indienen van je idee. Duidelijk wat mij betreft: een vergoeding voor de mondbeschermers voor kinderen (18-). Het klopt dat er op dit moment enkel een vergoeding is voor volwassenen (18+) uit de tandartsverzekering.

Een vergoeding voor kinderen zou in theorie uit 2 verschillende pakketten kunnen komen: 
Basisverzekering: De meeste tandartskosten voor kinderen worden vergoed uit de basisverzekering. Denk je aan deze verzekering, dan heb je het over een aanpassing van de basisverzekering. Dat loopt niet via ons, maar via de overheid. 
Aanvullende verzekering: Een aantal kosten worden uit de aanvullende verzekering vergoed. Kosten die niet in de basisverzekering zitten maar waar wij wel een vergoeding voor willen aanbieden. Zoals een kroon of orthodontie. De aanvullende verzekering stellen wij zelf samen.

We hebben ervoor gekozen om de vergoeding van een mondbeschermer voor kinderen niet mee te nemen in de aanvullende verzekering. Dat heeft te maken met kosten. In de praktijk zien we dat die maatwerk bitjes voor kinderen (bijna) elk jaar opnieuw gemaakt moeten worden. De kinderen in de hockey leeftijd wisselen vaak en de mond groeit ook nog iets. Dat wordt te duur, wat weer zijn gevolgen heeft voor de premie. 

Ik ben wel benieuwd hoe de andere leden hierover denken. Wat vinden jullie van het idee van Judy?Zouden jullie ook graag een mondbeschermer voor kinderen in de aanvullende verzekering zien. Ook als je hierdoor wat meer zou moeten betalen? 

Op dit moment wordt de vergoeding niet aangepast, vanwege het financiële argument. Maar als blijkt dat veel meer mensen hier behoefte aan hebben (in de vorm van stemmen en reacties op dit idee). Dan is dit een mooi onderwerp om alsnog weer op de agenda te laten zetten! Dat is de reden dat ik de status aanpas naar 'meer reacties nodig'. 

Moderator
Status gewijzigd in: Meer reacties nodig

Debutant

Nja, ik kan me voorstellen dat Zorg en Zekerheid de kosten overweegt die het repareren van een kindergebit afweegt tegen het bitje. En het is marketingtechnisch natuurlijk een leuke geste van hen. Want hoeveel bitjes zijn dat nou helemaal op jaarbasis?

Judith