0 likes

Waarom sturen jullie de verificatiecode niet via email net zoals de huiartsen doen om een afspraak te maken of de medicijnen aan te vragen? Er zijn veel (oudere) mensen die geen mobile telefoon hebben of er slecht mee om kunnen gaan terwijl zij wel een computer hebben waar zij wel een email kunnen openen. Op deze wijze kunnen zij wel hun declaraties en nota's die ingediend zijn controleren. Deze wijze van verificatiecode verzenden is relatief eenvoudig, zeker als je toch via de computer inlogt. Het zou voor klanten van het Zilveren Kruis naast de bestaande manier kunnnen functioneren, bijvoorbeeld op aanvraag "verificatiecode via email verzenden".

Opmerkingen
Community Manager
Status gewijzigd in: Nieuw

Hallo @Reinpol17. Welkom op de community! En leuk dat je hier een denk-mee idee oppert. Ik vraag even voor je na waarom we de verificatiecode niet via e-mail versturen. Ik vermoed dat dat is omdat we inloggen gekoppeld hebben aan DigiD. En dan volgen we de werkwijze van DigiD. Ik kom er nog op terug.

Community Manager
Status gewijzigd in: Nieuw

Helaas heb ik nog geen heel sluitend antwoord @Reinpol17. Ik kreeg wel de tip dat mensen zonder mobiele telefoon een gesproken SMS op hun vaste telefoon kunnen ontvangen. Meer hierover lees je op de website van DigiD. Ik ga het nog verder uitzoeken en kom er nog op terug!

Community Manager
Status gewijzigd in: Wordt niet uitgevoerd

Ik heb overlegd met mijn collega van Mijn Zilveren Kruis. Om in te kunnen loggen in Mijn Zilveren Kruis gebruiken wij DigiD. De inlogprocedure met DigiD wordt door DigiD zelf geregeld. Wij kunnen daar technisch gezien niets aan veranderen. Digid biedt geen mogelijk om de verificatiecode met e-mail te versturen. De enige optie is nu nog om de verificatiecode met een gesproken sms naar je vaste telefoon te laten versturen. Een andere mogelijkheid is er niet. En kunnen wij ook niet zelf maken. Helaas...