0 likes

Beste allemaal.

Ik ben zojuist lid geworden van dit forum omdat mij wat dingen dwarszitten op het gebied van medicijngebruik. Gisteren kwam ik mijn buurman tegen die met een grote (doorzichtige), tas met medicijnen liep. Toen ik vroeg wat hij ging doen zei hij dat hij dit terug ging brengen naar de apotheek omdat ze overbodig geworden waren. Hij had nieuwe voorgeschreven gekregen zei hij. Ik ben een leek, maar schat de kosten hiervan op een paar honderd euro. Mijn vrouw gebruikt al jaren atenolol en heeft al diverse keren andere vormen gekregen. Wanneer zij andere pillen krijgt, wordt zij er steeds niet beter van. Dit is zowel bij de huisarts als bij de apotheek bekend en toch kreeg zij wéér andere gisteren. Dan gaat ze weer bellen om te proberen dit te veranderen en dan zegt de apotheek dat het de preferentie van de zorgverzekeraar is en de assistente van de huisarts adviseert om eens een andere apotheek te nemen. Dit brengt allemaal onvrede met zich mee en het kost iedereen zijn tijd. Dit is gewoon geld weggooien en ik vind dat hier eens wat aan gedaan moet worden! Vanmorgen is trouwens in het nieuws dat wij in Nederland voor 100 miljoen aan medicijnen weggooien met z'n allen. Tijd om in te grijpen!

Opmerkingen
Medewerker
Status gewijzigd in: Nieuw

Welkom op de community @Bata. Jouw bericht heb je gemaakt onder 'Denk mee'. Ik lees dat je zegt dat jou een aantal zaken dwarszitten op het gebied van medicijnengebruik. Wat zit jou het meest dwars? En over welk onderwerp precies wil je dat we met jou meedenken? Wil je de verspilling van medicijnen tegengaan? Of wil je iets anders aankaarten? Kun je dat nog iets meer toelichten? Dan is het makkelijker voor ons om samen in gesprek te gaan.

Nieuwkomer

hallo Corine,

Ik dacht dat mijn mail wel duidelijk was omtrent de zaken die mij dwarszitten. Oké, als ik er dan één moet kiezen, laten we het dan hebben over de verspilling van medicijnen en dus heel veel geld! Groetren van Bart.

Medewerker