0 likes

Waarom is er geen mannenpakket of een gezinspakket.

Een man heeft soms andere vergoeding nodig dan een vrouw dus ook andersom.

Opmerkingen
Community Manager

hallo @Markoleunk,

Welkom op de community. Leuk dat je gelijk zo actief bent met posten!

Wij hebben inderdaad geen specifieke pakketten voor mannen of gezinnen. Helaas weet ik niet waarom dat zo is. Ik wil wel kijken of ik dit voor je kan uitzoeken. Dan kom ik daar later nog op terug. 

Bij ons kun je naast de basisverzekering ook in 2018 kiezen voor aanvullende pakketten met 1 of meer sterren. Het aantal sterren bepaalt de inhoud van je pakket. Hoe meer sterren, hoe uitgebreider je pakket. Daarnaast hebben nog een aanvullende tandartsverzekering en Extra Vitaal. Tip: in het topic 'Waarom betaal ik mee aan zorg van een ander' staan ook reacties die een beetje met dit onderwerp te maken hebben. Zit bij ons aanbod iets wat past bij jouw zorgbehoefte @Markoleunk? Als we je daarbij nog kunnen helpen, laat het gerust weten!

Ik ben nieuwsgierig wat andere mensen van jouw idee vinden. Zijn er mensen die behoefte hebben aan speciale pakketten?  En zo ja, waarom? Of voldoen onze huidige aanvullende pakketten?

Nieuwkomer

Ik weet niet als iedereen meerekent want als mijn oudste zoon straks 18 is betaald hij bijna 400 euro verzekering per maand als het elk jaar zo blijft verhogen. Wat moeten mannen met een zwangerschapspakket. 

Community Manager

@Markoleunk,

Ik heb nagevraagd waarom we geen specifieke pakketten hebben voor mannen of gezinnen. Graag leg ik het hieronder uit:

Verzekerden met een aanvullende verzekering betalen samen de kosten voor de vergoedingen
Van de premie die verzekerden betalen, betalen wij de zorgkosten uit deze verzekering en onze organisatiekosten (zoals het verwerken van de nota’s). Als er meer kosten in een pakket gemaakt worden, dan moet de premie stijgen om dit te kunnen betalen. We kunnen niet (structureel) meer aan vergoedingen betalen, dan we aan premie binnenkrijgen. Een aanvullende verzekering is dus gebaseerd op solidariteit. Sommige verzekerden betalen meer premie dan ze aan vergoedingen ontvangen. En andere verzekerden ontvangen meer aan vergoedingen dan ze aan premie betalen. Zo betalen we allemaal voor zorg die de één wel gebruikt en de ander niet. Dat noemen we het solidariteitsprincipe. Natuurlijk kijken wij constant hoe wij kunnen blijven voorzien in de behoeften van onze klanten en passen we onze producten daarop aan.

Verzekerden wegen de vergoedingen die zij (mogelijk) gebruiken af tegen de kosten van de premie
Een doelgroeppakket (bv voor mannen of een zwangerschapspakket) zou je ook kunnen regelen via een aanvullende verzekering. De aanvullende verzekering is een vrijwillige verzekering. Het probleem dat dan ontstaat is dat alleen mensen die zo goed als zeker weten dat ze bepaalde zorg nodig gaan hebben, een doelgroeppakket gaan afsluiten. En mensen die weten dat ze die zorg niet nodig hebben, doen dat niet. Daardoor zullen dus minder mensen dat doelgroeppakket afsluiten. Terwijl de kans dat ze de vergoeding gaan gebruiken heel erg groot is. En dat zorgt ervoor dat een doelgroeppakket dus erg duur wordt. En dat willen we niet. En hebben we dus geen doelgroeppakketten.

heb je iets aan deze uitleg? En kun je wel uit de voeten met onze huidige aanvullende pakketten, @Markoleunk? Mocht je nog advies hierin nodig hebben, dan hoor ik het graag!

Community Manager
Status gewijzigd in: Wordt niet uitgevoerd