0 likes
Opmerkingen
Moderator

Hoi Anne, welkom bij de community. 

Leuk om te zien dat je een denk mee idee hebt aangemaakt. Eigenlijk met als doel om het declareren van vervoerskosten wat gemakkelijker te laten lopen. Zoals je terecht aangeeft, als patiënt heb je uiteraard ook hele andere dingen aan je hoofd. Ik hoop dan ook dat het verder goed gaat met je behandelingen! 

Dan nu verder naar je idee. Je voorstel is gericht op de de behandeldata, om deze uit onze systemen te halen. Ik heb het vermoeden dat dit niet altijd mogelijk is, dat heeft te maken met de declaraties van het ziekenhuis. Met name wanneer we de nota (declaratie) ontvangen. Hier kan nog wel eens een lange periode overheen gaan. Ik ga je voorstel neerleggen bij mijn collega's van de vervoerslijn, die hier natuurlijk helemaal in thuis zijn. We komen er dus nog op terug!

Moderator
Status gewijzigd in: Wordt niet uitgevoerd

Mijn collega's van de vervoerslijn hebben verder naar je idee gekeken Anne.

Eigenlijk is het zo dat we de situatie die jij schetst al voorbij zijn. Daar staat de status nu ook op wordt niet uitgevoerd.
We vragen namelijk niet meer naar de declaratiedata op het declaratieformulier. We vragen alleen wat de datum is van de eerste en de laatste rit van de declaratie, zodat we weten dat we geen dubbele declaraties krijgen. Per maand geef je als klant dan aan hoe vaak je gereden hebt.
De behandeldata werden op het oude formulier wel gevraagd, maar die zijn al een tijd niet meer in gebruik (sinds eind 2015).

Kan het zijn dat jij nog oude formulieren gebruikt Anne?

Je kan de nieuwe hier terug vinden: Reiskosten declareren

We hopen dat hiermee het declareren ook gemakkelijker is voor onze klanten.

Daarnaast blijft het zo, dat wanneer we declaraties zouden gebruiken -  maar dan misschien net op een andere manier - we vast zitten aan de langere declaratieperiode. Waardoor het declaratieproces van de vervoerskosten ook vertraging zou kunnen oplopen. 

Ik ben nog wel even benieuwd of jij dan inderdaad een oude formulier gebruikt Anne. Of heb ik je idee misschien verkeerd begrepen en zie je het toch anders voor je? 

Hoe dan ook, ideeën en tips blijven welkom!