Opmerkingen
Moderator

Goedemorgen Nadine, wat leuk dat je de community hebt gevonden om je idee te delen. Ik ben erg benieuwd of wat jij aangeeft hetzelfde is als dit denk mee idee? 

Zo niet, zou je dan misschien kunnen toelichten om wat voor soort behandeling het precies gaat? Ik hoor het graag van je.

Regelmatig

Hallo Michelle, nee, dit is niet hetzelfde.

Al zal een zoutsauna daar wel wat meer bij in de buurt komen.

Het gaat hier om het gewone gebruik van sauna's en stoombaden, dit is, in tegenstelling tot halotherapie, in iedere regio beschikbaar en maakt het dus ook toegankelijker.

In Turkije ben ik tot de ontdekking gekomen dat dit enorm helpt en ben op internet gaan zoeken.

Hierin las ik veel verhalen van mensen die tot diezelfde conclusie waren gekomen.

Het schijnt zo goed te werken door de warme omgevingslucht en het gebruik van eucalyptus werkt antibacterieël.

Ik zag ook dat zowel CZ als Avéro Achmea dit wel al in het pakket hebben zitten.

Moderator

Oke, goed dat we het in ieder geval even gecheckt hebbenSmiley Knipoog Ik ben op zoek gegaan naar de vergoeding bij de andere maatschappijen maar ik kan ze niet vinden. Wellicht omdat ik niet de juiste zoekterm gebruik. Zou jij mij misschien een link kunnen sturen waarin deze evrgoeding omschreven staat? Ben erg benieuwd en kijk graag mee.

Moderator

Dank voor de toelichting Nadine! Wat ik zie bij CZ en Menzis is dat zij inderdaad werken met een soort voordelen/sparen voor kortingen m.b.t. gezondheid. Ook Zilveren Kruis doet dat! Ik wil je graag verwijzen naar: https://www.actify.nl 

Hier is het bijvoorbeeld ook mogelijk om punten te sparen voor korting bij Fitland Wellness. Is dat een beetje het idee wat je ook bij ons zoekt Nadine? 

Regelmatig

Als het voor iedereen toegankelijk zou zijn was dat al leuk geweest, maar niet iedereen heeft hier toegang toe (denk aan smartphones en wearables). Neem mij bijvoorbeeld, heb me ingeschreven voor de stappenchallenge, maar kan helemaal niet meedoen met mijn telefoon, die blijkt te oud te zijn om aan UP te kunnen koppelen.

Een vaste jaarlijkse vergoeding voor sauna/stoombad zou voor iedereen toegankelijk zijn en in een tijd waarin ontspanning zo belangrijk wordt ook geen verkeerde stap van de zorgverzekeraar. Kans op griep verminderd, verkoudheden worden minder, ik als astmapatiënt heb minder medicatie nodig en het kan net dat beetje zijn dat een overwerkt persoon behoed om door te schieten naar een burn-out.

Moderator

Ik heb even met je meegekeken Nadine! Het moet niet zo zijn dat jij, zonder App, geen punten kunt sparen. Ik heb zelf even op mijn account gekeken en voor je bekeken hoe het precies werkt. Ook door een account aan te maken, blogs te lezen of bepaalde testjes te doen kun je punten sparen! Zo is het toch mogelijk om bijvoorbeeld kortingen te sparen voor Fitland Wellness.  

Daarnaast lees ik dat je dit eigenlijk graag zou willen dat dit wordt opgenomen in de aanvullende verzekering. Ik begrijp dat punt, alleen wordt een bezoek aan de sauna (vaak / over het algemeen) gezien als ontspanning. Als het gaat over verzekeringen en de aanvullende verzekering, dan zou er ook sprake moeten zijn van medische zorg. Bijvoorbeeld het behandelen van een bepaalde aandoening. Dat is ook de reden dat we nu ook een Denk Mee Idee hebben over de zoutkamer. Helaas is een meer algemene vergoeding, sauna toegang voor iedereen, daarom niet mogelijk. We proberen wel gehoor te geven aan het belang hiervan door middel van bijvoorbeeld Actify. Ik zet je idee daarom voor nu op: wordt niet uitgevoerd. Uiteraard kunnen communityleden nog wel stemmen op je idee! 

Regelmatig

En waar kan ik die korting voor Fitland vinden dan?

Ik zie alleen maar een select aantal producten in de Actify shop staan.

Baal nog steeds dat ik UP niet gedowload krijg en dus niet met stappen kan sparen.

Moderator

Ik ga voor je zoeken Nadine! Ik ga ook even navraag doen over de UP die je gebruikt. Want daarmee kan je dus stappentellen maar die kan je niet gebruiken voor actify? 

Ik kom er morgen bij je op terug!

Moderator

Bedankt voor je geduld Nadine. Ik heb voor je moeten zoeken, excuus voor het geduld wat ik van je heb gevraagd. Ik ben bang dat ik inderdaad een verkeerde conclusie hebt getrokken de vorige keer. Excuus hiervoor! Je kunt inderdaad punten sparen door andere dingen dan de stappen challenge maar helaas kunnen deze niet worden ingezet voor korting bij Fitland. Dit kan alleen wanneer je meedoet aan de stappenchallenge. Ik begrijp dat het koppelen van de UP niet lukt. Dit is inderdaad erg jammer! Een mobiele app is ook niet mogelijk voor jou Nadine?

Je zou bij Actify een idee kunnen aandragen om hier ook andere mogelijkheden voor te kunnen gebruiken. Wellicht dat zij naar die mogelijkheden kunnen kijken?! Onderdaan de Homepage kan je je e-mailadres achterlaten om mee te denken. 

Zoals ik heb uitgelegd is een vergoeding in de aanvullende verzekering op dit moment geen optie. Ik hoop dat je iets kan met bovenstaande! Voor vragen en ideeën ben en blijf je uiteraard welkom bij ons.