Opmerkingen
Debutant

helemaal mee eens.

Ik verwacht ook zo iets ben al bijna 37 jaar bij zilveren kruis en doordat je je niet hoger kan verzekeren ga ik nu ook op zoek.

Ik heb nog een melk kies en verwacht dat die binnen nu en een jaar eruit valt maar als je je daarvoor extra wil laten dekken kan het niet.

Tenzij ik een apart geval ben want bij mij zit er niets achter mijn melkkies.

Maar wanneer behoor je tot de bijzondere gevallen??

Community Manager

@Judith1979 Bedankt voor je bericht. Het is oprecht een goede vraag waar ik zo het antwoord niet op weet. Er zijn meer verzekeraars die een medische acceptatie hebben op de duurdere tandartsverzekeringen, maar er zijn er ook die dat niet doen. Waarom wij dat wel doen is een goede vraag, en waarom wel op de tandartsverzekering en niet op de aanvullende verzekering is ook een goede vraag. 

Wat betreft je voorstel, ik denk dat het wettelijk niet mogelijk is om een contract af te sluiten dat langer loopt dan een jaar omdat elke verzekerde het recht heeft (mits er geen achterstanden zijn) elk jaar over te stappen. Wat ik wel ga navragen is hoe we aankijken tegen de medische acceptatie. Ik weet dat een argument dat vaak langs komt is dat de premie van de verzekering dan erg snel zou stijgen als iemand na alle tandartsbehandelingen de verzekering het jaar erna weer opzegt. Zoals ik al zei, ik denk niet dat we contracten die langer dan een jaar lopen mogen afsluiten maar dat ga ik navragen. Daarnaast ben ik benieuwd of er misschien andere oplossingen zijn. @LindaSophie Vind je het goed als ik even apart reageer op jouw situatie? Ik kijk even na wat er onder bijzondere tandheelkunde valt.

Debutant

Heel graag Raoul.

Ik wacht u berichtje af.

groetjes Linda

Debutant

Hallo Raoul,

Fijn dat je het wilt nagaan. Wellicht is een aparte module een idee? Voor de 'speciale gevallen'. Zo kunnen mensen die er best voor willen betalen, toch een verzekering afsluiten voor kronen, bruggen enz. En kan de premie voor die verzekering opwegen tegen de kosten. Zilveren Kruis zou zich daarmee tevens kunnen onderscheiden van de andere verzekeraars.

Ik hoop voor mij, en voor alle verzekerden die hiermee te maken hebben, dat er een oplossing komt zonder te hoeven switchen.

Werkze vandaag,

Groeten Judith

Moderator

Goedemiddag Judith, zoals beloofd kom ik terug op jouw idee! ik heb jouw idee voor meerdere jaren een verzekering afsluiten voorgelegd bij een van onze experts. Om te beginnen moet ik helaas aangeven dat wat jij voorstelt niet mogelijk is. Dit heeft eigenlijk 2 redenen. 1. Uit klant onderzoek is gebleken dat klanten zich niet meerdere jaren willen binden aan een verzekeraar. 2. Het is juridisch gezien ook niet mogelijk om een verzekerde langer aan een zorgverzekeraar te binden. We zijn verplicht iedereen de mogelijkheid te bieden om over te stappen wanneer de voorwaarden veranderden. 

Daarnaast snap ik je reactie om te denken aan een soort module. Wat hieraan lastig is, is dat je dan eigenlijk afwijkt van het verzekeringsprincipe. Als ik je idee goed begrijp lijkt het dan meer een soort abonnement ipv het verzekeren van een risico? Of begrijp ik je idee dan verkeerd? 

Debutant

Goedemorgen Michelle,

Mijn reactie liet even op zich wachten, sorry, druk met andere dingen 😊. Ik bedoel een soort module als ze bij FBTO hebben. Een los af te sluiten aanvullende verzekering speciaal voor dit soort gevallen. Ik kan mij zelfs voorstellen dat je daar ook 'tandheelkunde na een ongeluk boven de 18' mee kunt laten verzekeren. Is een losse AV mogelijk?

Fijne dag, groeten Judith

p.s. Wat fijn dat jullie op deze manier in gesprek gaan met jullie klanten!

Moderator

Oh geen probleem hoor Judith! Andere dingen zijn ook belangrijkSmiley Vrolijk

Ik snap dan inderdaad je idee over modules. Biedt FBTO bijvoorbeeld aan tandartsmodule waar je dan aan denkt? Daarnaast wil ik eens navragen of we ooit onderzoek hebben gedaan naar het inzetten van modules. Volgens mij namelijk wel maar wil graag weten hoe en wat en vooral wat de uitkomsten daarvan waren!

Hele fijne dagen alvast en ik kom hier na het weekend op terug!

p.s. Bedankt dat je dit deelt Judith. We vinden dit erg belangrijk en ik vind het heel top dat je dit waardeertSmiley Vrolijk 

Moderator

Goedemorgen Judith,

Iets later dan dat is zelf had gehoopt maar hier ben ik weerSmiley Vrolijk Mijn collega kon mij inderdaad vertellen dat er ooit onderzoek is gedaan naar het inzetten van modules voor de aanvullende verzekering. We hebben hierin geconstateerd dat de meeste klanten van Zilveren Kruis graag een pakket zien waarin alles in zit. Vandaar de keuze om niet, zoals FBTO, met modules te werken. 

Maar, dat was natuurlijk ook niet helemaal je voorstel. Dit ging natuurlijk puur om de tandartsverzekering. Bij de tandartsverzekering zit het eigenlijk al net anders. Die dekt alleen tandartskosten en kan worden gezien als een soort module. Omdat wij zeker open staan voor nieuwe inzichten rondom deze vergoeding ga ik dit Denk Mee idee bij mijn collega, die eerder ook bovenstaande onderzoek heeft uitgevoerd, voorleggen. Wellicht is dit iets wat we kunnen meenemen in onze product ontwikkeling. Ik zal hem vragen mij op de hoogte te houden. Wel kan ik aangeven dat een verandering sowieso niet voor 2017 mogelijk zal zijn. 

Ik wens je alvast een fijne jaarwisseling en ik zal over een week een update geven!

Moderator
Status gewijzigd in: Ter beoordeling