Ik krijg de nieuwe polis en evt. zorgpassen voor mijn gezin vóór het moment dat ik me ga orienteren op het nieuwe jaar (in nov, pas nadat alle verzekeraars hun premies bekend hebben gemaakt) . De afgelopen jaren heb ik wijzigingen doorgegeven, opgezegd voor gezinsleden en gezinsleden toegevoegd voor het nieuwe jaar. Alleen in het laaste geval krijg ik in 1x de juiste polis. In alle andere gevallen zijn 1 of meer gewijzigde polissen verstuurd.

Als de polissen en passen pas gestuurd worden nadat ik definitief bevestigd heb wat mijn keuze voor het nieuw jaar is geworden kan m.i. veel bespaard worden.

Het is voor mij voldoende om een mailtje (evt. met verwijzing naar mijn.zilverenkruis.nl) te ontvangen met de meededeling "zonder wijziging wordt uw nieuwe polis +premie als volgt; u kunt nog tot 31-12 wijzigingen doorgeven).

Opmerkingen
Webcare
Webcare

Ha André, fijn dat je mee denkt. Je hebt een goed punt!

We kunnen de verzekerden inderdaad op een andere manier informeren dan op papier. Zeker als de polissen nog veranderd kunnen worden is het zonde om papieren te versturen.

Ik heb goed nieuws voor je: we zijn daar al mee bezig! Verzekerden die al veel digitaal ontvangen hebben wij in november alle informatie en het polisblad per e-mail gestuurd. Het uiteindelijke polisblad stuurden wij pas per post nadat je de verzekering niet meer kon wijzigen. Ik vind het leuk dat je met dit idee komt, en dat wij er al mee bezig zijn! Blijkbaar heb jij het op die manier niet ontvangen. Ik geef jouw idee daarom wel door aan de verantwoordelijke afdeling. Zij bekijken of het succesvol was en het uitgebreid kan worden.

Wist je dat je dat je alle post digitaal kunt ontvangen? Als je dat wilt, kan je dat hier aangeven. 

Je geeft ook aan dat je de zorgpas in november ontving. Je krijgt niet elk jaar een zorgpas, deze is namelijk 3 jaar geldig. Waarschijnlijk was je vorig jaar bij Agis verzekerd, of verliep jouw zorgpas eind 2014. Alleen in die situaties stuurden wij een nieuwe zorgpas aan het einde van het jaar.

Nogmaals bedankt voor je idee. Heb je er nog meer? We horen het graag!

Webcare
Webcare
Status gewijzigd in: Bestaat al

Medewerker

Beste An de Goof, ik heb je bericht naar het topic 'Minder aantal verzekeringen om uit te kiezen?' verplaatst.

Bezoeker

Wel schandalig dat de polisbladen pas per post werden verstuurd in januari. Ook bij verzekerden wiens polis automatisch werd gewijzigd, of mensen wiens collectiviteit geen korting meer gaf. Dat zagen ze dan pas in januari. Toen het te laat was om er iets aan te veranderen. 
En ja, ook de 80+ ers die geen e-mail hebben, kregen geen papieren versie vóór januari..
Slechte verandering die eind dit jaar wel weer aangepast mag zijn. 

Webcare
Webcare

Hallo @LadyB, bedankt voor je signaal.
Wij hebben iedereen in november op de hoogte gebracht van de premie en vergoedingen in 2016. De verzekerden die hun polisblad nu per post krijgen, hebben in november al een mail ontvangen met daarbij de polisbladen. In die mail staat hoe ze zijn verzekerd, de premie, en de collectiviteit. Als iemand geen mailadres heeft doorgegeven, stuurden wij de polis in november per post. 
Je kunt de aanvullende verzekering en de collectiviteit deze maand nog wijzigen. De wijziging gaat dan in met terugwerkende kracht per 1 januari.
Groet, Kim

Community Manager
Status gewijzigd in: Wordt niet uitgevoerd