Sinds enkele jaren heb ik last van tinnitus. Nu kan ik er overdag redelijk mee leven, maar 's nachts in bed kom ik simpelweg niet in slaap wegens de immer aanwezige piep in de oren.

Nu heb ik daar iets voor gevonden waardoor ik wel in slaap kan komen. Dat is namelijk het luisteren naar een audioboek via mijn Ipad. Dit doe ik door middel van oordoppen in mijn oren. U kunt zich voorstellen dat het dagelijks dragen van oordoppen op een gegeven moment erg zeer gaat doen aan de oor(schelp). Toen kwam ik op het idee om op maat gemaakte koptelefoontjes (oordopjes) te laten maken. Deze worden op maat gemaakt voor elk oor. Hierdoor zal ik dus voortaan geen last meer hebben van pijnlijke oren en kan ik veel beter leven met mijn tinnitus. Ik zie het dan ook als een verbetering van mijn levenskwaliteit.

Er worden meerder dingen vergoed bij andere chronische aandoeningen om de levenkwaliteit van de persoon/patiënt te verbeteren. Ik zou het niet meer dan eerlijk vinden als deze in ear koptelefoons ook (deels) vergoed gaan worden. 

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Jos Handgraaf

Opmerkingen
Medewerker

Inderdaad vervelend dat je nog niets gehoord hebt. Ik ga weer bij mijn collega aan de bel trekken, @JosHandgraaf. Ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt. Donderdag werk ik ook en ga ik er ook gelijk even achteraan. Mag ik je alvast fijne feestdagen toewensen?

Medewerker

Ik hoorde van mijn collega dat jullie contact hebben gehad @JosHandgraaf en dat je toch nog voor het eind van het jaar duidelijkheid hebt gekregen. Daar ben ik blij om. Graag wens ik je een fijne en veilige jaarwisseling toe!

Regelmatig

Hallo Corine,

Het is gelukt. De oordoppen worden uiteindelijk toch vergoed. Daarbij wordt er gekeken of er beleid van gemaakt kan worden om deze manier van maskeren standaard te laten vergoeden.

Ik wil jou en Linda bedanken voor het meedenken.

Nog een fijne jaarwisseling.

Groeten,

Jos