Gisteren kreeg ik een 'declaratieoverzicht specificatie' van Zilveren Kruis. Er stond onder omschrijving: '<naam van mijn apotheek>' en 'Vertrekkingen apotheek'. Datum: 25-03-2015. 

"Hè?", dacht ik? "Wat heb ik dan gebruikt? Zijn het mijn inhalatiepoeders, nee, die dateren toch al van langer geleden. Maar wat dan?" Na lang denken (maart is alweer ruim 4 maanden geleden) kwam ik erachter dat het de antibiotica moest zijn die ik kreeg voorgeschreven door de tandarts wegens een ontsteking in mijn kaak.

Het lijkt mij een goed idee om in de omschrijving ook te zetten om wát voor medicijnen het gaat.

Dan kan ik als klant controleren of de apotheek geen fouten heeft gemaakt. Bij 'verstrekkingen apotheek' weet ik als klant eigenlijk nog niets. 

Opmerkingen
Moderator

Hey Marjan,

Thanx voor je idee! Ik snap volledig je punt.

Bij sommige medicatie hebben we te maken met een stukje privacy. Dit met name wanneer het declaratie overzicht via de post verzonden wordt. Want bijvoorbeeld ‘wat als de postbode de brief per ongeluk bij de buren bezorgd?’ Volledige uitleg hierover en gesprek hierover vindt je hier op de community..

Daarentegen zijn we wel aan het onderzoeken of we de namen van de medicijnen zichtbaar kunnen maken op ‘Mijn Zilveren Kruis’. Dit moet technisch bekeken worden. Zo kan je de informatie wel zelf opzoeken maar gebeurd dit  in een, door DigiD, beschermde omgeving.

Ik zet je idee wel op ‘in onderzoek’ en zal je op de hoogte houden van deze ontwikkeling!

Moderator
Status gewijzigd in: In onderzoek

Community Manager
Status gewijzigd in: In ontwikkeling

Debutant

Verstrekkingen apotheek

Ik vind het enorm vervelend dat ik niet kan zien wat voor medicijnen het zijn geweest.

Moderator
Status gewijzigd in: Uitgevoerd

Moderator

Zoals Michelle een tijdje geleden heeft aangegeven zijn we aan de slag gegaan met 'vertrekkingen apotheek' in Mijn Zilveren Kruis. Met als doel om uiteindelijk de namen van de medicijnen weer te geven en niet meer vertrekkingen apotheek. 

Ik heb de status aangepast, omdat het verschil al te zien is in Mijn Zilveren Kruis. Steeds meer 'verstrekkingen apotheek' zijn nu zichtbaar. 

Moderator

Laatste update: 

Op dit moment zijn alle medicijnen omgezet in Mijn Zilveren Kruis. Alle verstrekkingen apotheek zijn vervangen door de medicijnnaam. 

Voorbijganger

Hartstikke goed dat alle medicijnnamen nu zichtbaar zijn! Bedankt Zilveren Kruis!

Geregelde bezoeker

Zo zie ik nu dat er een rekening klaarstaat en wat valt mij op Huisarsen rekeningen zijn ook al zo ondoorzichtig.
Ik loop bij diabetes verpleegkundige ga op 26 april langs en zie nu dat huisarts declareert 11 mei en als behandel datum staat er 01-04-2017 waarom niet duidelijk de datum dat je behandeld of voor controle bent geweest.
als ik al die bezoeken open zie ik overal de eerste van de maand staan waarom kan dit niet de datum zijn van de werlkelijke behandeling is minder zoeken.

Community Manager

Beste @Hatm,

De huisarts declareert per kwartaal ook inschrijfgeld. Die declaraties vallen op de eerste van de maand. Dus misschien dat je die terugziet in Mijn Zilveren Kruis.
Om precies na te gaan hoe het in jouw geval zit heb ik meer gegevens nodig. Zou je me in een prive-bericht jouw relatienummer, geboortedatum, postcode en huisnummer willen sturen? Dan ik kan ik nagaan wat er precies is ingediend.