0 likes
Opmerkingen
Moderator

Hoi JP70,

Wat goed om te lezen dat mijn collega's je hebben kunnen helpen met wachtlijstbemiddeling!

Ik wil je even laten weten dat ik mijn collega van de afdeling inkoop heb gevraagd om naar je voorstel te kijken. Een inhoudelijke reactie volgt dus nog! 

Moderator

Hoi JP70,

Ook hier in dit idee de uiteindelijke terugkoppeling:

Mooi om te zien dat je zo meedenkt. Eén van onze medisch adviseurs, die gaat over de inkoop en diagnostiek, heeft naar je voorstel gekeken. 

Je voorstel is om in de contracten met ziekenhuizen af te spreken dat lab diagnostiek (het bloedonderzoek) bij bemiddeling van ziekenhuis A naar ziekenhuis B toch in ziekenhuis A kan. Of eventueel een ander ziekenhuis. Een mooie gedachtegang, maar in de praktijk helaas niet haalbaar.

Dit kunnen wij niet met in de contracten met de ziekenhuizen regelen, omdat dit maatwerk is. Iedere situatie is anders. Je zou wel kunnen informeren of dat er bij het nieuwe ziekenhuis (B) mogelijkheden zijn om dichter bij huis de lab diagnostiek te laten doen. De mogelijkheden verschillen daarvoor per regio. Omdat het maatwerk is, zijn dit dus zaken om met het ziekenhuis / je arts te bespreken. Die kunnen inschatten wat er precies mogelijk is in je situatie. 

Samenvattend: Diagnostiek, waar ook het bloedonderzoek onder valt, moet dus per situatie bekeken worden. Dat is de reden dat we dit niet standaard kunnen opnemen in de contracten met de ziekenhuizen. 

Heb je het al met je nieuwe arts besproken? Ben benieuwd wat er mogelijk is voor je! Misschien kunnen mijn collega's van zorgbemiddeling hierbij wel ondersteunen. 

Moderator
Status gewijzigd in: Wordt niet uitgevoerd