Het zou fijn zijn dat je een melding krijgt via mail oid wanneer je bijna aan de maximale vergoeding voor de tandarts zit. Ik kreeg deze week te maken met een onaangename rekening van 100 euro dat niet meer vergoed werd. Voor veel mensen geen leuke verrassing. Voor mij als minima dus ook absoluut niet. Dus ik hoop dat hier iets op te bedenken is zodat men niet meer voor dit soort nare verrassingen komt te staan.

Vriendelijke groet Anneloes

Opmerkingen
Moderator

Hallo @AnneLoes91,

 

Welkom op het forum! Goed dat je jouw idee hier deelt. Ik kan me voorstellen dat je onaangenaam verrast was... Ik ga navragen bij mijn collega's van Mijn Zilveren Kruis of er mogelijkheden zijn om jouw Denk-Mee-idee uit te voeren. Ik kom hier nog op terug!

Moderator

Hallo @AnneLoes91,

 

Ik heb meer informatie van mijn collega's van het team Mijn Zilveren Kruis gekregen.

 

Via Mijn Zilveren Kruis kunnen we geen losse meldingen verzenden. Wel gaan we waarschijnlijk nog in het 1e kwartaal van 2018 de informatie in Mijn Zilveren Kruis laten zien. We laten dan duidelijker zien wat de maximale vergoeding is. Hoeveel je hebt opgemaakt. En wat er nog over is.

 

Dat willen we voor meerdere vergoedingen doen: bijvoorbeeld ook bij de tandartsvergoeding en over het aantal behandelingen fysiotherapie. Het is wel wat lastig omdat er een aantal factoren een rol spelen. Bijvoorbeeld of je jonger of ouder dan 18 jaar bent. Of je alleen een basisverzekering of ook een aanvullende verzekering hebt. En of er een collectiviteit is met speciale voorwaarden. Dat moeten we alleen in onze technische systemen goed inregelen. Wat we ontwikkelen moet dus eerst heel goed getest worden voor we het live gaan zetten. Hiervoor dus nog even geduld.

 

Verder ben ik ook aan het uitzoeken of het we misschien wel via e-mail een melding kunnen sturen als een maximale vergoeding bereikt is. Bijvoorbeeld direct nadat een declaratie is verwerkt. Deze vraag ligt nu bij 1 van mijn collega's. Ik heb echt geen idee of dat technisch gezien kan. Dus ik kom hier graag volgende week nog op terug!

Moderator
Status gewijzigd in: Ter beoordeling
 
Moderator
Status gewijzigd in: In ontwikkeling

Ik heb navraag gedaan over het versturen van een melding wanneer de maximale vergoeding bereikt is @AnneLoes91. We gaan dit niet doen. Een mailtje zou mooi zijn maar we moeten onze verzekerden ook beschermen in het kader van Privacy. De kans dat een collega/ buur etc ziet dat je een behandeling bent ondergaan of op een bepaalde zorgsoort kosten hebt gemaakt mogen nooit zo specifiek per e-mail melden hoe graag we dat ook zouden willen doen.

We werken wel aan een mooi overzicht in Mijn Zilveren Kruis waar de klant het dan kan zien. En we zijn bezig om voor meer vergoedingen die een maximum kennen aan te geven wat de stand is.  Dat wordt dan zichtbaar in Mijn Zilveren Kruis. Het kost alleen nog wel wat tijd om te realiseren.