0 likes

Het is erg lastig om goede informatie te krijgen als je met een work-holiday visum naar Australie gaat. Via de klantenservice en de Sociale Verzekeringsbank ben ik er wel achter gekomen. Ik zou graag zien dat deze informatie gewoon direct verstrekt kan worden. Ik denk dat veel meer mensen deze informatie zoeken.

Maak een beslisboom die uitkomt bij de juiste informatie.

Onze informatie ter illustratie:

Uitgangspunten:

• Ziektekosten, aanvullende verzekering medische kosten en reisverzekering
  • 1 jaar Australië va 15 augustus 2018 – 14 augustus 2019
  • Werk- vakantievisum
  • Eerste periode vakantie tot aanvulling nodig, op en af wel en niet werken.
  • Huidige verzekering: Zilveren Kruis

Via SVB Aanvragen onderzoek verzekeringsstatus WLZ per 15 augustus

• Werken dan verzekerd in Australië
  • Na 15 augustus 2018 wordt je aanvraag in behandeling genomen
  • Kopie van het visum meesturen.
  • Wijzigingen: mailen naar: exwlzny@svb.nl werk/geen werk
  • Doe dit via Via DigiD code, daar is ook ruimte om aanvullende informatie te geven (deel werken/deels niet werken)

Uitkomst Zilveren Kruis:

• Backpacken, dochten blijft ingeschreven staan In Nederland.
  • Eerst periode vakantie, dan op en af werken.
  • Je kunt de verzekering aan- en afmelden inclusief de aanvullende verzekering voor medische kosten.
Opmerkingen
Community Manager
Status gewijzigd in: Nieuw

Welkom op de community @EllenBron. Wat goed dat je dit aankaart! En bedankt dat je de informatie die je verzameld hebt hier wil delen. Ik ga jouw idee even afstemmen met mijn collega's van de website. We hebben een pagina 'Buitenland'. Ik kan me voorstellen dat we de informatie op die pagina uitbreiden. Ik kom daar nog op terug!

Community Manager

Ik heb jouw bericht besproken met mijn collega van het het online team @EllenBron.

Mijn collega vroeg of je onze webpagina 'Wonen, werken, studeren en reizen' gezien hebt? Daarin staat een beslisboom waar je een bepaalde situatie kunt opzoeken. Herken je jouw situatie in een van deze situaties? Of mis je specifieke informatie? Zou je ons daar iets meer over kunnen vertellen? Want dan zouden we de pagina kunnen verbeteren.

Zijn er wellicht ook andere communityleden die feedback op deze pagina hebben? Wat ontbreekt er? Wat kan beter? Laat het ons weten! Dan kunnen we in overleg met ons team Online kijken wat we kunnen aanpassen!

Debutant

Dag @Corine V dank je wel voor je reactie. Die beslisboom had ik gezien. Wat er mist is als iemand gaat reizen met een work/holiday visum. Dus deels gaat werken en deels gaat reizen.

Australië is een eerste werkdag land. Vandaf het moment dat je gaat werken mag je in NL niet meer verzekerd zijn. Dat is best een ding als je net als mijn dochter deels gaat reizen en deels gaat werken.

Ik mis dus in de beslisboom de optie werken en reizen en wat daar de consequenties van zijn.

Groetjes,

Ellen Bron

Community Manager

Bedankt voor je reactie, @EllenBron.

Begrijp ik het goed dat je deze informatie mist die wel op de website van het CAK staat? En zou je dat toegevoegd willen hebben? Of mis je iets anders?