0 likes
Opmerkingen
Moderator

Hoi @Silva

Bedankt voor het indienen van je denk mee idee! 

Ik zie dat veel van je suggesties gaan over de voorwaarden voor bariatrische chirurgie, zoals een maagverkleining. Om even je laatste samenvattende zin terug te halen: "Degene die de 30 bmi-regel heeft opgesteld heeft totaal geen ervaring met morbide obesitas/obesitas te zijn en vervolgens veel afvallen en met een bejaarde lichaam rondt te lopen op je 25ste. "

Ik begrijp dat je graag zou willen dat er op een andere manier wordt omgegaan met de voorwaarden en de keuze om wel of niet te vergoeden. Namelijk dat de verzekerde zijn of haar verhaal kwijt kan bij de verzekering en dat de verzekering vervolgens een beslissing neemt. 

Op dit moment loopt de beoordeling via de arts. Die kent de voorwaarden en bepaald of dat iemand hieraan voldoet (en dus een vergoeding / operatie krijgt). 

De vergoeding en bijbehorende voorwaarden komen uit de basisverzekering. Met als gevolg dat deze voor alle verzekeraars hetzelfde zijn. Dit kunnen wij dus niet zomaar veranderen. Ook een eventuele buikwandcorrectie wordt alleen vergoed uit de basisverzekering wanneer er sprake is van een medische indicatie. De inhoud van de basisverzekering (inclusief de voorwaarden zoals BMI) komen van de overheid. Dat is in deze situatie de juiste organisatie om bij aan te kloppen, wil je hier echt een verandering in zien. Om deze reden zet ik de status op 'wordt niet uitgevoerd'. 

Ik verwijs je graag nog naar het topic over de vergoeding van bariatrische chirurgie voor meer informatie. 

Ben nog wel even benieuwd naar je idee van de mommy makeover. Over wat voor soort behandeling heb je het dan? 

Moderator
Status gewijzigd in: Wordt niet uitgevoerd