0 likes

Ik vraag me al enige tijd af waarom er geen korting wordt geboden aan mensen die gezond leven. Voor een roker of persoon met overgewicht is er van alles, maar als je een gezonde levensstijl er op na houdt.....

Positief gedrag belonen heet dat in de opvoedingswereld ;-)

wat ik ook zo bijzonder vind is dat aanvullende zaken of bepaalde andere zaken niet apart worden aangeboden. Ik hoef geen kraamzorg e.d. meer en ook geen anticonceptie om maar twee zaken te noemen. Persoonlijk zou ik graag een losse lijst zien van geboden zorg waarvan uit je kan kiezen, buiten de verplichte basis zorg om natuurlijk. 

Opmerkingen
Moderator

Hoi Hedwig, bedankt voor het plaatsen van je denk mee idee. 

Ik lees dat je graag een beloning zou zien voor gezonde mensen. Je bent niet de enige die hier zo over denkt. Zo is er bijvoorbeeld ook dit denk mee idee: Beweging loont, ieder op zijn eigen tempo.

Mijn collega Jan schrijft daar over een initiatief met de naam Actify.

Actify streeft ernaar mensen op een gemakkelijke, leuke en toegankelijke manier te motiveren gezonder te leven. Actify werkt met een puntensysteem waarmee je kan sparen voor kortingen. Kijk gerust eens op de website: Actify. Geen directe korting op de verzekering. Maar wel een manier om mensen die gezond leven te belonen. Wat vind je ervan? 

Ik zie dat je ook nog een ander onderwerp aankaart. Namelijk het kiezen en/of laten vallen van specifieke vergoedingen.

Hoe werkt het met de vergoedingen uit de basisverzekering? Bekijk dan eens dit topic: Moet ik meebetalen aan de zorg van een ander?

Wat betreft de aanvullende verzekering hebben wij gekozen voor een opbouw in de pakketten. Hoe meer sterren het pakket heeft, hoe meer vergoedingen erin opgenomen zijn en hoe hoger de vergoeding is. Je schrijft over een lijst met vergoedingen om uit te kiezen. Lijkt je dat een goed idee en zou je daar nog verder over in gesprek willen? Maak dan gerust een eigen denk mee idee hiervoor aan. Met betrekking tot de hoeveelheid aanvullende verzekeringen is dit bestaande idee ook nog interessant om eens te lezen: Minder aantal verzekeringen om uit te kiezen?

Bekend gezicht

Een beloning omdat men gezond bezig bent? Voelt beetje 50/50 aan bij mij!

snap dat je mensen wil motiveren maar je kan ook te ver gaan.. ik voel me een beetje gediscrimineerd hierin als chronisch zieke snap ik dat bewegen gezond is!!

Dat is het zelfde als MuTe die een opmerking plaatste dat "dikke"mensen maar meer eigen risico of meer zorg moeten betalen.

Weet u waarom iemand overgewicht heeft? komt dit door leefstijl of aandoening en/of medicatie?

Beetje zwartkijken noem ik dit :\

Als u niet in die voetstappen heeft gestaan kunt u er ook niet zo over oordelen vind ik dan!

Ik ben zelf altijd slank geweest maar door vele prednison,hormoon kuren ben ik 20 kilo aangekomen..en de nodige stress dan maar daar gelaten!

Moderator
Status gewijzigd in: Meer reacties nodig