Opmerkingen
Moderator

Hoi Jan, 

Bedankt voor het indienen van je denk mee idee. 

In deze periode zijn er inderdaad brieven verzonden die gaan over een kortingsactie bij de sportscholen van Fitland, waar verzekerden 30% korting krijgen bij de inschrijving. Dit in het kader van goede voornemens in januari. 

Ik begrijp dat je graag zou willen dat we een stapje verder gaan in het stimuleren. Door niet alleen korting te geven bij Fitland. Maar bij alle sportabonnementen. Je suggestie heb ik verder doorgestuurd naar mijn collega's die over deze actie gaan. Ik kom hier nog bij je op terug.

Moderator

Ik heb een verdere terugkoppeling voor je Jan.

Als ik kijk naar je denk mee idee en deze wat algemener maak, dan gaat het over het stimuleren van onze verzekerden om te gaan en blijven sporten. Dat is iets wat we zeker belangrijk vinden en daar hebben we ook gehoor aan gegeven. Maar dan op een andere manier. Geen 30% korting op een sportabonnement. Graag wil ik je daarom wijzen op Actify. Heb je hier al eens van gehoord? Neem gerust eens een kijkje op de website

Dat is ook de reden dat we dit denk mee idee nu niet verder zullen uitvoeren. Deze actie is een tijdelijke actie. Graag geef ik hierover nog wat meer informatie. 

Achmea had tot ongeveer 2 a 3 jaar geleden Achmea Health Centers. Toen kregen de klanten die een aanvullende verzekering hadden 20% korting op dat abonnement. De Achmea Health Centers zijn verkocht aan Fitland. Het bereik van de Health Centers / Fitland is daardoor vergroot maar de korting is er standaard af gegaan. Wel krijgen onze klanten in geval van acties meer korting dan anderen. Waar deze huidige actie een voorbeeld van is. 

Samenvattend: De 30% korting actie is een tijdelijke actie in samenwerking met Fitland. Ons antwoord om een grote groep verzekerden te stimuleren is Actify. Omdat dit niet exact hetzelfde is als je eigen voorstel, sluit ik dit idee af op 'wordt niet uitgevoerd'. 

Wel ben ik benieuwd naar je mening over Actify Jan! 

Moderator
Status gewijzigd in: Wordt niet uitgevoerd

Geregelde bezoeker

heel jammer dat het niet uitgevoerd wordt, maar ik heb aan de overkant van de straat n sportschool 

met zwembad, jaja echt n opluxing van de woonomgeving en wij als huurders betalen voor t 1e abo slechts 21 euro per mnnd

Moderator

Wat fijn om te horen Merlijn. Klinkt als een mooie prijs die ze aanbieding voor huurders! Maak je er zelf gebruik van?

Cadet

Toch vind ik het vreemd. Waarom niet een tegemoetkoming in het voorkomen van?

er moet je eerst iets overkomen voordat sporten vergoed wordt.

Moderator

Hoi Hamski,

We merken dat een groep van onze verzekerden graag een extra tegemoetkoming zou willen hebben als het gaat over sporten. Dan gaat het ook de 'niet medische' situaties, eventueel wel als preventie. Zoals jij zelf ook beschrijft in je eigen reactie. Sporten willen we graag stimuleren en onze oplossing daarvoor is Actify. Geen directe vergoeding van een sportschool, maar wel een manier om mensen te stimuleren - ook financieel maar dan net op een andere manier. Ik zou zeggen, neem eens een kijkje en deel je mening! 

Starter

't is leuk en aardig maar als beweging beloont wordt kan ook ook gezond en matig eetgedrag beloont worden.

Debutant

Ik vind het discrimineren de ene sportschool wel de andere niet. Kom op Zilveren Kruis dit moet anders!!!

Moderator

Leuk om te zien dat je hier meepraat Frans. 

Duidelijk hoe je hierover denkt! Heb jij het hier over acties? Vergoedingen? Of beide?

De keuze voor Fitland in de actie waarover hier wordt gesproken komt voor uit ons verleden met de Achmea Health Centers. Op dit moment is er ook geen actie meer actief. 

Algemene vergoedingen zijn er niet. De enige uitzondering zijn een aantal collectiviteiten die dat als extra vergoeding in het pakket hebben zitten. Welke sportschool is dan afhankelijk van de collectiviteit. Om een voorbeeld te geven van één van deze collectiviteiten, kijk eens op deze pagina

Onze - meer toegankelijke, en dus niet afhankelijk van een specifieke collectiviteit - oplossing is Actify.