0 likes

Is het geen idee om klanten te vragen of ingediende declaraties wel kloppen met daadwerkelijk geleverde zorg ik persoonlijk heb meerdere declaraties gevonden van de thuiszorg waarbij uren werden gedeclareerd bij het zilveren kruis op momenten dat ik in het ziekenhuis was voor controlebezoeken of behandelingen maar zilveren kruis die betaald gewoon en als je als klant dit aanhangig maakt dan wordt het frauderende bedrijf gelooft en staat de klant in de kou maar jaarlijks stijgt de premie op deze manier wel fors.

Opmerkingen
Community Manager

Goedemiddag @Ktg001

Bedankt voor het signaal hier! Goed dat je er melding van maakt dat je graag meer controle hebt over de declaraties. Je bent niet de enige op de community die hierover nadenkt. Er is in het verleden al vaker meegedacht over het controle hebben op declaraties, bekijk daarom eens deze ideeën: Tandartsrekening door verzekerde goedkeuren voordat er betaald wordt en Beloning voor opsporing foutieve zorgkosten. Zie in het laatste idee ook de reacties op de laatste pagina waarin mijn collega Eva iets schrijft over een eventuele knop in Mijn Zilveren Kruis.

Dat hier zoveel aandacht voor is heeft ons ook aan het denken gezet. We bekijken of we iets kunnen doen met dit onderwerp. Hier ga ik jou uiteraard van op de hoogte houden in dit idee.

Wat zou jouw voorstel zijn na het zien van de eerdere ideeën?

Bezoeker

Mijn voorstel zou zijn beloning voor foutieve zorgkosten plus het frauderende bedrijf 10 jaar uitsluiten van een contract met zilveren kruis