0 likes

Heeft iemand voor mij het email-adres van het Zilveren Kruis?

Dit weigert Zilveren Kruis te geven onder het mom dat emailen niet fijn is.

Ik weet: ik ben de enige niet die wel wil emailen. 

Talloze mensen willen een emailadres.

Het regent hier klachten.

Zilveren Kruis stelt: "Het emailkanaal is een verhoudingsgewijs klantonvriendelijk en inefficiënt kanaal. We zagen dat de interactie dusdanig afstandelijk / met grote tussenpozen was, dat er snel misverstanden ontstonden tussen verzekerde en Zilveren kruis. Dit zorgde ervoor dat verzekerden niet tevreden waren over het contact via e-mail. Met chat is de mate van interactie veel sneller waardoor eventuele onduidelijkheden snel kunnen worden weggenomen.""

Dit probleem is eenvoudig op te lossen door de tussenpozen in te korten en accuraat emails te beantwoorden. Bovendien is snelle interactie helemaal niet zo belangrijk, maar wel heldere communicatie. Het wordt allengs duidelijk dat dit soort instellingen niet willen emailen, omdat het nadelig kan uitpakken.

Telefoneren... is dermate irritant en vermoeiend, met lange wachttijden, misleidende interactie, bewust warrig taalgebruik of strategisch ruis op de lijn, dat de klant de moed in de schoenen zinkt en na het dure gesprek in onzekerheid achterblijft. Het is de nieuwe Kafka! Wie toch wordt gedwongen te bellen zij hierbij een lange adem toegwenst en ook de tip toegevoegd: neem alle gesprekken op!

Opmerkingen
Medewerker

Welkom op de community @ANONYMUS. Fijn dat je met ons mee wil denken en dat je daarom een Denk Mee-idee hebt geopend.

We noemen inderdaad geen los e-mailadres op onze contactpagina. De mogelijkheid om een e-mail te sturen, bieden we wel via de contactpagina aan na sluitingstijd. We zien dat e-mail zorgt voor heen- en weer verkeer waardoor de klant meer tijd kwijt is met het antwoord op de vraag. We zien dat andere kanalen zorgen voor een hogere klanttevredenheid.  Daarom bieden andere kanalen aan die efficienter zijn, zoals whatsapp/chat, Social (Twitter of Facebook) en dit forum. Deze kanalen hebben als bijkomend voordeel dat de communicatie opgeslagen kan worden. Zodat een antwoord handig terug te lezen is.

Wat is precies jouw Denk Mee-idee waarover je in gesprek wil? Wil je dat nog iets toelichten? Na jouw antwoord kan ik het onderwerp van dit topic zo maken dat voor iedereen duidelijk is waar het over gaat. En beoordelen wat de mogelijkheden van het Denk Mee-idee zijn.

Medewerker

Wil je je idee nog verder toelichten @ANONYMUS? Graag laat ik dit idee nog 2 weken open. Heeft er over 2 weken niemand gereageerd dan ga ik ervan uit dat er geen draagvlak is en sluit ik dit idee. 

Community Manager
Status gewijzigd in: Afgesloten