0 likes

Sjogren geeft oa huidproblemen m.n. een extreem droge huid waardoor ontharen zorgt voor flinke ontstekingen die langzaam genezen en een aanslag zijn op de broze gezondheid van de Sjogren patiënt.

Is het mogelijk om de IPL behandelingen voor deze patiënt en te vergoeden ?

Opmerkingen
Community Manager

Welkom Mzwarts en bedankt voor het indienen van je idee. 

Zo te zien heb je een idee aangemaakt over de vergoeding epileren. Een vergoeding die op dit moment uit de aanvullende verzekering komt, waar het alleen gaat over het epileren van erge haargroei in het gezicht bij vrouwen. Jij zou graag willen zien dat een IPL behandeling (epileren) ook vergoed wordt wanneer iemand het syndroom van Sjorgen heeft. 

Ik lees inderdaad dat mensen met deze aandoening last kunnen hebben van een droge en soms ontstoken huid (naast andere klachten). Is dat ook de reden dat je aan IPL ontharing denkt? Om de huid te ontzien?

Als ik het goed begrijp is dit dus net een andere invulling (of toevoeging), kijkende naar de huidige vergoeding. Niet vanwege erge haargroei in het gezicht. Maar om het epileren op andere plaatsen zo prettig mogelijk te laten verlopen en extra huidproblemen te voorkomen. 

Graag wil ik eerst stilstaan bij je idee voordat ik ermee de organisatie in ga. Zodat het helemaal helder is waar je tegenaan loopt. En natuurlijk je daarbij passende voorstel. Heb ik de situatie en je voorstel goed begrepen? Of heb je misschien nog toevoegingen? 

Tot slot, stel je dit eigenlijk voor als patiënt en ervaringsdeskundige? Of is er een andere aanleiding? Ik ben benieuwd!