0 likes

In een ander topic komt communitylid Kruk met een suggestie voor Mijn Zilveren Kruis.

Er zijn namelijk een aantal vergoedingen / behandelingen die je niet kan inzien in Mijn Zilveren Kruis. Er staat dan iets in de vorm van 'verstrekkingen'. Een voorbeeld hiervan is incontinentiemateriaal. Ondanks het veilig inloggen met DigiD, is deze informatie niet zichtbaar.

Een aantal quotes van Kruk, om de situatie wat meer toe te lichten:

"Er blijven volgens jullie privacywet nog steeds dingen op staan als verstrekkingen , die voor mij als belanghebbende totaal onoverzichtelijk zijn.... En dan heb ik het niet over de apotheek en een eerste uitleg"

"...ik gebruik ook andere dingen die buiten medicatie vallen.als het ware ( althans zo wordt dat blijkbaar gezien ).... en daar zit hem net de kneep , die krijg ik vanwege de privacy niet te zien ??? Bij telefonische navraag komt er duidelijkheid waar dit soms behoorlijke bedrag vandaan komt..."

"......als ik ga kijken , kan ik niet eens zien wat ik allemaal gebruik , want het ZK bepaald dat bepaalde voorzieningen zelfs niet voor degene die dit account heeft , zichtbaar mag zijn."

Kruk, als je nog toevoegingen hebt laat gerust even een reactie achter!

In het verleden speelde een soortgelijke situatie ook met 'verstrekkingen apotheek' en de naam van bepaalde geneesmiddelen. Dit is toen opgelost in Mijn Zilveren Kruis. (Zie ook dit denk mee idee).

We willen ook graag het voorstel van Kruk intern onder de aandacht brengen. Daarom heb ik dit denk mee idee aangemaakt. Hier kunnen we verder in gesprek gaan over deze situatie. En natuurlijk updates geven van hetgeen wat zich intern afspeelt.

Omdat dit voorstel al doorgestuurd is naar onze collega's, pas ik de status van dit idee meteen aan op 'ter beoordeling'. Omdat er op dit moment eerst wordt gekeken naar detechnische situatie. Hoe werkt het nu in de systemen? En wat is er mogelijk?

Opmerkingen
Community Manager
Status gewijzigd in: Ter beoordeling