0 likes
Opmerkingen
Fanatiekeling

Ik vind dit geen goed idee ivm de privacy. Een reclame-campagne is beter.

Gast

Het moet natuurlijk duidelijk zijn dat Achmea / Zilverenkruis deze campagne zelf gaat doen, de gegevens van de patienten moeten natuurlijk niet geexporeert worden naar een reclame buro oid. De privacy moet gewaarborgd blijven. 

Ik vrees dat een reclame-campagne veel minder effectief is en veel meer geld kost. Reclame campagnes hebben we de afgelopen jaren gehad en die hebben vast ook iets geholpen, maar wanneer we nu direct de mensen benaderen die gezond zijn dan kan je veel exacter je campagne daar op toespitsen. Het effect zal veel groter zijn denk ik

Moderator

Interessante discussie hebben jullie hier boumacor en Feina. 

Ik moet ook een beetje denken aan dit denk mee idee: Bloedgroep toevoegen op Zorgpas. Zoals jullie lezen is privacy hier ook één van de redenen waarom we dat idee niet gaan uitvoeren. 

Natuurlijk gaat dit niet over het toevoegen van medische informatie op een zorgpas. Maar de vraag die blijft hangen is wel hoe we omgaan met de medische gegevens van onze klanten. Nu gaat het over bloeddonatie, waar zou voor jou de grens liggen boumacor?

Feina ik ben ook wel benieuwd hoe jij de reclame campagne voor je ziet! Heb je ideeën om te delen? 

Aan de andere leden? Wat vinden jullie van dit denk mee idee? 

Gast

Bloedgroep op zorgpas is duidelijk, wanneer deze verliest of iemand kijkt mee dan is het duidelijk. In dit geval zou Achmea / Zilverenkruis de gegevens gewoon binnenshuis houden. Immers : uit de grote database worden de adressen gehaald voor de perfecte klant voor Achmea / Zilverenkruis (wel premie betalen, maar geen declararies) Deze krijgen van Achmea / Zilverenkruis een e-mail en of brief. Ik denk dat de privacy gegevens gewaarborgd zijn omdat het adressenbestand etc niet de deur uit gaat. Het is een soort reclame.

Moderator

Ook even een korte reactie hier. In je andere idee over donorschap heb ik aangegeven dat ik één van mijn collega's heb gevraagd om naar je beide ideeën over donorschap te kijken. 

Het is me duidelijk hoe je dit idee voor je ziet. Inderdaad een soort reclame maar dan specifiek gericht op een bepaalde doelgroep. 

En over de inhoud van die reclame campagne kan uiteraard ook gesproken worden, zoals je in je eerdere reactie ook aangeeft. Het versturen van een brief of e-mail is toch wat anders dan een grote campagne op bijvoorbeeld de website of andere media. 

Als we even uitgaan van het enkel versturen van een brief of een e-mail. We hebben bijvoorbeeld ook wel eens folders van bepaalde diensten (zoals de Zorgcoach) bij brieven of e-mails gestopt die we al sturen. Zou dat hier ook werken? Zonder dat je een keuze maakt naar wie je het stuurt aan de hand van declaraties. Hierbij komt ook de vraag, zou er verzekerde die wel kosten maakt ook niet gestimuleerd kunnen worden om bloed te geven? Een declaratie is al snel gemaakt, denk aan een controle bij de tandarts. Of een keer voor iets onschuldigs naar de huisarts. 

Ben benieuwd hoe je hierover denkt! 

Gast

Hoi @Eva

Bedankt voor je reactie, ik heb mij nog niet voldoende verdiept in de declaratie codes (staat nog op de planning, want voor mij betaal ik al even ouderen toeslag, ben pas 45!!!!!) dus hoe we die selectie moeten maken weet ik niet. Ik zou beginnen bij iedereen die wel de standaard huisarts items betaald en (wellicht) de check van de tandarts (code weet ik niet uit mijn hoofd) en vanuit die lijst verder kijken.

Vanuit de visie van de verzekeringsmaatschappij is het altijd goed om bloed te doneren. Ik denk dat bij een stijgend aanbod en een gelijkblijvende vraag de prijs zou moeten kunnen dalen, dus dat is altijd goed. Wellicht moet je er inderdaad een koppeling bij maken met het donorschap, dat weet ik niet. Maar als ik zie hoe weinig ik wordt aangespoord om bloed te gaan doneren weet ik zeker dat het beter kan.

Er zit nog een voordeel bij, wanneer je bloed doneert dan wordt dit gecontroleerd, dus mocht je iets onder de leden hebben dan wordt dit eerder gedetecteerd. Wellicht is het zorg traject dan korter en zijn de kosten dus lager.

Moderator

Ik heb inmiddels een terugkoppeling van mijn collega gekregen boumacor. 

Je voorstel is om een bepaalde groep mensen, de verzekerden die geen kosten maken' te selecteren en stimuleren om bloeddonor te worden. Uiteraard hebben we wel inzicht in deze gegevens. Welke klanten zorgkosten maken en welke niet. Ook even buiten het hele declaratieproces van de huisarts gezien. Maar het maken van een selectie voor deze algemene doeleinde mag niet. 

Dat is de reden dat ik dit denk mee idee afsluit op wordt niet uitgevoerd. We lopen hier dus tegen wet en regelgeving aan. 

Feina heeft het nog over een algemene campagne gehad, zonder een selectie te maken. Dan komt er een soort gelijke vraag terug, net als in je andere denk mee idee. Namelijk: Wiens taak is het om bloed donorschap te stimuleren?

Moderator
Status gewijzigd in: Wordt niet uitgevoerd