Opmerkingen
Moderator

Hoi zwenschede, 

Bedankt voor het delen van je idee! Ik lees dat jij graag de mogelijkheid zou willen hebben om je eigen risico gespreid te betalen. Ook wanneer het gaat over het vrijwillige eigen risico. 

Een rekening van 885 euro is natuurlijk niet niks! Mocht je toch kosten maken en je eigen risico kwijt zijn (inclusief het vrijwillige eigen risico). Dan is het mogelijk om dit eigen risico in termijnen te betalen. Meer informatie lees je op deze pagina

Is dit wat je in gedachten had? Dit gaat over een betaling achteraf. Dus wanneer de kosten gemaakt zijn. Vooraf gespreid betalen is een andere optie, dit is een standaard regeling voor het verplichte eigen risico. 

Debutant

Hallo Eva,

Dan praat je over een betalingsregeling van een rekening. Dat is niet wat ik bedoel. Met een lopende betalingsregeling kan je ook niet overstappen van verzekeraar, dus dat beperkt je. Bovendien verschuif je de kosten dan verder naar achteren, wat eventueel voor veel meer problemen kan zorgen. Ik zou gewoon graag die 885 gespreid kunnen betalen. Aan het eind van het jaar zelf kiezen of je het terug wilt of laat staan voor het jaar erop.

Community Manager

Hoi @zwenschede, duidelijk wat je in gedachten hebt. Een soort uitbreiding van de regeling: vooraf gespreid betalen van het eigen risico. Namelijk niet alleen het verplichte eigen risico, maar ook het vrijwillige eigen risico.

Op dit moment is de regeling alleen van toepassing als dat mensen geen vrijwillig eigen risico hebben. Dat heeft te maken met de reden achter deze regeling. Deze regeling komt voort uit de wens van onze klanten. Klanten die eigenlijk jaarlijks hun eigen risico kwijt zijn maar dat bedrag vaak niet in één keer kunnen betalen. Het is een extra optie waar veel van onze verzekerde om vragen.

We wachten even af of er meer mensen zijn die dit een goed idee vinden. Dus bij dezen de oproep aan iedereen om mee te denken en te stemmen.

Debutant

Ik begrijp het ontstaan van deze mogelijkheid.

Het lijkt mij sowieso niet zo'n probleem om dit in te voeren voor het vrijwillig eigen risico, ongeacht hoeveel vraag er naar is? Bovendien levert het jullie geld (rente) op.

Er zijn natuurlijk niet heel veel mensen met een verhoogd eigen risico, en waarschijnlijk al helemaal niet binnen deze community. En dan is het ook nog maar e veaag of ze dit lezen, reageren en zich er druk over maken.. Ik verwacht dus via dit medium weinig support voor mijn idee.. Smiley Verdrietig

Moderator
Status gewijzigd in: Meer reacties nodig