Opmerkingen
Bezoeker

Helemaal mee eens!

Ik was van plan over te stappen van verzekeraar omdat ik hier eigen risico niet in termijnen kan betalen. Nu kan dat wel maar struikel ik weer over dat ik niet kan betalen via automatische incasso. Ik betaal nu via Finbox en vaak heb ik de premie voor de volgende maand al halverwege de maand ervoor betaald. Maar een betalingsregeling of eigen risico in termijnen mag ik niet doen, want de incassodatum is altijd wanneer het niet uitkomt dus vervalt de regeling.

Hopelijk wordt dit aangepast want moet anders toch alsnog overstappen om geen gesjorris te hebben met een hoge rekening die ik niet in 1x kan betalen.

Debutant
Ik ben blij dat ik in ieder geval niet de enige ben. Maar jou lijkt het dus ook wel wat zoals ik het geopperd heb? Hard duimen dan dat er nog vele volgen en wij vanaf 2017 ook gespreid kunnen betalen 😉
Bezoeker

Smiley Erg vrolijk

Moderator

@Draadje83 Leuk dat je hier je idee post. Dank daarvoor! Ik leg jouw idee voor aan één van onze experts. Zodra ik meer weet, post ik het hier! 

Moderator
Status gewijzigd in: In onderzoek

Moderator

@Draadje83 @Annzie
Ik heb contact gehad met een aantal collega’s die gaan over het gespreid betalen van het eigen risico. Jullie ideeën zijn daar voorgelegd. Uiteindelijk is er gekozen om de regeling niet aan te passen. Dit gaat dan vooral om de bijkomende kosten. Wij willen deze regeling aanbieden voor de grote bulk van onze populatie en willen voorkomen dat we met invoeren of aanpassen van deze regeling veel kosten moeten maken en daarmee de premie moeten verhogen.

Ik geef graag per onderdeel nog wat extra informatie: 

Betaalmethode: Wij zijn een digitale verzekeraar en willen onze kanten graag online faciliteren. In de nieuwe regeling zie je dit ook terug. De regeling is af te sluiten het via klantdomein en het betalen gaat via automatische incasso. Waarom alleen automatische incasso?
Er is gekozen voor automatische incasso omdat dit de betaalwijze is die we kunnen aanbieden zonder extra operationele kosten. Daarnaast is het zo dat wij uit ervaring weten dat een klant de automatische incasso veel beter betaalt dan acceptgiro. Deze wil nog wel eens per ongeluk op een stapel belanden en dan te laat betaald worden. Om problemen hiermee te voorkomen gaan wij uit van onze standaard betaalwijze, die ook standaard bij elke nieuwe aanmelding hoort: automatische incasso.

Betaaldatum: Voor de premie kennen we drie incassomomenten:  24, 27 en 1. Voor de regeling gespreid betalen eigen risico hebben we het incassomoment gekozen waarop de meeste mensen de premie laten afschrijven, de 27e. Waarom hebben we hiervoor gekozen?
Deze datum sluit goed aan bij de meeste salarisbetalingen en de uitkeringen. Ook is het slagingspercentage van de 27ste hoger (vergeleken met de andere data). Daarnaast is het zo dat de situatie niet sluitend te krijgen is voor mensen die per 4 weken betaald krijgen. Met welke datum dan ook. Er zit namelijk verschil in de datum van uitbetaling. Ook hierbij geldt dat als wij meer opties willen inrichten dit meer kosten met zich mee gaat brengen (en ook foutgevoeliger is). Dit willen we juist voorkomen.  

Op dit moment is er dus gekozen om geen aanpassingen te maken. 
Uiteraard is jullie input altijd welkom! Hebben jullie nog vragen? Of andere ideeën?
Laat het vooral horen! 

Moderator
Status gewijzigd in: Afgewezen

Bekend gezicht

waarom is er geen mogelijkheid  om een eigen risico afbetalings regeling te maken met betaling via betalings mail  ,  omdat e.e.a  niet mogelijk is per acceptgiro. omdat e.e.a voor mij  niet mogelijk is via automatsche incasso, omdat als er 1 x   niet geincasserd kan worden de betalings regeling vervalt  ??!!, dat is moeilijk met mijn onreglmatige inkomsten via 2 bankrekeningen

Moderator

Hoi @gijsbertus. Ik heb je bericht verplaatst naar dit denk mee idee. Hier wordt namelijk ook het voorstel gedaan om het gespreid betalen van het eigen risico ook op andere manieren manieren plaats te laten vinden. Ik lees dat jij je ook afvraagt. 

In mijn eerdere reactie lees je waarom we alleen voor automatische incasso hebben gekozen. Dit geldt ook zo voor de reguliere betalingsregeling, die je achteraf kan aanvragen. Ook deze kan alleen met automatische incasso. 

Bekend gezicht

mmbt berricht eva van 2 -11 -15  hert volgende  jullie belangrijkste argument dat andere betalings mogelijk heden extra kosten  met zich mee brengen is  niet relevant, want voor de acceptgiro mbt ER betaling worden GEEN extra kosten berekend en bij premie betaling wel. dat is vreemd, als je het dan hebt over extra kosten   verder is elke onderneming verplicht om minstens  3 betalings manieren aan te bieden  voor de ER bied zk slechts 1 mogelijkheid aan    nl  alleen per incasso, en dat mag dus niet!  natuulijk zijn wij bereid om voor een accept giro  1 euro te betalen ,maar je kan zonder extra kosten ook  een betaal mail sturen, dat kunnen jullie  eenvoudig invoeren in jullie bestanden en dan gaat e.e.a. verder geheel automatisch, maar dan komen jullie met het argument dat de betalingen moeilijker binnen komen de goeien moeten dus weer monder de kwaaien leiden zorg er dan voor dat bij 1x geen saldo bij incasso  dat dan de betalings regeling niet direct vervalt ,maar probeer het een paar dagen later nog een keer  net als bij de premie betaling