Wij sturen op dit moment een nieuw polisblad als je als verzekeringnemer de betaalwijze wijzigt. Is het mogelijk dit op een andere manier (digitaal) te doen om verspilling te voorkomen? Zelf vind ik het namelijk onnodig een polisblad te sturen in deze situatie. Wat vinden de andere community leden hiervan?

Opmerkingen
Moderator
Moderator

Hallo Gerrit,

Helaas zijn er tot nu toe nog geen reacties of stemmen op jouw idee. Ik heb nog wel even bekeken wat de mogelijkheden zijn. Wij maken een nieuwe polis als je de betaalgegevens aanpast. Hoe je de polis ontvangt is afhankelijk van je voorkeuren in MijnZilverenkruis. Je kunt als klant dus zelf kiezen hoe wij de polis sturen. Dit kun je doen door aan te geven dat je ook de officiele polisbladen digitaal wilt ontvangen. Dit kun je regelen in MijnZilverenkruis. Als je bent ingelogd kies je voor wijzig mijn digitale voorkeuren en daarna zet je een vinkje bij digitale polis. Je ontvangt nieuwe polisbladen dan altijd digitaal van ons. 

Groet,

Jan 

Moderator
Moderator
Status gewijzigd in: Niet op dit moment

Geregelde bezoeker

Zelf heb ik graag ook alles op papier. Dat heeft te maken met het makkelijker overzicht houden maar ook omdat beeldscherm werk nogal fysiek belastend is voor mijn ogen.

Als er een stroomstoring is of er een cyberaanval is kun je nergens bij. Papier leest makkelijker, helderder.

Kortom ik vind dat polisbladen en contracten ook op papier zouden moeten.

Moderator

@Anja Tek Bedankt voor je reactie!

Leuk om te lezen dat de meningen en voorkeuren verschillen. De een heeft de voorkeur voor digitaal, de andere voor papier. Verspilling aan de ene kant en comfort en veiligheid aan de andere kant. Duidelijke argumenten en beide ook goed te begrijpen.

Het lijkt me wel lastig dat het beeldschermwerk fysiek belastend is voor je ogen. Zeker nu we (als maatschappij) zo veel gebruik maken van deze technieken, werk of privé. 

Geregelde bezoeker

Eva, dat is het ook.

Er is veel over te vinden als je op zoek gaat naar HSP/ HSS.

Krijg je er nog een oog handicap bij, dan heb je nog meer narigheid. Vooral omdat werkgevers, UWV's en vele instanties het niet serieus nemen.

Gelukkig heb ik er zelf heel goed mee om leren gaan. Helaas moet ik de aanpassingen zelf betalen.

Community Manager
Status gewijzigd in: Wordt niet uitgevoerd

Cadet

Ik werk ook bij een grote organisatie en mij is verteld dat dit bij wijzigen van " persoonsgegevens" verplicht is.....

Community Manager

@Jannelien Bedoel je dan dat het volgens jouw organisatie het verplicht is om een papieren polisblad te versturen? Of bedoel je dat het verplicht is om een polisblad te versturen als het rekeningnummer wijzigt?

Cadet

@Raoul, nou bij mij in de organisatie is mij het volgende geleerd: Bij wijzigingen persoonsgegevens en financiele wijzigingen altijd schriftelijk een bevestiging. Mij werd verteld dat dit wettelijk verplicht is. Maar dat heb ik ook alleen maar van horen zeggen. Dat zouden jullie even na moeten kijken.

Medewerker

Hi Jannelien,

Ik heb even wat research gedaan en het volgende gevonden: 'Half februari 2010 is er een wet goedgekeurd die het mogelijk maakt om verzekeringspapieren digitaal te versturen. Dat wil zeggen dat het niet strikt noodzakelijk is om een polis per post op te sturen naar klanten. Dat is misschien even wennen. Sommige mensen vragen zich af of dat zomaar kan (en mag). En dat is nu juist in deze wet geregeld.'

Bron: http://weblog.independer.nl/productnieuws/uw-verzekeringspapieren-digitaal-mag-dat/

Is dat het antwoord op je vraag?

Groeten, Michiel