Opmerkingen

Ik ben het volledig met u eens op zij minst kun je verwachten dat ZK terug reageert al is het maar uit goed fatsoen.

Kennkelijk worden we niet serieus genomen, maar dan kun je beter helemaal niet vragen of verzekerden willen reageren op dienstverlening ZK.

Veder kan ik het niet duiden, of er zou een bepaalde mate van arrogantie binnen het ZK aanwezig zijn dit kan ik niet beoordelen.

28/08/15

Moderator

Hoi @Marianne51,

Leuk dat je ook op de community je idee aandraagt. Je legt volgens mij precies uit waarom dit een goed idee zou zijn!

Zoals je al zegt in je idee bieden we nu de optie om het eigen risico in termijnen te betalen doormiddel van een betalingsregeling. We merken ondanks deze mogelijkheid dat het idee om vooraf gespreid het eigen risico te betalen steeds vaker naar voren komt. Zo hebben we dit idee op de community al een aantal keer gehoord en zie ik dat ook @kritische consu hetzelfde idee heeft ingediend. Ik ga graag voor jullie na wat nu de status is van alle input die we hebben ontvangen over dit onderwerp.

@kritische consu, ik lees in jouw reactie vooral verbazing over het feit dat @Marianne51 geen terugkoppeling heeft gekregen naar aanleiding van haar idee. Ik snap je punt. Ideeën die we aan de telefoon krijgen van verzekerden nemen wij uiteraard serieus. Medewerkers verzamelen alle ideeen en brengen deze ideeën naar de juiste afdeling. Hier wordt vervolgens bekeken wat en hoe we iets met dit idee kunnen. Het klopt dat hiervan geen terugkoppeling is naar de verzekerde omdat we zo ontzettend veel signalen van klanten verzamelen dat dit bijna onmogelijk is. Naar mijn idee juist mooi dat we de community gebruiken om ideeën te verzamelen en hier ook gemakkelijk de terugkoppeling te geven. Wat vind jij hiervan?

Het is voor iedereen misschien goed om te weten dat als je een idee een goed vindt, zoals @kritische consu, je op het originele idee kan stemmen door het idee te liken. Op deze manier kunnen wij precies zien hoeveel mensen stemmen op dit idee.

Moderator
Status gewijzigd in: In onderzoek

Prettig om te lezen dat ZK nu terug reageert.

Ben en blijf van mening dat ZK ten alle tijde dient terug te reageren op zinvolle

reacties, immers het Forum is tenslotte door ZK ook opgezet met een bedoeling.

Daarnenboven vind ik ook dat men duidelijk moet maken of intern bij ZK de gedachte leeft of men wat met de voorstellen wil gaan doen of wil implementeren.

Niet enkel verzamelen, dit doen overigens hamsters ook , natuurlijk niet hatelijk bedoeld.

Of men zou gewoon de mogelijkheid  moeten bieden, wat is het makkelijker en eenvoudiger om gelijk met de maandelijkse premie het eigen risico te incasseren en aan het eind van het jaar te bezien of men teveel heeft betaald. Het bieden van een mogelijkheid geeft aan dat de Zorgverzekeraar over  een goed empatisch vermogen beschikt en deze dan ook inzet om haar klanten op alle manieren van dienst te zijn.

Ik denk een kwestie van een goed geautimatiseeerd systeem.

Moderator

@kritische consu Bedankt voor je snelle reactie! Ik snap je reactie over het 'hamsteren' heel goed. Alleen verzamelen is uiteraard niet wat we doen. Misschien was dit in mijn uitleg niet helemaal helder. Ik probeerde vooral uit te leggen dat signalen verzameld worden om deze neer te leggen bij de afdeling die daadwerkelijk met deze signalen aan de slag kan of in  elk geval kan beoordelen wat we kunnen doen.

Om een lang verhaal kort te houden, ik ben het met je eens dat het goed is om verzekerden terug te koppelen in hoeverre de gedachte er is om bepaalde ideeen te implenteren. Ook denk ik dat een uitleg wanneer dit niet het geval is ook op zijn plek is.

Met betrekking tot het bovenstaande idee, ik ben zelf ook benieuwd naar de status en uitkomst en kom er daarom z.s.m. op terug. Ik hou je op de hoogte!

Debutant

nou sorry hoor maar dit heb ik al 4 jaar gedaan en steeds als er een nieuwe rekening komt doen ze die bij de ander bijvoegen en totaal bedrag word in 12 termijnen gedeeld ,,

helemaal GEEN probleem ,zolang zij automatisch kunnen afschrijven vinden zij ,,ZK,, dit prima,,

nooit problemenen mee gehad Super geregeld

maar wel altijd ff gebeld met ZK ,,,,en vriendelijke medewerkers ,en ze sturen een paar dagen later een overzicht van de betalen bedragen permnd ,,,dus wat wil je nog meer  .......Super

Beste Michelle,

Prima je inhoudelijke antwoord,  mijn commentaar goed  begrepen.

Op deze manier krijg je  in ieder geval een levendige discussie en  verzekerden krijgen het gevoel dat het er wat toe doet.  Zeker wanneer men ook nog terug koppelt en e.e.a. uitlegt.

Mogen ook andere verzekerden gaan reageren immers daar wordt een ieder beter van.

Vriendelijk groet,

Kritische consu

29/08/15

Moderator

Hoi Mario1,

Leuk dat je je geregistreerd hebt en gelijk goede input hebt voor de ideeën. 

Ik kan mij inderdaad voorstellen dat lang niet voor iedereen het vooraf gespreid betalen van het eigen risico handig of een toegevoegde waarde is. Zoals ik het van jou begrijp Mario vind je een regeling treffen juist wel makkelijk! Denk ook dat je inderdaad mooi omschrijft hoe makkelijk een regeling is om af te sluiten.

Toch kan ik mij voorstellen dat mensen die veel gebruik maken van de zorg, bijvoorbeeld chronisch zieke, juist graag gebruik zouden maken van deze mogelijkheid als die er zou zijn. Zij zijn vaak begin van het jaar hun eigen risico al kwijt of weten dat dit eraan komt.

Mag ik de conclusie trekken dat jij geen gebruik zou maken van deze mogelijkheid als deze er zou zijn? Ben benieuwd!

Moderator

Hi allen,

Goed nieuws! Het vooraf gespreid eigen risico betalen is vanaf 2016 mogelijk. Mede door alle signalen die we hebben ontvangen zijn we hard aan de slag gegaan en kunnen we deze mogelijkheid vanaf 2016 aanbieden.

Meer informatie en het direct aanvragen kan via zk.nl/gespreidver

Moderator
Status gewijzigd in: Uitgevoerd