0 likes

Een aantal jaren geleden kreeg ik veel last van constitutioneel eczeem met veel jeuk. De dermatoloog van het ziekenhuis schreef lanettecrème met 20% vaseline voor en mometason furoaat om ontsteking van de huid te stoppen/voorkomen. De jeuk is steeds gebleven. Ook heb ik een lichttherapie ondergaan met succes. Echter de jeuk is gebleven. Inmiddels ben ik gezonder gaan eten volgens de principes van dr. Kris Verburgh (boek: de Voedselzandloper, dat ik iedereen kan aanraden). Ik ben enige jaren geleden begonnen - voor eigen rekening - Gladskin voor eczeem te gebruiken op mijn huid. Gladskin doodt de schadelijke bacterie en ontziet de goede huidbacterie. Toen ik ineens merkte, dat de jeuk verergerde na gebruik van de lanettecrème ben ik met lanettecrème gestopt. Op aanraden van de dermatoloog gebruik ik nu Cetaphil. Geen noemenswaardige jeuk meer. Jammer, dat Gladskin (wondermiddel voor mij!) duur is en niet door de zorgverzekeraar wordt vergoed. Hopelijk zijn er meer mensen die goede ervaring hebben met Gladskin en zal dit kunnen leiden tot vergoeding door de zorgverzekeraar... Ik ben erg benieuwd naar reacties.

Opmerkingen
Community Manager
Status gewijzigd in: Nieuw

Welkom op de community @ajchagemeijer. Ik lees dat je al heel wat ervaring hebt opgedaan met het bestrijden van eczeemklachten. Heb je nu minder of helemaal geen ontstekingsklachten meer?

Fijn dat Cetaphil en Gladskin bij jou helpen. Als ik het goed lees, hoop je door reacties van communityleden met goede ervaring met Gladskin, Gladskin in de zorgverzekering te krijgen. Ik denk dat je het dan hebt over de basisverzekering, klopt dat?

Misschien vind je het leuk om jouw idee te delen in het topic 'Welke vergoedingen voor zorg en vitaler leven wil jij graag in de aanvullende verzekering?'. In dit topic delen mensen hun ideeën voor vergoedingswensen voor de aanvullende verzekering.

Community Manager
Status gewijzigd in: Nieuw

Ik heb nog even gesproken met onze farmaceutisch expert @ajchagemeijer. We kúnnen Gladskin niet vergoeden omdat het smeersel simpelweg niet is geregistreerd als geneesmiddel. Gladskin valt feitelijk onder de warenwet en producten die daar onder vallen zijn per definitie geen verzekerde zorg vanuit de basisverzekering. Voor wat betreft een eventuele vergoeding vanuit de aanvullende verzekering, geldt eenzelfde redenatie: we nemen daar alléén middelen op die als geneesmiddel zijn geregistreerd. Vanuit de basisverzekering is er naast de genoemde lanettecrème met 20% vaseline nog een heel scala van basissmeersels is dat wél wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Jouw behandelend arts en apotheker kunnen je hier zeker meer over vertellen!

Omdat we Gladskin als niet-geregistreerd geneesmiddel niet kunnen vergoeden, wijzig ik de status van dit idee.

Community Manager
Status gewijzigd in: Wordt niet uitgevoerd

Debutant

(Enigszins uitgebreid bericht t.o.v. eerste versie)

Eczeem met succes managen

Een aantal jaren geleden kreeg ik veel last van constitutioneel eczeem met veel jeuk. De dermatoloog van het ziekenhuis schreef lanettecrème met 20% vaseline voor en mometason furoaat om ontsteking van de huid te stoppen/voorkomen. De jeuk is steeds gebleven. Ook heb ik met succes een lichttherapie ondergaan. Echter de jeuk is gebleven.

Inmiddels ben ik gezonder gaan eten volgens de principes van dr. Kris Verburgh (zijn boek ‘de Voedselzandloper’, dat ik iedereen kan aanraden). Ik nuttig zeer weinig koolhydraten en ban toegevoegde suiker zoveel mogelijk uit mijn voeding. Daarentegen eet ik veel groenten en fruit.

Ik ben enige jaren geleden begonnen - voor eigen rekening - Gladskin voor eczeem te gebruiken op mijn huid. Gladskin doodt de schadelijke bacterie en ontziet de goede huidbacterie. Door ’s ochtends en ’s avonds Gladskin crème licht te smeren op opkomende rode vlekjes/puistjes ontsteken deze niet. Ik houd ze onder controle, letterlijk in bedwang. Ze blijven niet weg, ontstaan dan weer hier, dan weer daar, maar zij escaleren niet meer zoals in het verleden herhaaldelijk gebeurde. Ook werkt Gladskin goed in op de jeuk van het opkomende vlekje/puistje. Bezoek aan de dermatoloog is al geruime tijd niet meer nodig!

Toen ik ineens merkte, dat de jeuk verergerde na gebruik van de lanettecrème ben ik met lanettecrème gestopt. Op aanraden van de dermatoloog gebruik ik nu Cetaphil. Geen noemenswaardige jeuk meer. Jammer, dat Gladskin (wondermiddel voor mij!) duur is en niet door de zorgverzekeraar wordt vergoed. Hopelijk zijn er meer mensen die goede ervaring hebben met Gladskin en zal dit kunnen leiden tot vergoeding in de basisverzekering door de zorgverzekeraar... Ik ben erg benieuwd naar reacties.