0 likes

Vind dat de vergoeding voor brillen terug gezet moet worden naar twee jaar wat is nu drie jaar dat is veel te lang voor een nieuwe en vooral mensen die het geld er niet voor hebben om tussen door een andere bril te kopen loop nu al een jaar met pijn aan me hoofd omdat me bril niet meer goed is maar moet wachten tot volgend jaar om dat ik nu geen nieuwe kan betalen ga daar ook eens wat aan doen Zilveren Kruis

Opmerkingen
Community Manager

Welkom @Patricia6

Leuk dat je een idee hebt ingediend. Je hebt het over de vergoeding van brillen en lenzen. Als iemand een aanvullende verzekering heeft van 2 sterren of hoger kan je hiervoor een vergoeding krijgen. Deze vergoeding is per 3 kalenderjaren. 

Ik wil graag eerst wat verder ingaan op je reactie en voorstel.

Om te beginnen een terugblik. In je reactie heb je het over 'terugzetten'. Misschien wel goed om te weten dat de vergoeding de afgelopen jaren ook per 3 kalenderjaren ging. Ook de bedragen die je vergoed krijgt zijn hetzelfde gebleven. (Al kan er binnen eventuele extra collectieve voordelen wel een verschil zijn).

Hoe dan ook, je situatie blijft hetzelfde. Je hebt een nieuwe bril nodig. Je krijgt er zelfs hoofdpijn van. Maar het is niet mogelijk geef je aan. Omdat je vastzit aan de regeling van de 3 kalenderjaren. En dat is natuurlijk erg vervelend!
Even ter controle: klopt het dan ook dat je het hele bedrag van je vergoeding hebt opgemaakt? De teller gaat inderdaad weer op 0 naar 3 kalenderjaren. Maar je kan het bedrag wel verdelen: bijvoorbeeld in het begin de helft en na anderhalf jaar de andere helft. Je vraag deed me ook denken aan dit topic: Vergoeding bril: moet ik de vergoeding in 1 keer uitgeven? Waar dit niet voor iedereen duidelijk was. 

Natuurlijk heeft ook het bedrag wat je uiteindelijk vergoed krijgt invloed op deze hele situatie. En dus welke aanvullende verzekering je hebt. Waar mensen die behoefte hebben aan meer vergoeding ook de optie hebben om een hogere aanvullende verzekering af te sluiten. Dit zijn de verschillende vergoedingen: 100 euro, 150 euro en 250 euro (allemaal per 3 kalenderjaren). 

Met deze extra informatie. Wat zou jij dan het liefste anders zien? 

Medewerker

Wat zou je het liefst anders zien @Patricia6.  Kun je nog iets meer vertellen? Ik laat dit idee nog 2 weken open. Heeft er dan niemand gereageerd dan ga ik ervan uit dat er geen draagvlak is. En sluit ik dit idee.

Debutant

Dat de vergoeding niet na 3 jaar pas kan maar dat het om de twee jaar word dat is een betere optie heb net nieuwe bril en heb een jaar heb moeten wachten tot ik gebruik kon maken van de vergoeding waardoor me ogen nu nog slechter zijn geworden als je het terug zet naar twee jaar kun je oog problemen sneller voorkomen