0 likes
Opmerkingen
Expert

Bedankt voor het doorgeven. WIj zullen dit meenemen in de verdere ontwikkelingen. De belangrijkste reden waarom wij mensen graag digitaal willen hebben is dat de verzekerde makkelijk alle verzekeringszaken in Mijn Zilveren Kruis kunt bekijken. Wanneer de verzekerde inlogt in Mijn Zilveren Kruis is er een persoonlijke omgeving. Daar krijgt u een overzicht van de persoonlijke gegevens. Ook krijgt de verzekerde meer inzicht in het zorgverbruik en eigen risico. Inloggen is snel en veilig met uw DigiD. Zo heeft de verzekerde alle informatie bij elkaar zonder te hoeven zoeken in ordners. Het argument over het milieu is een slecht gekozen argument. Dat realiseren wij ons nu.

Nieuwkomer

Misschien een tip om alle brieven eens na te lopen. In het verleden heb ik hier al eens een klacht over ingediend bij ZK.

Alleen de zin al van: "We krijgen geld van u" gaan je nekharen al rechtop van staan. 😉

Moderator

Goedemorgen Lecon, fijn dat je ook de moeite neemt deze tip/feedback op de community te delen. Dit is een mooie plek om met elkaar te kijken hoe we dingen kunnen verbeteren. 

Je geeft aan dat de zin: 'We krijgen geld van u' vooral de nekharen overeind doen staan! Deze feedback geef ik sowieso door. Kan je ons misschien helpen door toe te lichten welke zinnen of brieven nog meer verbeterd kunnen worden? En heb je misschien voorstellen of ideeën hoe we duidelijk kunnen zijn zonder een vervelend gevoel op te roepen. Dit is uiteraard nooit de bedoelingSmiley Vrolijk

Dank alvast voor het meedenken Lecon.

Moderator
Status gewijzigd in: Meer reacties nodig

Graag wil ik nog wat toelichting geven over ons taalgebruik.

We willen graag dat iedereen onze zinnen begrijpt

Daarom (her)schrijven we onze teksten in taalniveau B1. Taalniveau B1 staat voor eenvoudig Nederlands. Ongeveer 95% van de bevolking begrijpt teksten die op taalniveau B1 zijn geschreven. Ook mensen die geen (hoge) opleiding hebben gehad. Bij taalniveau B1 gebruik je veel voorkomende woorden. En korte, eenvoudige en actieve zinnen. Er zijn 6 taalniveaus: niveau A1 is het laagste niveau en taalniveau C2 is het hoogste.

Soms krijg je jeuk van B1

De zin 'Wij krijgen geld van u' is een voorbeeld van een herschreven zin in B1. De zin wordt door de meeste lezers begrepen. Heb je een hoger niveau dan kan je best jeuk krijgen van zo'n zin. Dat begrijpen wij best. Toch hebben we liever dat de zoveel mogelijk lezers gelijk snappen wat er staat.

Wat vinden jullie ervan?

Zijn jullie nog zinnen of woorden tegengekomen die beter kunnen? Of waar je jeuk van krijgt? Of vinden jullie onze brieven duidelijk? Zijn we op de goede weg? Of kan het beter? Laat het ons weten!