0 likes

Vandaag ontving ik via de mail bericht dat er een rekening voor mij klaar staat die binnenkort automatisch wordt afgeschreven. Via de link ben ik op mijn mobiel naar deze rekening gegaan en het bleek dat deze bestond uit een 4-tal declaraties van / voor zowel mijzelf als mijn vrouw. Via zowel de mobiele site als via de app zag ik steeds dezelfde beschrijving:

  • Omschrijving: Medicijnen (geneesmiddelen)
  • Ingediend door: Zorgverlener

Uit deze beschrijving kan ik echter niet opmaken om welke geneesmiddelen het gaat en om welke zorgverlener. Via de desktopsite blijkt deze informatie echter wel beschikbaar te zijn, zowel de omschrijving van het medicijn als de Zorgverlener.

 

Mijn idee is dus om ook deze informatie via de mobiele site en de app beschikbaar te maken óf om een link toe te voegen naar waar deze informatie wel inzichtelijk is.

Opmerkingen
Fanatiekeling

Ik ben het met je eens: je moet vanuit de mail direct door kunnen klikken naar een duidelijke factuur, zodat je weet waarvoor je betaalt. Als dat niet gemakkelijk lukt, bestaat de kans dat de factuur van de zorgverzekeraar vergeten wordt. Dit is mij meer dan eens overkomen. 

Community Manager

Hoi @JoostEijkman, leuk dat je lid bent geworden van de Community. Welkom!

 

Je wens is mij duidelijk.

 

Ik kan me voorstellen dat je verwacht in de app, en anders wel op de mobiele website, dezelfde toegang tot informatie te hebben als via de desktopwebsite. Of in ieder geval uitleg waarom dat niet zo is, en een link naar de plek waar je meer informatie kunt vinden.

 

Ik laat uitzoeken waarom dit zo is. En of we jouw heldere wens gehoor kunnen geven. Even geduld alsjeblieft.

Bezoeker

Beste Rogier,

Ook ik wil hier graag even op reageren.

In de e-mail van ZK inzake een verzoek om een rekening te betalen wordt slechts het bedrag vermeld met tevens het veroek om een betalingskenmerk te gebruiken om de verwerking gemakkelijker te maken.

Tot zover prima.

Wat echter ontbreekt is de specificatie van die kosten.

Is het nu echt zo moeilijk om die ook in die mailt aan te geven ??

Nu moet ik verplicht naar de website van ZK, eerst weer die verdomde cookies wegklikken en vervolgens met digid inloggen enz. enz.

Om de verwerking van die kosten voor de clienten van ZK gemakkelijker te maken dus het verzoek om die direct in de betreffende mail te vermelden.

Vriendelijke groet !

Community Manager
Status gewijzigd in: Ter beoordeling

Hoi @JoostEijkman en @Nol,

 

Ik ben afgelopen tijd voor jullie op onderzoek uitgegaan. Goede vragen namelijk! Dit zijn de antwoorden die ik heb kunnen vinden.

 

Allereerst, de bouwers van de app en website begrijpen volledig jullie behoefte om een zorgkostenspecificatie te zien direct na het klikken op de link in de e-mail. Jullie zijn overigens niet de enigen die dit wensen. Meer klanten van Zilveren Kruis vragen hiernaar, werd mij verteld. In de komende maanden gaan we het bewuste 'financieel overzicht' (en welk detailniveau je kunt zien op mobiel) tegen het licht houden. Jullie verzoek wordt dan sowieso meegewogen, net als veel andere verbeterwensen.

 

Ik verplaats dit topic daarom naar de 'Denk Mee'-sectie, zodat we updates kunnen plaatsen over de voortgang. Het zal nog even duren, maar wordt vervolgd! (Je kunt een e-mailnotificatie ontvangen zodra hier nieuws is.)

 

Wil je in de tussentijd een gedetailleerde zorgkostenspecificatie inzien? Dan vragen we je voorlopig nog in te loggen op Mijn Zilveren Kruis en naar het 'zorgkostenoverzicht' te gaan. Een paar klikken meer.

 

Dan nog antwoord op de vraag waarom we niet zomaar zorgkostenspecificaties tonen van meeverzekerde gezinsleden op onze website (los van het desktop/mobiel issue). Bijvoorbeeld die van je vrouw, Joost. Maar bijvoorbeeld ook die van kinderen vanaf 12 jaar. Hierover is nog wel eens onduidelijkheid. We schermen informatie van meeverzekerden af voor hun privacy, tenzij zij nadrukkelijk toestemming hebben gegeven dat jij mag meekijken. Deze toestemming kan worden gegeven via een machtiging. Als de machtiging – de toestemming dus – bij ons binnen is, worden ook hun zorgkostenspecificaties zichtbaar voor je (nu nog alleen in het 'zorgkostenoverzicht' op de desktop-site dus). Een machtiging indienen doe je hier: https://zk.nl/machtigen. Ik hoop dat dit een en ander verduidelijkt.

Bezoeker

Wanneer we er vanuit gaan dat die declaratie slechts na het inloggen voor de klant zichtbaar wordt, kunt dan al vast aanvangen met de volgende opties:

- Hou eens op met de klote Cookies !  Telkens weer allerlei handelingen moeten verrichten om uberhaupt te kunnen inloggen.

- Vermeld in de mail de door u zo gewenste declaratiecode eens met spaties er tussen zodat deze leesbaar wordt

Vriendelijke groet

Community Manager

Duidelijk @Nol! Ik laat het hier weten.

 

De website en app (en de stappen er omheen) krijgen in de komende maanden op vele vlakken aandacht. Zoals eerder gezegd, heb alsjeblieft nog even geduld. Zodra deze onderwerpen aan de beurt zijn, zullen we jou/jullie benaderen om samen aan de verbeteringen te werken.

 

Dank voor je bericht!