Is het wat om bericht via de mail te krijgen van ZK met bijvoorbeeld de melding:

Geachte heer/mevrouw,

U heeft een ontvangen bericht. Ga gauw naar onze website en kijk in "Uw ontvangen berichten" van "Mijn Zilveren Kruis".  I.v.m. misbruik, privacy etc. wordt u niet doorgelinkt.

Bij het inloggen op de website zie je in "Mijn ontvangen berichten" de mutatielink aanwezig net als de andere berichten over de zorgpremie, digitaal polisblad etc. Door op het betreffende bericht te klikken wordt je automatisch naar "Mijn zorgkosten" geleid aangaande de mutaties m.b.t. de zorgkosten.

Opmerkingen
Moderator

Hoi Medic,

Bedankt voor je denk mee idee! Leuk dat je zo meedenkt over het beter inrichten van dit proces. 

Ik heb nog en aantal vragen, om je idee helemaal duidelijk te krijgen!

Als ik het goed begrijp, zie ik twee suggesties in je idee. Die onderdeel zijn van het hele proces, dus stap 1 en stap 2. 

Stap 1: Het versturen van een e-mail. 
We gaan hier even uit van een 'digitale klant'. Sommige klanten krijgen hun berichten met de post. 
De verzekerde krijgt een e-mail wanneer er een bericht klaarstaat in Mijn Zilveren Kruis. In de praktijk zie je ook dat er dan een financiële handeling plaats gaat vinden tussen ons en de verzekerde.
Hieronder in de spoiler een voorbeeld van de tekst wanneer wij geld van de verzekerde ontvangen: 

Lees hier meer

Wij ontvangen graag €xxx van u

Rond (datum) schrijven wij dit bedrag af van uw rekening xxx

Komt deze rekening nu even niet uit?

U kunt kosteloos een betalingsregeling (link) afsluiten. Wacht niet te lang. Dan kunnen wij uw aanvraag op tijd verwerken.

Op uw declaratieoverzicht ziet u welke declaraties wij voor u verwerkten

Ook ziet u meteen de stand van uw eigen risico. Uw declaratieoverzicht staat in Mijn Zilveren Kruis (link) onder Mijn Ontvangen Berichten (link). Inloggen doet u veilig én snel met DigiD.

Heeft u vragen? Of kunnen wij u nog ergens mee helpen?

Wij staan u graag bij met raad en daad. Op onze website (link) vindt u antwoord op veel vragen. Wilt u liever persoonlijk contact? Op Service & Contact (link) leest u hoe u ons bereikt.

Bedoel je dat je ook een soort gelijke e-mail zou willen ontvangen wanneer er zorgkosten gedeclareerd zijn? Dus wanneer er (nog) geen uitbetaling plaats gaat vinden tussen ons en de verzekerde? Aan welke situaties denk je dan? 
Of zou jij liever een ander soort e-mail zien? 

Daarna volgt stap 2. 

Na het ontvangen van de e-mail ga je naar Mijn Zilveren Kruis en dan specifiek het Mijn Ontvangen Berichten onderdeel. Open je het juiste bericht, dan krijg je middels dat bericht een download link van het declaratieoverzicht. Een los document, geen koppeling naar Mijn Zorgverbruik. 

Begrijp ik het goed dat jij hier ook graag een directe link zou willen zien naar de Mijn Zorgverbruik pagina van Mijn Zilveren Kruis? 

Ik ben benieuwd hoe je dit precies voor je ziet Medic!
Moet ook een beetje denken aan het topic van Collega Daniëlle. Als manier om de klanten dan te laten weten dat er een declaratie van een zorgverlener binnen is gekomen. 

Starter

Hoi Eva S,

Bedankt voor jouw reactie.

Stap 1.

Zoals het in de spoiler staat is voor mij prima.

Stap 2.

Een link in mijn berichten direct naar de zorgpagina is dan snel en bespaart geklik en zoektijd.

Moderator

Duidelijke suggestie Medic! Het gaat hier dan om een aanpassing of toevoeging in 'stap 2'. In de vorm van een link naar Mijn Zorgverbruik.

Ik ga je voorstel bespreken met mijn collega's die gaan over Mijn Zilveren Kruis. Dan kunnen ze meteen bekijken en uitleggen wat er allemaal mogelijk is. Hier kom ik dus nog op terug! 

Starter

Hoi Eva S,

Ik heb mijn eerste declaratieoverzicht bekeken.

Het werkt perfect! Alles wat ik wil zien en weten. Mijn complimenten...

Moderator

Hoi Medic, 

Bedankt voor je berichtje. Fijn om te horen dat je eerste overzicht zo goed werkt voor je. Je alles kan zien wat je zou willen zien. Mijn collega's zijn constant beter om het declaratieoverzicht en Mijn Zilveren Kruis te verbeteren. Dus altijd goed om terug te krijgen dat de klanten hier blij mee zijn!

Je denk mee idee ging ook over het proces. Van het 1e berichtje in je mailbox tot en met het moment dat je alle informatie kan zien die je nodig hebt. En het aantal keer klikken wat daar dan tussen zit. 

Hoe is dat in deze situatie voor je? 

Starter

Hoi Eva S,

Beter kan het volgens mij niet!

Moderator
Status gewijzigd in: Uitgevoerd

Starter

Hoi Corine V.

Het werkt perfect.

Complimenten aan julie allemaal!

Moderator

Fijn dat het perfect werkt. Dank voor het compliment @Medic!