0 likes

ik wil graag alles van de zorgverzekering op papier kan dit ? vind ik makkelijker om zaken op te zoeken.

ik hoor dit vaak ook terug als klacht dat mensen niets in handen hebben om te lezen.

Opmerkingen
Moderator

Hoi AnneMarie, 

Het is zeker mogelijk om dit per post te krijgen. Heb je al eens in Mijn Zilveren Kruis gekeken? Daar kan je namelijk je digitale voorkeuren aanpassen. 

Je kan eventueel ook kiezen voor een combinatie. Bepaalde communicatie per post en andere documenten juist digitaal. Wat voor jou het beste werkt. 

Op deze pagina lees je meer over digitale voorkeuren. Inclusief een linkje naar Mijn Zilveren Kruis om het aan te passen. Ben je op het hoofdscherm van Mijn Zilveren Kruis, klik dan op 'Bekijk mijn gegevens' onder het kopje 'Mijn verzekering en gegevens'. Daar kan je je digitale voorkeuren aanpassen! 

Daarnaast hebben we natuurlijk ook nog een hoop informatie op de website staan. Meer algemene informatie zoals de polisvoorwaarden, reglementen en brochures. Hiervan kunnen we niet alles meer met de post versturen. Hiervoor hebben we een aantal redenen: Als eerste de kostenbesparing. Het laten drukken en versturen van post kost veel geld. Ook is het zo dat sommige soorten drukwerk gedurende het jaar aan wijzigingen onderhevig zijn. We willen voorkomen dat een verzekerde al snel verouderde informatie thuis heeft liggen. Tot slot zijn er ook documenten die gewoon erg weinig worden opgevraagd door verzekerden. 

Alle deze documenten zijn wel gewoon te downloaden via de website. Voor wie daar behoefte aan heeft daarbij ook de mogelijkheid om dingen uit te printen. Er zijn natuurlijk ook mensen die geen internet hebben of er niet helemaal uitkomen. Het advies is dan altijd om even contact op te nemen met onze klantenservice, om zo de verzekerde toch verder te helpen. 

Is dit waar je naar opzoek bent AnneMarie? 

Of mis je hierin nog iets? 

helder ,  maar ik vind het een betere service als leden een flyer krijgen met de tekst.

zorg nodig ? en jullie  telefoonnummer  ,  (  is handig als je als oudere / thuiszorgmedewerker ) bij iemand bent en eerst een nummer moet zoeken.  

Moderator
Status gewijzigd in: Nieuw

Goed punt AnneMarie, ik zal het telefoonnummer hier noteren: 071 751 00 52

Alle vormen van contact zijn te vinden op deze pagina: Service & Contact

Je hebt het over een flyer voor iedereen om te ontvangen. Welke informatie zou je dan op die flyer willen zien? ​​​​​​​

Moderator
Status gewijzigd in: Uitgevoerd

@AnneMarieSijpheerIk was nog even naar je reactie aan het kijken en denk dat ik hem eerst niet helemaal goed heb begrepen. Als ik het goed lees, bedoel je een flyer met de hoofdboodschap: Heb je zorg of hulp nodig? Neem dan contact op met 'telefoonnummer'.  
Zodat ook mensen die misschien geen internet tot hun beschikking hebben weten hoe ze contact kunnen opnemen. 

Eigenlijk doen we dit al, maar op een net andere manier. Het is geen flyer, maar op onze zorgpas staan een aantal telefoonnummers. Ook die van de klantenservice. Iedere klant krijgt (en heeft dus) een zorgpas.
Wanneer we het polisblad versturen, zit daar ook altijd een extra brief bij met onze contactgegevens. Ik kan me voorstellen dat dat stapeltje papieren ook erbij wordt gepakt wanneer iemand hulp ontvangt van familie, thuiszorg enzovoorts. 

Ik sluit het idee af op 'Uitgevoerd'. Mogelijkheden om informatie per post te krijgen zijn er zeker. Inclusief een manier om ons telefoonnummer te hebben, ook voor mensen zonder internet.